Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Povećanje troškova izborne promidžbe

Financijski izvještaji političkih kampanji dostupni javnosti

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Sabor je poslijepodne kratko raspravio prijedlog izmjena Zakona o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe, a zastupnici su u raspravi neprimjerenim ocijenili rješenje po kojemu će se za kampanju za lokalne izbore morati otvoriti između osam i deset tisuća posebnih računa, što, smatraju, ide u prilog samo bankama.

Zamjenik ministra uprave Zoran Pičuljan uvodno je istaknuo da će se javna dostupnost podataka o kampanjama osigurati tako što će se godišnji financijski izvještaji trajno objavljivati na web stranicama Hrvatske informacijsko-dokumentacijske agencije, uz mogućnost pretraživanja baze podataka po različitim osnovama.

Predviđeno je povećanje ukupno dozvoljenog iznosa troškova izborne promidžbe na izborima za gradonačelnika grada Zagreba sa sadašnjih 500.000 na milijun kuna, a na izborima za župana, gradonačelnika velikog grada i grada sjedišta županije sa sadašnjih 400.000 na 600.000 kuna.

Ta se povećanja odnose i na predstavnička tijela u tim jedinicama, izvijestio je Pičuljan.

Pročitajte i ovo Zastupnici koji nisu ušli u Sabor Sabor pa pa Njih više nećemo gledati u Saboru: Bili su među najglasnijima, ali sada će rasprave gledati samo na TV-u Marija Selak Raspudić Reforma Hrvatskog sabora Selak Raspudić: "Željezna ograda, simbol HDZ-ove Vlade, stvar je prošlosti"

>>Uskoro jednostavnija prijava poreza

Zakonske izmjene pozdravio je Goran Beus Richembergh (HNS), podsjetivši da je 2011. bilo nužno donijeti novi zakon, jer se, kaže, postavilo pitanje vjerodostojnosti Državne revizije, koja je propustila izvijestiti o blindiranom BMW-u kupljenom za bivšeg premjera i predsjednika HDZ-a Ivu Sanadera.

Podsjetio je i na aferu Fimi-media, ističući da ona nije neugodna samo za HDZ, nego i za razvoj političke kulture i percepciju vjerodostojnosti politike u Hrvatskoj.

Ocijenio je da će predložene izmjene riješiti neke nedoumice koje su se pojavile u praksi, kako bi lokalne izbore 2013. Hrvatska dočekala s jasnijim pravilima igre.

Upozorio je, međutim, da se u jedinicama lokalne samouprave u prosjeku kandidira 5 do 7 lista te 3 ili 4 kandidata za čelna mjesta, što znači da će se za kampanju morati otvoriti između 8 i 10 tisuća žiroračuna u poslovnim bankama.

'To je takav kaos i košmar, u kojemu mi zapravo mažemo masni vrat masnoj guski, a to su banke, jer će one uzeti naknadu za otvaranje žiroračuna, za vođenje žiroračuna, na koncu i za zatvaranje žiroračuna, neovisno o tome da li će na njemu biti ikakvoga prometa', ocijenio je Beus Richembergh.

Usprotivio se i odredbi po kojoj će pravo na naknadu troškova kampanje za izbore za Europski parlament imati isključivo stranke koje dobiju najmanje 10 posto glasova birača, ističući da takav izborni rezultat u pravilu ostvaruju samo SDP i HDZ.

I Zoran Vinković (HDSSB) ocijenio je da se radi o 'antifimimedija zakonu' dodavši svjesni smo činjenica da su mnogi iskakali iz paštete, mnogi iskakali iz mesnog doručka, mnogi imali', kazao je Vinković, ističući da se to ne odnosi samo na HDZ, nego i na 'većinu političkih stranaka, posebno onih koji su obnašali vlast'.

I Vinković se založio da se od kandidata i stranaka ne traži otvaranje tisuća posebnih računa, nego da se financiranje riješi u okviru postojećih računa političkih stranaka.

Usprotivio se povećanju gornje granice troškova izbornih kampanja, a uvjeren je i da visok prag za naknadu troškova 'neće spriječiti avanturiste da se javljaju na izbore za predsjednika Republike'. (Hina)
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene