Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Made in Croatia

Premijerka se provozala novim hrvatskim niskopodnim vlakom...

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
HŽ i Končar organizirali su promotivnu vožnju prototipa niskopodnog elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz, na relaciji Zagreb - Dugo Selo i nazad, koji su proizveli Končar i TŽV Gredelj u suradnji s dobavljačima.

Na svečanosti promotivne vožnje elektromotornim vlakom sudjelovala je i predsjednica Vlade Republike Hrvatske Jadranka Kosor istaknuvši da je vlada unatoč krizi nastojala osloboditi što više sredstava za ulaganja u željeznicu, koja mora biti jedan od stupova gospodarstva.

Vlak, koji će prometovati uglavnom između Zagreba i Vinkovaca te Zagreba i Siska, duljine je 75 metara, ima 212 sjedećih i 220 stajaćih mjesta, a može postići maksimalnu brzinu od 160 kilometara na sat. Ima osam vrata za brzu izmjenu putnika, a putnički je prostor u potpunosti klimatiziran i pokriven video-nadzorom. Cijena vlaka nešto je manja od pet milijuna eura.

Pročitajte i ovo Ilustracija Sanirana šteta Nakon sudara vlakova popravljena pruga kod Rijeke: Promet bi trebao krenuti poslijepodne Slika nije dostupna Hrvatski proizvod NOVI VLAK NA PRUZI Ali svoju punu brzinu na hrvatskim prugama ne može postići

Ulaganja unatoč krizi

Vlak kao sustav i svi njegovi glavni dijelovi - glavni elektromotorni pogon, sustav upravljanja i komunikacija, kolni ormari, okretna postolja i dr. razvijeni su u Končaru koji je podnio cjelokupni trošak razvoja. Predsjednica Vlade Jadranka Kosor kazala je kako je Vlada unatoč krizi nastojala osloboditi što više sredstava za ulaganja u željeznicu, koja mora biti jedan od stupova gospodarstva.

Ove godine ukupne investicije Hrvatskih željeznica iznose 1,5 milijardi kuna, za 2012. planirane su dvije milijarde, a za 2013. 2,2 milijarde kuna. Te godine investicije bi zbog ulaska Hrvatske u EU mogle biti i više, rekla je premijerka. HŽ je naručio tri prototipa vlakova - drugi se dovršava se u Gredelju, a radi se o elektromotornom vlaku za gradsko-prigradski promet. Treći, koji bi trebao biti gotov početkom jeseni, je dizel-električni vlak za regionalni promet. (Hina)

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene