Lamborghini je bacio bombu na ovogodišnjem ženevskom auto salonu najluđim supersportskim automobilom koji su ikada proizveli - Lamborghini Aventador J Roadster!
Podijelite
Lamborghini Aventador J je supersportski automobil koji kombinira fantastične performanse Aventadora s najintenzivnijim iskustvom snage i dinamičnosti koje ikada možemo zamisliti u jednom cestovnom automobilu. Slovo ''J'' u nazivu unikatnog roadstera našlo se prema sportskim pravilima FIA-e. Prema istima ''Appendix J'' označava tehničke specifikacije trkaćih automobila raznih klasa.
Ovaj jedinstveni Aventador J model temelji se na standardnom Aventador modelu ali i na dugogodišnjoj povijesti ovog brenda. Model Jota iz 1970., na primjer, koji je bio redizajnirani Lamborghini Miura model s poboljšanim performansama i također unikatni primjerak, postao je prava legenda. Neki vlasnici standardne Miure čak su tražili da se njihovi automobili modificiraju ne bi li izgledali poput Jote.
Lamborghini Aventador J roadster poslužio je kao ogledni primjerak za Lamborghini da predstavi svoja najnovija tehnološka dostignuća i nove tipove materijala od karbonskih vlakana. Radikalno otvoren automobil gdje se vanjski i unutrašnji dio gotovo stapaju djelo je dizajnera i inženjera iz Sant'Agata Bolognesea koji su dobili priliku napraviti beskompromisnu trkaću zvijer.
Prvi korak u tome naravno bio je smanjenje mase automobila što je postignuto izbacivanjem svega što nije nužno potrebno poput klima uređaja, navigacije i naravno krova. Tada su pomislili, zašto stati tu, i izbacili i prednje vjetrobransko staklo zbog čega će budući vlasnik Aventadora J morati imati specifičnu dodatnu opremu za vožnju pri maksimalnim brzinama od preko 300 km/h.
Tehnički gledano, Aventador J temelji se na Aventador LP 700-4 modelu koji pogoni proizvođačev novi 12-cilindrični motor. Otkad je predstavljen 2011. godine, Aventador je oduševio kako laike tako i stručnjake. Aventador LP 700-4 tehnološki je doista jedinstven. Njegova struktura temelji se na inovativnoj monocoque šasiji od karbonom ojačanih polimera kojime se dobiva ultra-laki dizajn i optimalna čvrstoća i sigurnost. Novi 12-cilindrični motor zapremnine 6.5 litara dostavlja čak 700 KS a visoki okretni moment i moćna vučna snaga posve su jedinstveno iskustvo. Potpuno neprimjetan i izuzetno precizan rad ISR mjenjača u kombinaciji sa stalnim pogonom na sva četiri kotača i tzv. pushrod ovjesom dovode to iskustvo do još viših razina.
Aventador J očekivano se okoristio tim jedinstvenim tehnološkim paketom iako je ovo sasvim drugačija interpretacija istoimenog coupea. U ovoj roadster verziji, monocoque šasija prošla je kroz temeljiti redizajn te su u istu ugrađene dvije sigurnosne šipke iza sjedala. Nedostatak krova i velikog vjetrobranskog stakla, klima uređaja i navigacije također su doveli do smanjenja mase automobila koja je sada ukupno 1.575 kg što je nevjerojatno obzirom da je serijski Aventador LP 700-4 već sam po sebi izuzetno lagan u odnosu na performanse automobila, najviše zahvaljujući konstrukciji od karbonskih vlakana.
Automobili Lamborghini dokazao je da su jedni od najvećih stručnjaka u svijetu u primjeni kompozita od karbona što je očigledno ne samo po njihovoj tehnološki naprednoj monocoque šasiji od karbonom ojačanih polimera, već i u njihovom kontinuiranom istraživanju novih inovativnih rješenja. Jedno takvo jest novi materijal za unutrašnjost automobila koji je Lamborghini nazvao Forged COMPOSITE®, s umetcima od fleksibilne tkanine s karbonskim vlaknima od kojih su izrađena sjedala automobila.
Lamborghinijevi stručnjaci razvili su još nevjerojatniju verziju tkanine od karbonskih vlakana koja je premijerno prikazana u Aventador J modelu. Prvi puta primijenjena u automobilskoj industriji, ova tkanina od karbonskih vlakana zove se ''Carbonskin'' a izrađena je od isprepletenih niti karbonskih vlakana umočenih u posebnu tekućinu koja stabilizira strukturu vlakana i održava materijal mekim. Ova inovativna tkanina savršeno prianja na svaku površinu i svaki oblik a u Aventador J modelu istu nalazimo diljem kokpita i na dijelovima sjedala u mat crnoj boji. Moguće je da će u budućnosti biti mnoštvo potencijalnih primjena za ovaj friško patentirani proizvod.
Gotovo svaki dio vanjskog dijela Aventador J modela prošao je redizajn iako i dalje zadržava duh Lamborghinija u svom najpotentnijem obliku. Same dimenzije automobila su ekstremne: ukupna dužina je 4.890mm, širina (ne uključujući retrovizore) je 2.030mm dok je visina vozila 1.110mm.
Najviše točke automobila u ravnini su retrovizora u 'unutrašnjem' dijelu automobila koji je propet na ručki poput periskopa, te dvije sigurnosne šipke iza sjedala. Umjesto klasičnog vjetrobranskog stakla nalaze se dva mala elementa za zaštitu od vjetra pri čemu su vozač i suvozač u vožnji vjetru izloženi isto onoliko koliko i vozač motocikla što znači da će se trebati primjereno i obući za vožnju radikalnim J modelom.
Kotači su, naravno, također posebno razvijeni za ovaj automobil, a svojim 20-inčnim mjerama sprijeda i 21-inčnim straga i peterokrakim dizajnom nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Ovi aluminijski naplatci imaju i dodatni umetak od karbona koji funkcionira kao mali ventilator za optimalno prozračivanje kočnica.
U usporedbi sa serijskim Aventador LP 700-4 modelom, ovaj ekskluzivni i zapravo jedinstveni primjerak, Aventador J, ima posebno izrađene prednje i stražnje branike. Oba branika upotpunjena su krilcima od karbonskih vlakana koja usmjeravaju zrak na točno određen način s ciljem povećavanja potisne sile na oba kraja automobila.
Vanjski dio automobila gotovo da se stapa s unutrašnjošću u jednu jedinstvenu cjelinu. Ovaj supersportski automobil ima toliko izložen unutrašnji prostor da je nemoguće osjećati se više otvoreno i slobodno u jednom automobilu od ovoga. Ovaj specifičan dojam naglašen je i dizajnerskim elementima poput crvene trake koja se proteže preko haube između dvije staklene plohe za usmjeravanje zraka, preko komandne ploče i središnjeg tunela prema stražnjem kraju između dva sportska sjedala gdje se račva oko pokrova motora i doseže svoj krajnji cilj ispod masivnog stražnjeg krila koji stoji propet na dvije ručke.
Jedina je šteta što je Lamborghini svojim novim Aventador J modelom odlučio usrećiti samo jednog budućeg vlasnika što znači da je vjerojatnost da ćemo ga ikada vidjeti na cesti ista koliko i da ćemo vidjeti jednoroga. Lamborghini Aventador J tako je, kako sada stvari stoje, unikat a Lamborghini nije izradio niti jedan prototip ili primjerak za muzej. Tako će se budući kupac moći veseliti da upravlja pravim cestovnim Picassom ili Van Goghom. Aventador J najekstremniji je izričaj Lamborghinijevog DNK i pravo remek-djelo visoke tehnologije.