Sastanak je zatražen pošto je vlada prihvatila program Hrvatskih cesta o građenju i održavanju javnih cesta od 2009. do 2012. godine u kojem je ta dionica izbačena. S obzirom na to da je riječ o državnoj cesti, za njezinu izgradnju potpuno je odgovorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture i investitor, Hrvatske ceste, navodi se u priopćenju. Za njezinu izgradnju, kažu, postoji pravomoćna lokacijska dozvola, a projektna dokumentacija potrebna je za dobivanje potvrde glavnog projekta pred dovršetkom. Izgradnja te dionice bila je predviđena programom Hrvatskih cesta o građenju i održavanju javnih cesta od 2005. do 2008. godine.
'Danas, u trenutku kada su stvoreni svi preduvjeti za početak gradnje, bez ikakve prethodne konzultacije s gradom Pulom i Istarskom županijom, projekt je izbačen iz programa za razdoblje od 2009. do 2012. godine, čime je realizacija dovedena u pitanje', ističe se u priopćenju i dodaje da je ta dionica glavni cestovni ulaz u Pulu te najkritičniju točku državnih cesta u Istarskoj županiji. U dopisu poslanom predsjednici vlade istaknuto je da je križanje na spomenutoj dionici potpuno neprimjereno sadašnjim uvjetima u prometu - naime, izgrađeno je 1983. godine, od kada se broj vozila u Puli i Istarskoj županiji povećao čak 134 posto, a gospodarska aktivnost porasla je za 132 posto. 'Državna cesta D-401 čini spoj Pule sa zračnom lukom te spoj Pule s istarskim ipsilonom i predstavlja okosnicu ne samo razvoja gospodarstva i turizma Pule i okolice, nego i cijele Istre', zaključuje se u priopćenju. (Hina)