Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što učiniti?

Jadranska magistrala pogubna i puna crnih točaka

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Crnih točaka u prometu ima stotine diljem Hrvatske.

Za njihovu sanaciju potrošeno je približno 100 milijuna kuna - a i dalje se na njima svakodnevno gube ljudski životi. Najopasnija je Jadranska magistrala i to upravo tijekom turističke sezone.

Pročitajte i ovo Ilustracija EU financira samo dio Vozači na rubu živaca zbog raskopanih cesta: ''Radovi negdje traju već treću zimu, a novca za dovršetak nema'' Orkanska bura Stanje Autocesta Rijeka-Zagreb otvorena je za sva vozila, zbog orkanske bure prekinute brojne trajektne linije

Saniranje crnih točaka je začarani krug. Potrebne su godine kako bi se učinile sigurnima, a istodobno neke druge ceste propadaju pa nastaju nova opasna mjesta. 'To su u pravilu regionalne i državne ceste na kojima imamo iznimno puno prometa', rekao nam je Željko Marušić sa Fakulteta prometnih znanosti.

Na jadranskoj magistrali ima najviše opasnih mjesta, njih otprilike 60. Primjerice, raskrižje Srebreno-Krasovići kod Dubrovnika, zavoj Omiš-Dubci, dionica Crvena luka od Biograda do Kapele i Riječko raskrižje prema Bakru. 'Apsurdno je da na toj cesti imamo 30 tisuća vozila dnevno, a da na nekim izgrađenim autocestama imamo svega nekoliko tisuća vozila dnevno', objasnio je Marušić.

Vozačima preostaje samo prilagoditi vožnju uvjetima na cesti

U hrvatskoj postoje tri kriterija po kojima mjesto na cesti ulazi u kategoriju opasnoga. Tri godine se na istom mjestu mora dogoditi najmanje 12 prometnih nesreća sa poginulim ili ozlijeđenim osobama, drugi kriterij je petnaest prometnih nesreća bez obzira na posljedice, a treći jest tri ili više istovrsnih prometnih nesreća s stradalim osobama.

Na crnim točkama najčešće se treba poboljšati signalizacija, zamijeniti potrošni asfalt i poboljšati rasvjeta. Osim lošeg stanja magistrale, Marušić ističe kako je uzrok nesreća i dvosmjeran promet. 'Dakle, moramo što više kamionskog prometa usmjeriti na autoceste kao bi izbjegli nepotrebna pretjecanja', zaključio je Marušić. Da se broj crnih točaka ne bi penjao u situacijama kada uvjete na cestama ne možemo promijeniti, ostaje nam jedino prilagoditi vožnju.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene