Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Dan prava potrošača

Koliko još možete snositi teret krize?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Danas se obilježava Svjetski dan prava potrošača.

Svjetski dan prava potrošača prvi je put obilježen 13. ožujka 1983. godine i od tada se koristi kao važna prilika za pokretanje različitih kampanja vezanih uz probleme potrošača. Svjetski dan prava potrošača je i proslava solidarnosti unutar međunarodnog pokreta potrošača koji ima zadatak promovirati prava svih potrošača, zahtijevati poštovanje i zaštitu tih prava te protestiranje protiv zloupotreba tržišta.

Pročitajte i ovo Plastična ambalaža, ilustracija - 1 Nova europska uredba Stižu velike promjene: Tko više neće smjeti koristiti jednokratnu ambalažu za hranu i piće te što je s povratnom naknadom? Marko Paripović, predsjednik udruge Potrošački centar dan potrošača Što učiniti ako niste zadovoljni nekom uslugom ili proizvodom? "Što više zakompliciramo onome tko nas je zeznuo, to će problem brže riješiti"

Posljednjih godina ovaj dan ima sve veće značenje s obzirom na to da se kriza putem poskupljenja prelijeva upravo na leđa potrošača, pri čemu se računa uglavom na tzv. srednji sloj, a pogotovo su bitni građani još niže platežne moći, za koje ispada da su 'prva linija' obrane gospodarskog sustava u kojem su, čini se, gotovo netaknuti ostali oni čiji se profit, doduše u manjoj mjeri, ali ipak, u vrijeme krize gomila dok oni sve više osiromašuju.

Prema nekim istraživanjima, velik dio građana Hrvatske više od polovice dohotka, ako su toliko sretni da rade i primaju plaću za svoj rad, troši na vraćanje kredita, a ovrhe i gomile opomena zbog nemogućnosti da plaćaju svoje obveze, za mnoge su postale realnost, a za medije nešto što više i nije vijest.

U isto vrijeme tržište se bori za svoj opstanak i na načine koji itekako krše prava potrošača, sve u cilju opstanka i zarade poslodavaca koja, budimo realni, omogućava opstanak postojećih te otvaranje novih radnih mjesta i samim time opstanak onih koji će putem potrošnje gospodarski sustav održati živim.

No, pitanje je dokad će prosječni potrošač u valu poskupljenja koji raste konstantno, ali 'na malo', moći taj sustav držati na svojim leđima uz sve manji broj zaposlenih i sve manju platežnu moć onih koji zarađuju. Poštivanje prava potrošača od ključne je važnosti za oživljavanje gospodarstva, jer zamislimo samo u kojem bi smjeru stvari krenule kada bi građani, ne samo zbog neimaštine nego i iz principa, dodatno 'skresali' potrošnju.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene