Obavijesti Video Pretražite Navigacija
TEST

TEST Mazda CX5 – nova generacija ne želi biti veća i brža, i to je dobro

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Druga generacija japanskog SUV-a zadržala je odlike prethodnika, ali i unaprijedila neke njegove minuse. Jesu li te promjene dovoljne da postane najbolji u svojoj kategoriji?

Kao da je jučer bilo, još uvijek su nam svježa sjećanja na pojavljivanje prve generacije CX-5. Točno pet godina kasnije dočekali smo njegova nasljednika. Iako je donedavno aktualni model još uvijek prilično atraktivnog i svježeg dizajna, biološki sat ipak joj je otkucao.
Nova CX-5 postala je dizajnerski još odvažnija, premda će mnogi reći kako razlike nisu velike. Priznajemo, sami smo također isto pomislili dok smo je odmjeravali preko fotografija, u međuvremenu je prvi dojam uživo izazvao veliko iznenađenje, a vidljive promjene nisu prolazile nezamijećeno ni kod prolaznika i ostalih sudionika u prometu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna PETROLIST Nemoguća usporedba – kojeg bi stari Porsche više volio, Macana ili Cayennea? Slika nije dostupna TEST RABLJENOG Milanez koji se proizvodi u Torinu – može li to biti dobro?

Najvidljivije su promjene na prednjem djelu, gdje posebno dominira izduženi poklopac motora, a potpunom dojmu agresivnosti doprinose upadljiva sužena LED-svjetla na testnom modelu i suptilno ubačeni kromirani detalji. Prepoznatljive Kodo linije rezultirale su 30 mm nižom karoserijom u odnosu na prethodnika, a svoju filozofiju upotpunili su na stražnjem kraju, koji također najviše pomlađuju svjetla minimalističkog pristupa. Još dinamičniji izgled samo je prividno napravio od novog CX-5 veći automobil od prethodnika, brojke su te koje potvrđuju da su zapravo identične duljine (I. generacija dulja je tek 5 mm).

Izgled interijera i njegove promjene slične su onima kako smo vanjski dizajn opisivali. Prilično slične konture i elementi već viđeni u prethodniku, kao i ostaloj gami Mazdinih modela. Voljeli bismo ipak da su Japanci uz ove promjene probali ponuditi i neki radikalniji potez u izgledu interijera. No, ovdje se išlo na sigurno i po provjerenoj recepturi, na koju se nije ni malo teško naviknuti, a koju su Mazdini vozači prihvatili bespogovorno.

Nove promjene tako su donijele niže postavljeni kokpit, dok će mnogi odmah primijetiti kako je zaslon multimedije odvojen na vrhu instrument table. Naš testni primjerak koji nam je stigao u najbogatijem Revolution Top izdanju ponudio nam je i aktivni vozački zaslon koji se iscrtava na vjetrobranskom staklu ispred vozača. Prikazuje brzinu vozila, detaljnu navigaciju, prometne znakove i sigurnosna upozorenja (i-ACTIVSENSE). Takvi detalji zasigurno podižu osjećaj sigurnosti iza kojih stoji mnoštvo sustava upozorenja (mrtvi kut, držanje trake, radarski tempomat). Osim visokog dojma prestiža i još veće razine izoliranosti od buke (na što je bilo prigovora kod prethodne generacije), vlasnici bi trebali biti zadovoljni s prostranošću. Ponuda komfora na razini je konkurencije, nije narasla, ali je ostala identična gabaritima prethodnika. To najbolje govori neznatni rast prtljažnika za tek 3 litre i ukupnih – 506 litara.

Mazdina filozofija ide u pravcu koji će svakog vozača razveseliti, dakle dinamika upravljanja opet je bila u fokusu japanskih inženjera. U to smo se mogli i sami uvjeriti, te možemo bez puno premišljanja CX-5 proglasiti možda i najvozačkijim modelom u kategoriji kompaktnih SUV vozila. Nije tajna da Mazda već neko vrijeme u svoje automobile ugrađuju elektronički sustav G-Vectoringa, a baš on odlikuje i novi CX-5 te prati upravljanje vozilom, brzinu i položaj papučice gasa i reagira za nekoliko milisekundi da bi poboljšao upravljanje, u cilju povezanije vožnje. Pomoću 27 senzora sustav pogona na sva četiri kotača i-ACTIV radi samo kada vam je to potrebno i podešava snagu 200 puta u sekundi da biste imali idealno prianjanje. Ovjes, iako naginje pomalo sportskom duhu, čini odličnu ravnotežu između uglađenog i automobila koji vas može učiniti brzim u zavojima. Ležeći policajci i lošiji kolnici u CX-5 vas neće živcirati.

Testirani CX-5 u Revolution Top izvedbi možete dobiti samo u izvedbi s najjačim dostupnim motorima. U našem slučaju to je bila dizelska izvedba poznatog 2,2-litrenog SkyActiv motora snage 175 KS. Potentni dizelaš 'vrti se' tako da nekada imate dojam kao da vozite benzinski motor, pa za dobivanje pune snage idete u, za dizelski svijet visokih 4000 okretaja. Novi CX-5 zadržao je prilično uvjerljiv osjećaj svoje snage, pa u vožnji ubrzanja i međuubrzanja djeluju puno brža od pravih izmjerenih vrijednosti. Naš model također je došao sa 6-stupanjskim automatikom, poznatoj mjenjačkoj kutiji teško je što prigovoriti. Prilično dobro je čitala naše namjere, a samo se koji put znao izgubiti, za automatike već standardno, prilikom spuštanja s nizbrdica. Potrošnja na testu iznosila je prihvatljivih 7,7 litara, no moramo reći kako je automobil većinu testa proveo na otvorenim cestama i nešto manje u gradu. Tako da je brojka od 9 litara u konačnici realnija, ako je omjer boravka drugačiji. Ljutila nas je samo veličina spremnika, voljeli bismo da je bar još desetak litara veći, ovako je doseg CX-5 s punim spremnikom goriva u našem slučaju iznosio nekih 600 km.

Novi CX-5 već je neko vrijeme u prodajnim salonima, a njegova je cijena  nešto veća, ali radi se o zanemarivim razlikama, pogotovo ako znate da vas Japanci nagrađuju s više dodatne opreme nego što je to bio slučaj prije. Testirani Revolution Top primjerak sam po sebi predstavlja vrhunac ponude, a kada uz to dobijete i automatski mjenjač i pogon na sve kotače, cijena nešto veća od 350.000 kuna na kraju i nije toliko neprobavljiva. Jednako opremljena konkurencija ništa manje ne cijeni svoje usluge. Stoga, Mazda i nije otišla u nebo s cijenama kako se na prvu čini. Uostalom, CX-5 na domaćem tržištu ljudi najčešće biraju u možda i najboljoj opciji – CD150 i ručnim mjenjačem, a to znači gotovo 100.000 kuna manje na konfiguratoru u odnosu na primjerice testirani.

Mazda CX-5 CD175 AT AWD Revolution Top
Motor Četverocilindarski, turbo* Obujam 2191 cm³ * Snaga 129 kW (175 KS) pri 4000 o/min * Najveći okretni moment 420 Nm pri 2000 o/min * Najveća brzina 206 km/h * 0 – 100 km/h 9,5 s * Pogon na sve kotače Mjenjač 6-stupanjski, automatski * Spremnik 58 l * D/Š/V 4.550 / 1.840 / 1.680 mm * Prtljažnik 506 – 1620 l * Težina praznog vozila 1535 kg * Potrošnja 7,7 l D/ 100 km * Emisija CO2 152 g/ km * Cijena od 353.284 kuna

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene