Božićni asortimani već na policama (Foto: Dnevnik.hr) - 1
Božićni asortimani već na policama (Foto: Dnevnik.hr) - 1

Ako je suditi po policama trgovina - Božić je pred vratima. Tek je početak jedanaestog mjeseca, no trgovci su već počeli izlagati svoj božićni asortiman.


Ulazimo li svake godine sve ranije u blagdansko ozračje - provjerila je naša ekipa.

Ukrasi, borovi, lampice, snježne kugle... Što god božićno srce poželi već sad nude trgovačke police.

Blagdanski cirkus

„Mislim da je malo prerano već u 11 mjesecu krenuti s tim nekakvim cirkusom blagdanskim“, kaže Vedran iz Zagreba dok Zagrepčanka Ana kaže kako je kad je ona bila mlađa sve počinjalo u 12. mjesecu.

A sada, čini se, počinje - sve ranije.

„Kod nas je tradicija da se Božić izloži i da se proizvodi prodaju nakon 2.11.“, kaže Ivana Turčinov, voditelj marketinga jednog trgovačkog lanca.

Za neke prerano, ali za druge ipak ne.

„Volim Božić, volim nakititi i upaliti lampice i onda obično to ne skidam 6.1. nego držim još mjesec dana i onda sam odlučila ove godine radije krenuti ranije“, kaže Petra.

Psihologinja Uvodić - Vranić kaže da se ljudi vrlo lako prepuštaju blagdanskom ozračju.

„To da se grad ukrasi, to vjerojatno puno znači turistima i ljudima koji žive u gradu. Ima u tome neke ljepote, ali moramo se sjetiti da je to nešto što je napravljeno za sve nas“, kaže Uvodić Vranić.

Udruga Potrošač: "Rano uvođenje božićnog asortimana je dobro"

Rano uvođenje božićnog asortimana, a samim time i akcija - u udruzi potrošača smatraju dobrim.

„Iz razloga što će on prije ovih božićnih blagdana moći kupiti poklone po jeftinijim cijenama, a po sadašnjem zakonu bi to sezonsko sniženje bilo nakon 27. prosinca, znači kad već prođu blagdani“, kaže Dijana Kladar iz udruge Potrošač.

Tradicionalno, Hrvati za blagdane troše najviše. U božićnom tjednu prošle godine potrošilo se oko 2 milijarde i 600 milijuna kuna.