Nakon nedavno pristiglog osvježenog kralja kompaktne klase sedme generacije, Volkswagen je isto napravio i na funkcionalnijoj izvedbi i po mnogima zapravo najboljoj inačici Golfa...


Obiteljski kompakt prvi se put pojavio u monovolumenskoj formi 2004. pod nazivom VW Golf Plus, temeljen na platformi Golfa pete generacije lagano je gradio svoju poziciju na tržištu. No, sve svoje prednosti nikad nije uspio nametnuti u potpunosti među kupcima. Bolje prodajne rezultate zato će, uvjereni smo, imati novi – Sportsvan, koji će premijeru imati u Frankfurtu, a prodaju stupa nedugo nakon prestižnog salona automobila.

Dobro, što je tu novo i vrijedno pažnje?
Dimenzije su ostale nedirnute, no sitnim dotjerivanjima poboljšana je razina komfora. Novu praktičniju izvedbu VW Golfa razlikovat ćemo od tri godine aktualnog prethodnika po redizajniranim branicima, osvježenim prednjim svjetlima u kombinaciji s LED-dnevnim svjetlima, a koja će biti dostupna i kao full-LED svjetla umjesto nekadašnjih xenona. Dok stražnja LED-svjetla dolaze serijski na svim modelima i to je zapravo, najveća vidljiva fizička promjena na obiteljskom kompaktu. Kupci će biti zadovoljni i mogućnošću odabira velikog broja aluminijskih naplataka u rasponu veličina od 16 do 18 cola. Još kad se R-line vizualni paket pojavi, milina!

Vrući metal: VW Golf Sportsvan (foto: Volkswagen)

Dizeli su out – koji onda motor razmotriti pri kupnji?
Da, Golf Sportsvan baš poput svog kompaktnog blizanca donosi poznate motore. Tako će Sportsvan u ponudi imati tri benzinska TSI motora – 1,0-litreni (110 KS) i 1,5-litreni (130 ili 150 KS). Kako smo i sami sve motore isprobali, možemo reći da su navedene pogonske opcije najbolji izbor za takav tip automobila.
Ipak dizeli se još uvijek ne daju, zato su ovdje dva motora, 1.6 TDI i 2.0 TDI snage 115 KS, odnosno 150 KS.

'Facelift'-izvedba bit će puna sigurnosnih sustava pomoći u vožnji?
Osvježenje unutrašnjosti rezultiralo je odmah na prvu vidljivim novim Discover Media infotainment sistemom osjetljivim na pokrete rukom (poznato upravo iz novog Golfa 7.5), a u vožnji će biti primjetni i svi ostali sustavi pomoći. Vozača očekuje automatska pomoć kočenja u gradu (Pedestrian Monitoring) i detekcija pješaka, Traffic Jam Assist ili preciznije polusamostalna vožnja i kočenje Sportsvana do 60 km/h. Oni koji se slabije snalaze na parkingu zasigurno će s oduševljenjem gledati na mogućnost aktivacije Park Assist opcije, a posjedovat će i Trailer Assist već viđen kod Tiguana, inače sustavu koji pomaže u vožnji unatrag kada se vuče prikolica.

Zanimljive promjene Sportsvana tek su lagano zagrijavanje i velika najava za ono što Volkswagen predstavlja večeras. Svijet čeka T-Roc, novi povišeni model dinamičnih linija iz Wolfsburga, smješten veličinom između Pola i Golfa večeras vam premijerno predstavljamo.