Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Što se prvp čita na oglasu

'Uvjeti rada bitniji su nam od imidža poslodavca'

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Portal Moj Posao proveo je anketu na više od 700 ispitanika i istražio što kandidati najprije pročitaju u oglasu. Iako je svaki oglas za posao potrebno detaljno pročitati, istraživanje je pokazalo kako većina kandidata tom važnom zadatku još uvijek pristupa površno.

Najviše ispitanika prvo pročita naziv radne pozicije (34%) jer, kako neki ističu, 'znaju kakav posao žele raditi', prenosi Moj Posao.

Pročitajte i ovo Zoran Milanović Ne može biti premijer ANKETA Slažete li se s odlukom Ustavnog suda o Zoranu Milanoviću? Zoran Milanović i Andrej Plenković REZULTATI ANKETE Tko će sastaviti Vladu? Pogledajte rezultate glasanja u Dnevniku Nove TV

„To je dio koji me prvo privuče – ako oglas nije za moju struku, koja je sama po sebi specifična, znam da nemam što tražiti dalje“, objašnjava jedan od ispitanika, a drugi primjećuje kako se 'svaki dan izmišljaju nove pozicije' te dodaje: „Ako je oglas za takvu, onda ga preskačem“.

28% ispitanika u oglasu prvo pročita uvjete koji se očekuju od kandidata te ističu da široka lepeza traženih znanja i sposobnosti dokazuje 'nekvalitetnu podjelu poslova u firmi'.

Ime poduzeća najprije pročita 15% ispitanika, zato jer im je važna 'reputacija tvrtke' te ističu da 'o tome najviše ovisi plaća'.
„Poduzeća poznatog imena pružaju veću sigurnost pri zapošljavanju“, smatra jedan ispitanik, a drugi kaže kako se ne javlja na oglase u kojima ime poduzeća nije navedeno 'jer u nekima ne želi raditi, a u nekima rade ljudi za koje ne želim da znaju da traži posao'.

>> Probleme s mlađim šefom priznaje 18% ispitanika: 'Imaju previše energije i premalo iskustva'

Opis posla najprije privuče 12% ispitanika. „Prvo pročitam opis posla da vidim zanima li me uopće posao koji se nudi, nakon toga pročitam uvjete - ako je to dvoje zadovoljavajuće, onda se informiram o poduzeću i vrsti zaposlenja“, opisuje jedan od ispitanika.

Za 9% ispitanika najvažnije je prvo pročitati vrstu zaposlenja jer ih zanima 'što se konkretno nudi kod zaposlenja', te očekuju da vrsta zaposlenja bude istaknuta 'kratko, jasno i sažeto',a njih svega 3% u oglasu za posao najprije pročita informacije o poduzeću.

Zanimljivo je spomenuti kako je portal TheLadders proveo istraživanje u kojem je čak 44% tražitelja posla izjavilo da čitanju oglasa za posao posvete pet minuta, dok je njih 19% istaknulo da oglas čitaju čak deset minuta.

>>Ovo su stvari koje vaš šef NE želi čuti...
 

Kada su ti isti ispitanici podvrgnuti testiranju pomoću tehnologije koja prati njihov pogled i koliko se dugo zadržavaju na pojedinim dijelovima oglasa za posao, pokazalo se da im je u prosjeku potrebno svega 50 sekundi kako bi radnu poziciju ocijenili dobrom ili lošom prilikom, te svega 77 sekundi kako bi utvrdili podudara li se oglas s njihovim očekivanjima i vještinama koje posjeduju.

Selena Hadzibabic, voditeljica razvoja u TheLaddersu ističe da krivica radi velikog broja prijava nekvalificiranih kandidata nije samo na tražiteljima posla koji oglase čitaju površno, već i na poslodavcima koji 'sastavljaju oglase koje nije uvijek lako iščitati i razumjeti'.

Također upozorava da su nazivi radnih pozicija u oglasima često puta zbunjujući i neprikladni te kako bi bilo krajnje vrijeme da se 'skine veo tajne' s rubrike Plaća.

„U većini oglasa za posao ovaj se podatak izostavlja, ali u tom slučaju mnogi kvalitetni kandidati odustaju od prijave na oglas“. Kao alternativno rješenje objavi ovog podatka poslodavcima predlaže da u oglasu barem navedu raspon plaće.


DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene