Već devet godina koliko Hrvatska sudjeluje u PISA istraživanju - pomaka nema. Rezultati uvijek loši. Istraživanje koje se svake tri godine provodi u 65 zemalja Hrvatsku je ove godine stavilo na četrdeseto mjesto. Znanje hrvatskih učenika u tri kategorije - čitanje, matematika i prirodoslovlje ocijenjeno je ispod prosjeka.
'Mogu reći da su rezultati ispodprosječni u svim promatranim područjima, čitalačke, matematičke i prirodoslovne pismenosti, rezultati su krajnje razočaravajući, ali su potpuno očekivani', rekao je ministar obrazovanja Željko Jovanović. Za ovakve rezultate odgovornima smatra svoje prethodnike.
'Ovo su rezultati prošlosti, rezultati prošlih obrazovnih sustava, rezuiltati svih bivših ministra, uopće se ne ispričavam, ali ovo nisu rezultati aktualnog sastava Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta', poručio je Jovanović.
>>Studenti arhitekture i dizajna u akciji za školarce!
Odlična učenica jedne od najboljih hrvatskih gimnazija, priznaje da je test mogla i bolje napisati. 'Nisam zadovoljna jer sam imala premalo vremena, odnosno loše sam si ga podjelila. Nisam test dobro riješila, nisam bila skoncentrirana, rekla je Lucija.
No zadaci zapravo, barem njoj nisu bili prezahtjevni. Rekla nam je kako je većina bila logička koje rade na logici, matematici i informatici, te da je nastava pokrila više manje te zadatke.
Ipak, ravnatelji upozoravaju da se način podučavanja mora modernizirati. 'Ta su ispitivanja izvrsna, samo treba ugraditi jedan drugi pristup našoj nastavi', rekao je ravnatelj zagrebačke V. gimnazije, Petar Mladinić.
Upravo ta gimnazija s još četiri hrvatske gimnazije pokušava to napraviti. Za projekt modernizacije sedam kurikuluma dobili su gotovo pola milijuna eura iz EU fondova. Ovakvi projekti, a ministar se nada i nova Strategija obrazovanja, trebali bi omogućiti učenicima da usvoje vještine i znanja koja će im uistinu koristiti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook