'Ustupak Vlade bankama'

'Suludo, sa Vladinih 200 eura stanovi ostaju preskupi!'

Premijerka Jadranka Kosor jučer je u Šibeniku izjavila kako Vlada planira pomoći onima koji prvi put kupuju stanove, s otprilike 200 eura po kvadratu, s počekom od dvadeset godina na otplatu.

'To bi, otprilike, za stan od 70 četvornih metara, iznosilo oko 14 tisuća eura', rekla je premijerka Kosor. Premijerka je istaknula kako izračun Vlade pokazuje kako bi takvom pomoći vlade kupnja prvog stana bila jeftinija i do četrdeset posto. Izrazila je i vjeru kako bi ta mjera trebala potaknuti prodaju stanova u ovoj godini, kao i stanogradnju. Na kraju je naglasila kako je procjena Vlade da bi se na taj način do kraja godine trebalo prodati oko 1000 stanova, a izlazak iz gospodarske krize nazvala je Vladinom 'zadaćom svih zadaća'.

Pročitajte i ovo Andrej Plenković i Peđa Grbin užarene linije Ovo je za analitičare realan postizborni scenarij: "Ima prodanih duša, samo je pitanje cijene" Andrej Plenković sjednica Vlade Plenković: "U ponedjeljak nam sjeda 162 milijuna eura, a zatražit ćemo još 822 milijuna eura"

Zakon koji bi trebao potaknuti prodaju stanova tako što će Vlada svakom kupcu prvog stana posuditi 200 eura po kvadratu za desetak dana u hitnu će proceduru. Kosor je izjavila da je država u HBOR-u već osigurala 31 milijuna kuna, a novac bi se počeo vraćati nakon 20 godina, piše Večernji list. Koliko bi najviše godina smio imati kupac stana i kako će se posudbe osiguravati, tek treba vidjeti. Isto tako, premijerka nije govorila ni kako će cijene stanova utjecati na državnu pomoć. Model je lani isproban na drugom području. Francuska, Njemačka i Španjolska davanjem subvencija za kupnju automobila spašavale su svoju automobilsku industriju. Inače, procjenjuje se da je samo u širom zagrebačkom području 10 tisuća neprodanih stanova, u cijeloj Hrvatskoj oko 15 tisuća i građevinari zajedno s bankama dugo pritišću Vladu da im pomogne.

Kritike stručnjaka: Nekretnine ostaju preskupe, radi se o ustupku bankama

Stručnjaci, međutim, nisu bili skloni toj varijanti, pa je ovih dana dr. Maruška Vizek s Ekonomskog instituta ustvrdila da su cijene nekretnina u Hrvatskoj previsoke. Svako izravno upletanje države zaledilo bi cijene nekretnina na sadašnjim razinama što bi, kazala je, bilo suludo bez obzira na to što je u neprodanim stanovima skriveno 300 milijuna kuna PDV-a. Gojko Bežovan, stručnjak za stambenu politiku, iza premijerkine najave iščitava pritisak banaka i pokušaj da se zadrže dostignute cijene. 'Banke su uložile znatna sredstva u gradnju stanova i ne žele da se cijene ruše. Vjerujem da je najavljeni program ustupak Vlade bankama za neke druge stvari jer nijedna zemlja nije u krizi poticala prodaju stanova na sličan način', kaže Bežovan za Večernji list.