Ozbiljnijim nastupom i u vanjskom i u unutrašnjem dijelu te s novim motorima, francuski crossover može još nekoliko godina nastavljati s dobrim rezultatima


Kada je Captur 2013. stigao na tržište, klasa gradskih SUV-ova bila je poluprazna, a mnogi proizvođači tek su predstavljali koncepte svojih budućih automobila. U međuvremenu, ti koncepti postali su serijski modeli koji su ili pred krajem razvoja ili uskoro dolaze u salone, stoga ne čudi da se Renault odlučio na temeljit redizajn svojeg vrlo uspješnog modela koji se u mnogim europskim zemljama prodaje bolje od Clija, što pokazuje i prošlogodišnja europska titula najprodavanijeg modela u klasi.

Kada smo prvi puta uživo vidjeli novi Captur, odmah smo shvatili da se radi o automobilu koji se želi odmaknuti od usporedbe s Clijom. Prednja maska dotjerana je uz nova svjetla, od kojih su posebno atraktivna dnevna LED u obliku slova C, a ni stražnji kraj nije zakinut, štoviše obogaćen je full LED tehnologijom svjetala u višim razinama opreme.

U unutrašnjosti su poboljšanja bila potrebnija, što su znali i Francuzi, stoga su ovdje uložili puno više truda. Materijali na vratima i armaturi ugodniji su na dodir, upravljač je također dorađen, a ručica mjenjača preuzeta je iz novog Méganea, što znači da je kvalitetnija, no i dalje ima preoštru završnu obradu pri vrhu.

Captur je jedan od najprostranijih automobila u klasi, no ono po čemu se najviše izdvaja od konkurencije jest pretinac za rukavice, koji je u ovom slučaju ladica. Pritiskom na tipku elektronički se otvara prostor za nekoliko boca, priručnik za upravljanje vozilom, novčanik i štošta drugo, jedino što prije korištenja ladice treba upozoriti suvozača da pomakne koljena ako ne želi zaraditi masnicu.

R-Link sustav i u Capturu radi besprijekorno te je i dalje jedan od najlakših informacijsko-zabavnih sustava za rukovanje, a putnicima nudi usluge poput preslušavanja glazbe s USB-a ili mobitela, spajanja mobitelom preko bluetootha, odnosno handsfree razgovora, korištenja navigacije i praćenja razine ekološke vožnje.

Dotaknemo li se motorizacije, Renaultov crossover može se odabrati s jednim od dva benzinska ili jednom od dviju izvedbi dizelskog motora. Na strani dizelaša stoji poznati 1,5-litreni dCi koji dolazi u verziji s 90 i 110 KS, dok su benzinci 0.9 TCe s 3 cilindra i 90 KS, odnosno 1.2 TCe sa 120 KS.

U originalnoj verziji probali smo dizelske izvedbe koje su oduševile uglađenošću i štedljivošću (prosjek 5 litara), no redizajnirana izvedba stigla je sa snažnijim turbo benzincem. Očekivano, dijelu redakcije koji uživa u sportskoj vožnji TCe se odmah dopao jer je maksimalnih 205 Nm dostupno od relativno niskih 2.000 o/min, dok se za maksimalnu snagu treba potruditi zavrtjeti motor na 4.900 o/min. Međutim, teška noga na gasu povećava potrošnju, koju nije teško podići i na 9 litara, a ni ovjes, koji je jednak kao i kod modela iz 2013., ne dozvoljava vozaču jednak tempo vožnje kao primjerice u Cliju.

Normalni režim rada novi Captur odrađuje na razini za svoju klasu. Dovoljno je udoban da prelazak preko rupe u asfaltu neprimjetno ublaži, zadovoljavajuće udaljen od tla za parkiranje u gradu bez straha od ogrebotina, a uz ekonomičnijeg vozača ni potrošnja neće prelaziti 7 litara. Minus je svakako preglednost, koju vješto kompenzira parkirnim senzorima i kamerom.

Koliko to sve košta? U usporedni s konkurencijom, Renault se cijenom previše ne izdvaja. Primjerice, za ulazni Nissan Juke potrebno je izdvojiti 117.320 kn, dok Peugeot za model 2008 traži minimalno 123.673. Najjeftiniji Captur stajat će vas 124.400 kuna s 0.9 TCe benzincem od 90 KS, LED dnevnim svjetlima, klima-uređajem i start&stop sustavom. Najvažnije od svega, Renaultov crossover konačno ima bolji argument za dosta veću cijenu od Clija, iako bi to moglo još bolje…

Renault Captur 120 TCe
Motor benzinski, četiri cilindra; Obujam 1.197 cm3; Snaga 87 kW (120 KS) pri 4.900 o/min; Najveći okretni moment 205 Nm pri 2.000 o/min; Pogon na prednje kotače; Mjenjač šeststupanjski, ručni; Spremnik goriva 45 litara; Dimenzije D/Š/V 4.122 x 1.770 x 1.566 mm; Prtljažnik 377 l; Ubrzanje 0–100 km/h 9,9 s; Najveća brzina 182 km/h; Potrošnja 8 l/100 km; CO2 127 g/km; Cijena od 124.400 kn.