Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Veliko oko vidi sve

Veliki brat vas gleda, ali (navodno) neće cinkati

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Gotovo svi novi automobili dolaze s raznim kompleksnim infotainment sustavima i naprednim značajkama povezivosti, no jeste li se ikada zapitali što to znači za vašu privatnost?

 

Pročitajte i ovo Ilustracija Opreza nikad dosta Sezona blagdana raj za provalnike, policija savjetuje: Obratite pozornost na desetak ključnih stvari Stanje svinjskog mesa na tržištu - 5 uvozno ili domaće Bliže se blagdani, hoće li biti svinjetine i po kojoj cijeni?

Naime, do sada je svaki proizvođač automobila vodio svoju politiku prikupljanja i zaštite, odnosno otkrivanja podataka. Drugim riječima, to znači da je svaki od njih mogao raspolagati s informacijama prikupljenim putem automobilskih infotainement sustava (npr. navigacije, tzv. pametnih telefona i sl.) više manje na koji je god način htio, a to nikada nisu niti skrivali.

Primjerice, fordov potpredsjednik za prodaju i marketing Jim Farley je ranije ove godine na CES-u izjavio: "Mi znamo za svakoga tko krši zakon i znamo kad to čini". Također, izjavio je i kako: "Mi imamo GPS u vašem automobilu tako da znamo što radite. Usput rečeno ne dajemo te informacije nikome".

Nakon salve kritika Farley je ponešto ublažio svoje "krivo shvaćene" izjave o dosegu fordovih saznanja o svojim vozačima, no čini se kako proizvođači mogu znati sve što radimo nakon što sjednemo za upravljač automobila, kada to radimo i kako to radimo. Također, infotainment sustavi će vremenom postajati sve napredniji pa će do takvih podataka biti sve lakše doći.

Kako bi se u budućnosti spriječila eventualna zloupotreba prikupljenih informacija, a u isto vrijeme nastavio trend ponude sve naprednijih uređaja u automobila Automotive News javlja kako su BMW, Chrysler, Ford, GM, Honda, Hyundai-Kia, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota, Volkswagen, Volvo, Mitsubishi i Mazda postigli dogovor o zajedničkoj politici korištenja i zaštite prikupljenih podataka kako bi se zaštitila privatnost vlasnika i korisnika njihovih automobila.

Između ostalog za pojedine će upotrebe prikupljenih informacija prvo biti potrebno dobiti pristanak korisnika i s tom bi se praksom trebalo započeti 2017, odnosno godinu dana kasnije ako bi se slučajno pojavile kakve komplikacije pri implementaciji ovakvog načina poslovanja.

Pojednostavljeno rečeno, kupci će prije kupnje automobila biti u mogućnosti se upoznati s vrstom podataka koje proizvođači prikupljaju, načinima na koji to čine, razlozima za prikupljanje tih informacija te načinima na koji se ti podaci koriste i na koji mogu biti dijeljeni s trećim stranama.

Proizvođači ističu kako je zaštita privatnosti kupaca prioritetna, no informacije će se nastaviti prikupljati za potrebe istraživanja i razvoja proizvoda, dijagnostike, sigurnosti, jamstva, kao i lociranja ukradenog automobila, no te će informacije morati biti "pročišćeni" od svih osobnih podataka. Dakako, u određenim će situacijama, poput sudskih naloga i sl. proizvođači biti primorani dati i osobne podatke svojih kupaca. Ipak, naglasili su kako ih neće dijeliti s osiguravateljskim kućama.

Više o automobilima potražite na AUTONET.HR

 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene