Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Zašto su važne

Evo što se dogodi kad po snijegu vozite s ljetnim gumama

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Koliko se brzo možemo zaustaviti s ljetnim, a koliko sa zimskim gumama? Mogu li automobili s različitim gumama jednako proći zavoj, a da ne prokližu?

Odgovore na ova pitanja ekipa emisije Provjereno potražila je u zagrebačkom centru za sigurnu vožnju.

'Ovdje imamo posebnu specijalnu boju na površini ceste i kad imamo dovoljnu količnu vode stvara se točno 20 posto koeficijent trenja. To je identično ugaženom snijegu', rekao je Ivo Markanović, trener sigurne vožnje. Sjeo je u automobil i stazu prvo prošao brzinom od 50 km/h s ljetnim gumama, a nakon toga i s zimskim gumama. Razlika je očigledna, zaključio je Ivo.

'Panično sam kočio. Sa zimskim gumama put kočenja bio je 16 metara. S ljetnim čak 27 metara', rekao je. Put kočenja je bio gotovo dvostruko duži! Zamislite kolika je opasnost da toliko kočite u gustom prometu! Još uvijek mali postotak ljudi zna prepoznati razlike između ljetne i zimske gume. '50 posto ljudi to ne zna, misle da zimska guma ima drugačiju ripnu, da je bitna samo za snijeg', kaže Silvije Krajač, voditelj automehaničarske radionice.

Razlike se mogu ukratko opisati. Ljetna zimi postaje tvrda stoga klizi po poledici. Zimska je napravljena od drugačijeg materijala, podnosi niske temperature i dobro drži cestu. 'Zimski uvjeti na cestama vladaju kada je kolnik prekriven snijegom, odnosno kada je poledica. Dakle ne radi se o nekom vremenskom periodu u godini, objasnio je Josip Mataija, iz Odjel za cestovni promet MUP-a.

Zimska oprema je vrlo jednostavna; zimske gume, odnosno M+S gume na svim kotačima, isto tako mogu zadovoljiti ljetne s dubinom profila 4mm, ali u tom slučaju u prtljažniku se moraju držati lanci.

Drugim testom provjerene su razlike između ljetnih i zimskih guma, ali u zavoju. Zimske su gume savršeno prianjale uz podlogu i bez problema svladavale zavoj. S ljetnim gumama situacija je potupno drugačija. Gotovo je nemoguće ostati na obilježenom dijelu podloge.

Sa ljetnim guma smo vozili oko 30 km/h i to je bila granica automobila. Centrifugalna sila, koja nas gura od središta ceste prema vani, je djelovala. Gume su ljetne, ne drže u zimskim uvijetima tako da je velika vjerojatnost da se u stvarnim uvijetima završi u provaliji, objasnio je Ivo Markanović, trener sigurne vožnje.

Prošle godine 635 osoba vozilo je po snijegu s ljetnim gumama - policiji su morali iskeširati svatko po 700 kuna. Ako se radi o službenom vozilu i tvrtka dodatno plaća kaznu jer vozaču nije osigurala zimsku opremu.

Pročitajte i ovo Provjereno: Marijan Gregurina - 5 Život stao u pet vrećica Marijan je ostao bez svega, a država mu je pomogla sa 150 eura: "Nikad nisam zamišljao ovakvu starost. Nikad." Provjereno: Zadarska udruga - 1 Uz pomoć dobrih ljudi Zadarska udruga nakon priče Provjerenog dobila novi dom, ali posla je još mnogo: "To su djeca ovog grada i treba naći rješenje za njih"

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene