Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nije lako ni trgovcima

Bizarnih situacija ima i previše: Kupac je kremu za bore stavio u majonezu i pokušao je iznijeti

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
'U svom šestogodišnjem iskustvu vidjela sam doista svašta, a također i čula od svojih kolega, a i svojih ukućana koji također rade u trgovini i imaju doticaj sa kupcima', ispričala je za Dnevnik.hr jedna trgovkinja.

Priče kupaca koji se žale na trgovce često čujemo, ali rijetko u javnost dolazi druga strana priče - ona trgovaca, radnika zaposlenih za male plaće i nezavidnim uvjetima. Jedna je trgovkinja s redakcijom Dnevnik.hr-a anonimno (podaci poznati redakciji) odlučila podijeliti svoju priču.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna moderno doba Velika promjena: Ovo su tri nove navike kupaca, prepoznajete li se u svima? Slika nije dostupna Trikovi trgovaca Isplati li se kupovati na sniženjima?

Evo kako trgovci tjeraju kupce da troše sve više

'U svom šestogodišnjem iskustvu vidjela sam doista svašta, a također i čula od svojih kolega i svojih ukućana koji također rade u trgovini i imaju doticaj sa kupcima. Prvo što bih navela je da puno toga ovisi i u kakvoj firmi radite. To kažem, zato što ako zaposlenik radi u 'normalnoj' firmi (pod normalnim smatram gdje je dobra atmosfera, gdje nema tzv. tlačenja i podbadanja od strane šefa itd..), normalno da će zaposlenik dolaziti i raditi s voljom i smiješkom na licu. Svatko od nas ima loših dana, ali ako ti je redovita plaća, ako nitko ne vrši mobing nad tobom na radnom mjestu, automatski kada dođeš na posao brige nekako ostanu sa strane u tih 7 ili 8 sati koje radiš', smatra ova trgovkinja.

Kakav je odnos kupaca prema trgovcima?

'Kako postoji ona uzrečica 'sto ljudi, sto ćudi', tako je i u stvarnom životu. Stvarno postoji svakakvih ljudi, od ljubaznih i kulturno odgojenih do onih koji idu do krajnje granice, valjda radi nekog svog gušta da te ponize i uvrijede, jer ti si običan trgovac, što ti znaš. Imala sam dosta loših situacija sa kupcima, ali isto tako i jako ugodnih koji su mi ostali u lijepom sjećanju.

'Ako dođem na posao sa svojim osobnim problemima to se odrazi na moj rad, a time i ugrožavam svoj posao, jer danas je stvarno dobiti posao lutrija (a lako ga je izgubiti). Zato većina nas mora šutjeti i raditi i prehranjivati svoju obitelj kakvi god uvjeti bili na poslu.' Od lijepih situacija izdvojila bih jednu gospođu koja je naš stalni kupac. U više navrata mi je rekla da kada god dođe kod nas nešto kupiti i kada god mene vidi da se ugodno osjeća radi mene. Pitala sam ju zašto, a ona mi kaže: 'Uvijek ste nasmijani kada god Vas vidim, da je bar više takvih prodavača'. Na mene je to ostavilo neki utisak i doista sam se osjećala posebno.

Što se tiče loših, izdvojit ću primjer koji mi je ostao u dubokom sjećanju. To je bilo prije godinu dana. Posluživala sam kupce na blagajni i gospođa je htjela preko reda, nitko od kupaca se nije bunio, nego sam ja na to reagirala i na lijep način joj rekla sa koje strane počinje red da bi ona meni na to rekla da ona već stoji u redu (doista nije bilo tako). Na kraju je otišla do mog šefa, napisala prigovor i poslala ga na upravu da sam ja bila bahata i bezobrazna prema njoj i da tražila da se meni uruči opomena ili otkaz. Došao je šef do mene kada je za to saznao, izderao se na mene, prvo mi nije dozvolio da mu objasnim što se dogodilo i rekao je da firma sad mora njoj za ispriku dati dar. Ja sam se ispričala i rekla da se neće ponoviti iako nisam bila kriva. Nakon par dana, sa šefom sam razgovarala i objasnila mu i rekao mi je da je imao loš dan, jer se već par kupaca žalilo na kolege taj dan.

Ima bezobraznih kupaca, no ja kad vidim da mi je takav došao na blagajnu ili na prodajni prostor razvučem osmijeh od uha do uha i ne dam se izbaciti iz takta. U svakom slučaju, što si bezobrazniji prema meni, to sam ja ljubaznija prema tebi', rekla je.

S kremom za bore u staklenku majoneze

Potrošači se Društvu za zaštitu potrošača Hrvatske najčešće obraćaju sa informacijom o ponašanju trgovaca koji nisu baš ugodni. Najčešće se događa da trgovci ne poštuju bonton (npr. ne pozdravljaju prilikom ulaska potrošača u trgovinu), vrlo često čak i prečesto im daju pogrešne informacije o samom proizvodu. Također uvjeravaju potrošače kako nemaju pravo na reklamaciju proizvoda ukoliko se pojavi određeni materijalni nedostatak ili da je njihovo zakonsko pravo na reklamaciju u roku od 8 dana od kupnje. Ili ako već žele upoznati potrošača o njegovim pravima, najčešće su to krive informacije.

Prilikom reklamacije proizvoda vrlo često potrošači dožive neugodnu situaciju od strane trgovca samim bahatim, bezobraznim i nekorektnim nastupom gdje potrošači ne mogu vjerovati da se trgovci mogu tako odnositi prema potrošačima nakon što im ostave svoje novce, rekli su za Dnevnik.hr u 'Potrošaču'.

Da nije baš svaki kupac 'med i mlijeko' i da se to može dokazati, pokazale mnoge situacije. Posebno dokazive su krađe.

'Bizarne situacije za mene su krađe. Tek kad radiš u trgovini, vidiš kako su ljudi domišljati i na što su sve spremni. Tako je jedna gospođa kod mog kolege koji radi u trgovačkom centru ukrala kremu za bore i stavila je u majonezu. Natrpala je ona u kolica puno stvari i kad je platila sve, na izlazu je pištala. I normalno, zaštitari su ju pregledali i nisu našli ništa, no kada su pregledavali stvar po stvar, shvatili su po papiriću na čepu da je majoneza otvorena.

Otkrivamo najčešće tajne trgovaca na koje gotovo svi padamo

I što je najžalosnije u cijeloj toj priči u vezi krađa, ne kradu oni koji nemaju, već koji imaju. Tako su dvije cure kod nas ukrale hrpu odjeće, zaštitar u civilu ih je priveo u našu prostoriju gdje se čeka policija. Došli su i roditelji te su napali naše nadležne kako se oni usuđuju tako privesti njihove cure, da su odvjetnici i liječnik. A bila je situacija i sa jednom curicom (kojoj roditelji nisu baš financijski u mogućnosti omogućiti sve), ukrala je nakit, i kada je došao tata od djevojčice, ispričavao se milijun puta.

Ali kako kradu 'obični građani', tako kradu i naše tzv. zvijezde. Na izlazu iz trgovine uhvatili su ih naši zaštitari, jer su skužili da nešto mute. Prva dotična zvijezda je skužila zaštitara u civilu i ostavila na vrijeme tu narukvicu, ali druga nije (radi se o narukvici od 20 kuna) i zaštitar je drugog kradljivca po našem protokolu priveo u našu prostoriju napravio proceduru koja se radi kada uhvatiš punoljetnog kradljivca. I kada su otišli, zaštitara je nazvao šef te rekao da ni slučajno to ne smije nikome reći, inače gubi posao. I tako to nije došlo u medije i svakodnevno viđamo tu dotičnu zvijezdu kako bez srama dolazi svaki dan kod nas kao da ništa nije bilo', ispričala je čitateljica Dnevnik.hr-a.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene