Ministar financija Slavko Linić u večerašnjem je Dnevniku Nove TV ekskluzivno komentirao ocjenu kreditnog rejtinga Hrvatske, popis poreznih neplatiša te nove cijene goriva.
Pročitajte i ovo
INVESTICIJSKI KA-BOOM
S novim boljim kreditnim rejtingom Hrvatska bi trebala biti investicijska destinacija
Izgledi i procjene
Fitch se oglasio o rejtingu Hrvatske i upozorio na rizike: Plenković odmah reagirao na vijest iz agencije
Jeste li odahnuli nakon ocjene kreditne rejting agencije Fitch da smo zapravo na korak do 'smeća', ali da smo spašeni?
'Nema predaha za Vladu i prema tome to je jedno povjerenje za naš program, ali pred Vladom je niz aktivnosti i nema predaha. Znači, bitka za konkurentnost, gospodarstvo, za nova radna mjesta, a u isto vrijeme kontrolu trošenja državnog novca.
>> Nismo 'smeće': 'Ocjena Fitcha je potpora Vladi'
Može li se dogoditi da ova agencija nenajavljeno smanji kreditni rejting?
'Uvijek, oni su u svom izvješću dali koji su sve rizici u ovoj godini za vladu Zorana Milanovića. Mi moramo dokazati da će Vlada te rizike ozbiljno shvatiti i poduzeti mjere da se negativni efekti ne dogode. A samo iz razloga što je bitka za rejting neprekidno pred nama i naredne dvije godine.
Druge dvije agencije, da li one osluškuju što Fitch kaže, mogu li one smanjiti rejting i bi li to utjecalo na nas?
Sigurno da je poruka Fitcha važna jer druge dvije agencije će raditi na stvarnim dokumentima Vlade, na proračunu koji je donesen, na mjerama s kojima smo već krenuli. S druge strane, te agencije daju važnost na konkurentnost hrvatskog gospodarstva, a naše porezne reforme govore koliko se Vlada bori za konkurentnost.
Vlada je najavila da je pred njom velika porezna žetva, kada će Vlada s tim Zakonom izaći, kada ćemo znati tko su ljudi koji ne plaćaju porez?
Vlada će u narednom tjednu raspravljati o prijedlogu Zakona koji će odmah biti upućen i u Sabor. Jer, poticaj koji dajemo gospodarstvu i briga oko građana u biti je i naša obveza da budemo odgovorni na naplati poreza. Jer, kvalitetna naplata poreza znači veće prihode i jednostavniju kontrolu deficita.
Milijun i pol ljudi nije platilo porez, jeste li ipak napravili neku klasifikaciju da se objavi lista uistinu najvećih dužnika, a ne nekoga tko je dužan pet kuna?
Sigurno da ćemo načiniti posebno za građane i posebno za trgovačka društva.
>> Istražili smo: Kako je moguće ne plaćati obveze i nastaviti poslovanje
Jeste li do sada naišli na neke nelogičnosti u ovom poreznom kaosu?
'Mi smo već najvili da će tokom svibnja ovaj sustav biti u punoj primjeni, a on se već sada provodi. Budimo iskreni, imamo skoro i tisuću pojedinaca koji nemaju svojih prihoda, nemaju poreznih obaveza, a u biti su kupci dionica u trgovačkim društvima, ogromnog broja kvadrata zemljišta. Što znači, uvijek je upitno otkuda im sredstva i to je ono što je porezna počela istraživati.
Znači li to da će ovih dana oni morati ići u Poreznu objasniti otkuda im ta imovina, a primjerice, ima minimalnu plaću?
To je redovni posao porezne uprave koji do sada nije bio obavljan, ali od ove godine on će biti redovit.
Nelikvidnost je preko 40 milijardi, praktički pola tog novca su fikus tvrtke. Je li Vlada donijela odluku o otpisu 20 milijardi i borbu za drugih 20 milijardi?
Jedna od mjera je bila produženje rokova plaćanja na 36 mjeseci, drugo je donošenje Zakona o financijskom poslovanju gdje ćemo s tim novcem pokušati dio imovine vratiti prema procesu gospodarskih aktivnosti, a dio za eventualnu promjenu ulagača i vlasnika tvrtki, a sve u cilju spašavanja radnih mjesta.
Koliko tog novca možemo zaboraviti?
Od tih 50 milijardi, kolika su ukupna potraživanja, 25 milijardi realno više i nije naplativo, a od ovih drugih 25 rekao bih da je polovica sigurno naplativa, a polovica će biti u funkciji bitke za radno mjesto i financijske rekonstrukcije tvrtki.
>> Eurodizel prešao 10, Eurosuper nadomak 11 kn
Cijene benzina divljaju, idu gore. Najavili ste da je 12 kuna ta psihološka granica. Kada će se država i Vlada uključiti, možete li reći na koji način ćete smanjivati trošarine kada prijeđe 12 kuna ili to već sada možete?
Uvijek je to pitanje trošarina, kod benzina se i u ovom trenutku može intervenirati, a kod dizela nažalost ne jer smo ispod minimuma koji je propisan. Pregovaramo da Europska unija počne razmišljati o visokoj cijeni goriva i da možda ta mjera onda bude jedinstvena za sve zemlje Europe.
Kada ćete za benzin izaći s mogućim promjenama?
Vjerojatno kod iduće promjene ukoliko cijena nafte bude i dalje divljala.