Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Svi osjetili krizu

Unatoč padu broja turista, tek pokoji smanjuju cijene

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kada dođu na Jadran, što nudimo turistima osim mora i sunca? Mnogi hrvatsku turističku ponudu smatraju mršavom. No, Zrće je mjestu gdje se gotovo nikada ne spava. Je li 'Lijepa, a skupa' ipak na žalost najbolji turistički slogan Hrvatske?

Iako je konkurencija smanjivala cijene last minuta aranžmana kod nas su se tome opirali, a onda su počeli sramežljivo najavljivati i sada tek pokoji to i rade. Turistička je sezona u punom jeku, ali većina je ljudi sunce i more zamijenila vrućim gradskim asfaltom. Prvi podaci su pokazali da je ukupan pad šest posto. Istra je prošla najbolje, sa svega dva posto manje turista, kao i na Kvarneru. No, Dalmacija je zabilježila najveći pad, čak 11 posto. Kako bi se to donekle popravilo, spas je u last minute ponudama, odnosno, popustima na ljetne aranžmane.

Pročitajte i ovo Cijene hrane na moru - 1 A ŠTO JE S DOMAĆIMA? Tko to može platiti? Cijene na obali penju se u nebesa - pizza 100, večera za peteročlanu obitelj tisuću kuna: "Mislili smo da je jeftinije..." Slika nije dostupna Za mnoge najljepši dio ljeta Toplo i sunčano: U posezoni se nastavlja pravo ljeto

'Na početku sezone ja sam bio dobar prognozer, pa sam objavio da će ova godina biti last minute bookinga. Naravno da tog ima i u mom hotelu u kojem rukovodim, a i u drugim hotelima. To je trend ove godine u svijetu', rekao je Mirko Begušić, direktor hotela Rixos. 'Mislimo da bi i davatelji smještaja morali pravovremeno reagirati s pravovremenim cijenama i pravim uvjetima putovanja, kaže Boris Žgomba, predsjednik UHP-a.

>> Turistima ne znamo uzeti novac

Visoke cijene praćene niskom uslugom postale su zaštitni znak hrvatskog turizma. Da situacija nije nigdje dobra, pokazuju podaci susjednih nam zemalja. Grčka, Španjolska, Crna Gora i Portugal zabilježili su najveći pad dolaska i noćenja turista. Naši najveći konkurenti, Turska i Tunis, po cijenama već od 2.000 kuna po osobi, u svojim aranžmanima, osim hotelskog smještaja nude sve: redovite obroke, suncobrane, ležaljke, sokove i sladolede. 'Naravno da je last minute booking u Hrvatskoj stvar koja dugo postoji, međutim, ona se koristi u manjoj mjeri i mislimo da i nije na pravi način promovirana', dodaje Žgomba.

Jedna od najpoželjnijih destinacija na Jadranu, Dubrovnik također je osjetio krizu. Dok u Zadru ni ne pomišljaju na last minute ponude, u gradu pod zidinama, priča je drugačija. 'Ali ove je godine upravo taj last minute booking obilježio ovu sezonu, jer je preko 50 posto kapaciteta prodano u tom last minuteu', kaže Begušić. Za spas sezone najviše su se pobrinuli Nijemci, potom Austrijanci i Poljaci. Upravo su te tri zemlje zabilježile najveći rast turističkog prometa u nas.

Mislite li da su cijene na hrvatskoj obali previsoke?

  • Da
  • Ne

Ukupno glasova:

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene