Prvi potpredsjednik Vlade RH Tomislav Karamarko primio je voditelja ekspertne radne skupine za provedbu Cjelovite kurikularne reforme Borisa Jokića, koji je predstavio dosadašnji rad, rezultate i pripremljene dokumente vezane uz projekt kurikularne reforme. Sastanku je nazočio i ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar te posebni savjetnik za društvene djelatnosti prvog potpredsjednika Vlade Damir Jugo.
Pročitajte i ovo
'Ključna je reforma'
Šustar: Ostavka mi ne pada na pamet jer još imam puno posla
S predsjednicom
NAKON SASTANKA NA PANTOVČAKU JOKIĆ PORUČIO 'Ostajem pri svojoj odluci'
Reforma eksperimentalno kreće od jeseni u 60-ak osnovnih i srednjih škola, a od 2020. u cijeloj Hrvatskoj.
'Želimo napraviti pomak od usvajanja i repetitivnog znanja ka kritičkom mišljenju, učenike ćemo podučiti kako da uče kreativno i inovativno', rekao je Jokić.
Nakon sastanka Karamarko je zahvalio Jokiću na trudu. 'Možemo nastaviti s razgovorom oko reformi. Ono što nas zanima je školstvo koje je primjenjivo i u gospodarstvu s obzirom na situaciju u kojoj se gospodarstvo nalazi', rekao je Karamarko.
'Očekuje nas rasprava koja je ključna. Pozivam sve da se uključe. O tome ovisi koliko će nam konačni dokument biti strukturiran', kazao je Šustar. Dodaje da očekuje puno priloga u raspravi te da ministarstvo produljuje rad ekspertnoj radnoj skupini.
'Time pokazujemo da poštujemo kvalitetan rad koji je napravljen', rekao je ministar.
'Ovo je obrazovanje koje nije za kviz ili križaljke, nego za život', poručuje Jokić.
Promjene koje su nagoviještene ukazuju na novo, fleksibilnije obrazovanje. Ta reforma poštuje sve ono dobro u hrvatskom sustavu obrazovanju. Poštujemo i kontinuitet onih koji su radili ovakve promjene prije, bez obzira na njihovu političku pripadnost. Također, ona daje novu perspektivu, modernog društva i boljeg obrazovanja', rekao je Jokić.
Karamarko je rekao kako ima primjedbu na to da svaki nastavnik može birati udžbenike koje koristi.
Na pitanje koje stvari najviše mijenjaju naše školstvo, Jokić je rekao kako je ovo ključan trenutak za obrazovanje te kako će novac koristiti iz europskih fondova.
'Prvo su funkionalnije znanje i vještine, drugo je odmak od usvajanja činejnica prema učenju, tj. kako učiti. U strukovnom obrazovanju povećava se učenja na radu, a u gimnaziji orijentacija prema radu onoga što ih očekuje na fakulteteu. U glazbenom će više učiti o pop kulturi, a u hrvatskom će se svaki dan čitati da se razvije navika čitanja. Na sastanku smo zahtijevali punu podršku neovisno o politikanstvu. Tu ne treba miješati politiku u cijeli proces', objasnio je Jokić.
Ministar Predrag Šustar rekao je kako se ušteda odnosi na ono što Europska komisija očekuje.
'Plaće se neće dirati. Nećemo ići u reforme ako imamo nezadovoljne učitelje', rekao je Šustar.
'Prethodna Vlada je učinila sve da pokrene reformu, ova Vlada je nastavlja', dodao je Jokić.
'Možemo imati najbolje školstvo na svijetu, ali ako nemamo djece, nemamo budućnsoti. Za koga radimo ove reforme? Potreban je čitav niz mjera da se demografska slika popravi', zaključio je Karamarko.