Stožerni časnik Damir Štefiček, koji je 2004. bio načelnik Odjela za promet Uprave za logistiku, rekao je da je više časnika iz Glavnog stožera, nakon što je Povjerenstvo za nabavu kamiona prestalo s radom, tražilo da se ne odugovlači s ‘dugotrajnim postupkom nabave’ i krene u izravnu pogodbu s više ponuđača. Povjerenstvo je, kazao je, raspušteno 15. prosinca 2004., nakon što je sakupilo i otvorilo ponude te utvrdilo da svi ponuđači udovoljavaju traženim uvjetima, osim kamiona marke Renault.
Pročitajte i ovo
Premijerka odgovorila predsjedniku SDP-a
'Milanović je prespavao punih sedam godina'
Presuda za kamione
Stazić: Hebrang i HDZ pokušali su prikriti kazneno djelo
>> Patria: Sprema se istraga Finaca i u RH
Inače, Rončevićeva obrane tvrdi da je natječaj poništen, a povjerenstvo raspušteno po odredbama tada važećih zakona, jer su sve pristigle ponude bile više od iznosa koji je za nabavu kamiona bio određen u proračunu. I Štefičekov nadređeni, brigadir Ivan Skol potvrdio je da se na izravnu pogodbu gledalo kao na ubrzavanje postupka iz razloga da sredstva koja su bila odobrena za 2004. ne bi propala, kako se, kaže, ranije znalo događati.
Oba svjedoka kazala su da se oko MAN-ovog sudjelovanja na javnom natječaju tražilo mišljenje pravne službe zbog ranijeg spora te tvrtke s MORH-om, ali i da je jedini MAN-ov kamion koji je bio na testiranju kod HV-a kupljen za oko milijun kuna. USKOK u optužnici tvrdi da su Rončević i Bačić favorizirali tvrtku ‘Eurokamioni’ od koje su kupili kamione marke Iveco za 34,4 milijuna kuna, iako su za 10,2 milijuna kuna bili skuplji od najniže cijene koju je na natječaju ponudilo ‘MAN Importer’. Obrana, pak, tvrdi da jeftiniji kamioni nisu udovoljavali uvjetima natječaja, jer im je, među ostalim, nosivost bila za oko 700 kilograma manja od traženih pet tona. (Hina)