Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Projekti vrijedni milijarde

Država napokon pokreće velike investicije, bageri u akciji već za nekoliko dana

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Investicije, posebno one državne, prošle su godine podbacile. Zakonima, ali i raskidanjima ugovora s tvrtkama koje su blokirane, HAC i Hrvatske ceste stvorile su mogućnost da se s topljenjem prvog snijega započnu radovi na gradilištima diljem Hrvatske.

Za nekoliko dana, obećavaju u Vladi, bageri na gradilištima opet će se uključiti. 'Zastoj je generalno što se tiče Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta bio na 12 projekata ukupne vrijednosti gotovo 5,3 milijarde kuna', kaže pomoćnik ministra za infrastrukturu Oliver Kumrić.

Pročitajte i ovo Zatvoren dio Zagrebačke ceste zbog sanacije podvožnjaka - 7 Radovi u gradu Mijenja se prometna regulacija u dijelovima Zagreba: Za pješake će vrijediti posebno pravilo Ilustracija HAC Počinju radovi u dva tunela na A1: Ako krećete na put, ovo su alternativni pravci

>> Hajdaš Dončić: Hrvatska će do 2015. iskoristiti do 3 milijarde eura za željeznice

Čeka se samo promjena vremena i kreće nastavak gradnje nekih dugoočekivanih dionica poput mosta preko Drave na autocesti Beli Manastir-Osijek, izgradnje Podravskog ipsilona, dionice autoceste od Buševca do Lekenika, tunela Sveti Ilija i spajanja autoceste od Ravče do Ploča.

Da bi pokrenuli gradnju, ministarstvo je moralo riješiti tri problema. Najveći od njih zadavali su im građevinari koji zbog financijskih problema nisu mogli ispunjavati ugovorene obveze. 'Najčešće su ostali partneri u konzorciju u firmi koja ima problema preuzeli te radove', kaže pomoćnik ministra Kumrić.

Trebalo je raskinuti i štetne ugovore. 'To je primjer Pelješkog mosta, gdje se raskinuo ugovor u pregovorima s odabranim izvođačima, obeštećene su sve strane. I slobodni smo dalje planirati razvoj tog infrastrukturnog projekta', napominje Kumrić.

A tu su i dopune zakona koje je jučer donijela Vlada. Omogućuje se da započete dionice Podravskog ipsilona, koji je iz autoceste promijenjen u brzu cestu, nastave graditi Hrvatske autoceste, a da ostale dionice preuzmu Hrvatske ceste.

S odmrzavanjem blokiranih projekata rodila se i nova nada za posrnulo domaće graditeljstvo.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene