Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Borba za brend

Istarski teran izbačen sa slovenskih polica: 'Potez slovenskih kolega nije fer'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Nije samo prošek uzburkao vinsku scenu. Vino Teran posvađalo je hrvatske i slovenske vinare. Nakon što su se slovenski vinari požalili svom resornom ministru, ova istarska sorta povučena je s polica slovenskih trgovina. Slovenci ističu kako je ovo vino moguće dobiti samo na području Krasa. Istarski vinari, zgroženi su potezom slovenskih kolega.

U gutljaju istarskog terana, Slovenci više neće uživati. Crno vino proizvedeno u hrvatskim podrumima ne smije na police slovenskih trgovina. 'Potez slovenskih kolega vinara nije baš jako fer prema nama', kazao je vinar Bruno Trapan.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Čeka odgovor Slovenski ministar 'diže tenzije': O ponašanju Hrvatske već sam obavijestio EK! Slika nije dostupna Ne daju ime Istarski vinari: Teran ostaje Teran!

Proizvodnja četiri milijuna litara istarskog terana, kažu slovenski vinari mogla bi ih potpuno uništiti. Njihova proizvodnja upola je manja. 'Mi ćemo kao država pitati susjede pod kojim uvjetima se to vino može prodavati kao Teran s obzirom na to da mi imamo geografski zaštićeno podrijetlo', kazao je Dejan Židan, slovenski ministar poljoprivrede.

>> Što će biti s prošekom: Ministar pojasnio nastale probleme!

Domaći vinari imaju odgovor. 'Dokazano je da su teran i refošk dvije različite sorte u potpunosti tako da je, kažem sad, na višim institucijama da razriješe tu situaciju', kazao je Trpan.

U Ministarstvu poljoprivrede danas šute. Vinari ipak vjeruju u pozitivan završetak ove priče. ' Ja vjerujem da je Hrvatska u dobroj poziciji da se izbori za interese prepoznatljivosti Terana na budućem Europskom tržištu', kazao je Ivica Matošević, predsjednik uduge Vinistra.

Trapan je dodao kako su na tom treanu vinari radili jako puno te da je to proizvod koji afirmira Istru kao teritorij. 'Ja sam siguran da ćemo ga mi u budućnosti i dalje izvoziti na tržište Europe i svijeta jer to je, uz našu Malvaziju, što se tiče Istre, naš najveći brend', kazao je. Za svoj drugi najveći vinski brend, domaći vinari najavljuju veliku kampanju za zaštitu svojih proizvoda.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene