Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Bozanić: 'Vjeronauk u školama doprinos je dijalogu'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić potaknuo je susret s ravnateljima predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova koji je danas organizirao Ured za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije u prostorijama

Međubiskupijskoga sjemeništa uz nazočnost velikog broja ravnatelja, predstavnika Crkve i nadležnog Ministarstva.

Pročitajte i ovo Učionica/Ilustracija (Foto: Dnevnik.hr) - 2 Kako će se realizirati? Izazovi jednosmjenske nastave: Polovica škola treba nadogradnje, nema kapaciteta ni infrastrukture, svima fale učionice... Andrija Jarak uživo s Marinkom Krešićem (Foto: Dnevnik.hr) - 1 "ne smije biti ključna referenca" Generalski zbor o prednosti pri zapošljavanju na mjesto školskih ravnatelja: ''Hrvatski branitelji ne bi trebali biti priveligirani"

Voditeljica Ureda za vjeronauk u školi Valentina Mandarić podsjetila je da je riječ o prvomu takvom susretu i istaknula kako je njegov razlog dobro osobe, odnosno odgoj odgovornoga subjekta u vrijeme kada Europa sve više živi iskustvo rizičnoga društva.

Po riječima kardinala Bozanića, vjeronauk u korelaciji s drugom predmetima može dati iznimno važan doprinos odgoju za mir, dijalog, suživot i solidarnost. Ali, istaknuo je, samo u korelaciji s drugim predmetima jer odgovornost za promicanje tih pozitivnih stavova i vrednota ne može biti samo na jednom predmetu.

Pitanje školskoga vjeronauka nije samo pitanje Crkve već i
Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, Agencije za odgoj i brazovanje te škola jer je, rekao je Bozanić, svima cilj isti -
istinsko dobro naše djece i mladih.

Kardinal Bozanić smatra da kvaliteta vjeronauka, pa onda i
cjelovitoga odgoja, u velikoj mjeri ovisi o uspješnoj suradnji Crkve i škole koja se pak ostvaruje na različitim razinama od kojih je jedna svakako i ona između Ureda za vjeronauk i ravnatelja.

Zato je pozvao sve da se zauzmu za što bolju suradnju kako
promicanjem i podržavanjem svega što je dobro tako i pravodobnom, dobronamjernim i stručnim reagiranjem u situaciji kada se javljaju određena nesnalaženja i problemi. S tim u vezi je ocijenio da se u hrvatskim medijima, unatoč dobroj suradnji i uklopljenosti vjeronauka u većini hrvatskih osnovnih i srednjih škola, ističu i prenaglašavaju povremene poteškoće i nesnalaženje nekih pojedinaca i time se, namjerno ili nenamjerno, stvara dojam o općemu nesnalaženju vjeroučitelja i problematičnosti toga predmeta.

Državni tajnik za predškolski i školski odgoj Nevio Šetić kazao je da je vjeronauk kičmeni stup obrazovanja koji, učeći nas duhovnim i moralnim vrijednostima, čuva i njeguje našu opstojnost i osobnost. 

Istaknuvši da je su do sada učinjene velike promjene na području obrazovanja, Šetić je dodao da nacionalni kurikulum još nije gotov što se odnosi i na pitanje vjeronauka.

Na važnost vjeronauka u školama ukazali su i ravnatelji predškolskih ustanova i ustanova za djecu s posebnim potrebama te osnovnih i srednjih škola.

Tako je ravnateljica zagrebačke VII. gimnazije Lijlja Vokić istaknula da su roditelji najodgovorniji za odgoj djece i da jedino oni odlučuju o tomu hoće li njihova djeca ići ili ne na vjeronauk.

Smatra da o problemima - kao što su droga, alkohol i prostitucija među mladima - treba jasno i otvoreno govoriti, ali da istodobno "ne treba svakovrsnim inovacijama koje narušavaju duhovne vrijednosti rastakati naše škole koje su izuzetno kvalitetne".

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene