Godišnji odmori su u punom jeku, stoga je smiješak na licima mnogih, no oni koji putuju automobilom često prolaze kroz muke s nedostatkom prostora


Jedna od najvažnijih stavki pri kupnji limenog ljubimca upravo je veličina prtljažnika. Koliko će 'luftića' stati straga samo je početak mozgalice jer se automobil koristi cijelu godinu te često mora služiti za prijevoz većih i nezgrapnih predmeta. Međutim, kupci ili veličinu 'gepeka' uzimaju zdravo za gotovo ili se u potpunosti oslanjaju na brojke proizvođača, što se u stvarnosti zna obiti o glavu, stoga vam mi donosimo pregled modela iz Golf klase koji će probleme s prtljagom smanjiti na minimum.

10. Mazda3
S 364 litre Mazda se smjestila na začelje našeg poretka i u usporedbi s modelima na vrhu liste, dolazi sa skromnim prtljažnikom, no unatoč tome iza sebe je ostavila jedne od najprodavanijih modela u klasi, poput Ford Focusa, Toyote Auris i Mercedes-Benz A-klase.

9. Opel Astra
Jedan od najpoželjnijih automobila iz C segmenta na našem tržištu nije se iskazao po pitanju praktičnosti. Prtljažnik od 370 l solidne je veličine, ali ne nudi sjedala koja preklapanjem čine ravnu podnicu.

8. Kia Cee'd
Korejski bestseler je prtljažnikom veličine 380 l pogodio samo središte klase, a i njegovo korištenje je olakšano niskim rubom utovara. Školski je odrađeno i preklapanje stražnjih sjedala kojima se dobiva potpuno ravna ploha.

7. VW Golf / Audi A3 / Seat Leon
S obzirom na to da Audi A3, Seat Leon i Volkswagen Golf dijele proizvodnu platformu, pa tako i 380 l velik prtljažnik, zajedno smo ih smjestili na četvrto mjesto odostraga. Očekivano, Golf je u svojoj klasi smješten u zlatnu sredinu.

6. Renault Mégane
Francuski kompakt svojim vlasnicima u prtljažniku nudi više prostora od prosjeka, točnije 384 l, no utovar otežava širokim stražnjim branikom. Valja napomenuti i to da, iako je jedan od novijih modela na tržištu, ne dolazi s podnicom prtljažnika u dvije razine.

5. Hyundai i30
Nadmetanje unutar tvrtke kada govorimo o 'gepeku' dobio je Hyundai jer dok Kia Cee'd nudi 380 l, i30 pruža 15 l više (395 l). Dodatno se može pohvaliti svojom dubinom i ravnomjernim oblikom, koji daju do znanja da je prostor u unutrašnjosti pametno iskorišten.

4. Citroën C4
Da najstariji model na popisu još nije za penziju govore njegove atraktivne redizajnirane linije, no još bolje ističe veličina prtljažnika (408 l) koja po prvi puta na ovom popisu prelazi 400 l.

3. Peugeot 308
U top 3 smjestio se vrlo nagrađivani Peugeot 308 koji je 2014. osvojio i nagradu za Europski automobil godine, a suce je između ostalog zasigurno privukla i veličina prtljažnika koja broji 420 l.

2. Fiat Tipo
Nakon poduže stanke Talijani su se vratili u sam vrh C segmenta i to pod već iskušanim imenom Tipo. Nude tri verzije karoserije, limuzinsku, karavansku i klasičnu peterovratnu koja već za manje od 100.000 kuna nudi impresivnih 440 l prtljažnog prostora.

1. Honda Civic
Japanski proizvođač ni u desetoj generaciji legendarnog Civica nije htio ispustiti titulu automobila s najvećim prtljažnikom u C segmentu, stoga je kupcima ponudio čak 478 l obujma, čime zadovoljava i najzahtjevnije potrebe, bilo da se radi o prijevozu cjelokupne opreme za uživanciju na plaži ili komada namještaja. Zanimljivo je da verzije Sport i Sport Plus zbog drugačijeg ispuha imaju otprilike 10% manji prtljažnik, točnije 420 l.

ZAKLJUČAK
Zanimljivo je kako su navedeni podaci službene brojke proizvođača, od kojih jedan dio svoje prtljažnike daje na mjerenje agenciji VDA (Verband der Autombilindustrie), drugi dio agenciji SAE (Society of Automotive Engineers), a treći nepoznatom izvoru, stoga bi rezultati mogli odskakati od navedenih brojki, ako bi se svaki automobil mjerio jednakom mjernom metodom.

Također, savjetujemo vam da pri kupnji automobila vodite računa o brojkama vezanim uz veličinu prtljažnika jer se one između ostalog mijenjaju ovisno o vrsti ispuha, o tome dolazi li automobil sa setom za popravak guma ili rezervnom gumom te pogonom na dva ili četiri kotača.