Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Servisni savjetnik

Rok trajanja autodijelova utječe na vrijednost naših automobila

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Gume, filtri, zupčasti remeni, ulje i tekućina u kočnom sustavu nisu vječni. Kad valja što zamijeniti i što se može dogoditi ako svoje vozilo ne održavate kako valja

Vaš auto više ne vrijedi! Ne, pritom ne mislimo na isteklu prometnu dozvolu, koju redovito valja obnavljati. Riječ je o tome da mnogi dijelovi automobila imaju rok trajanja, baš kao i jogurt. Pritom auto ni ne treba voziti da rok trajanja istekne: sunce, zrak i voda pobrinut će se za procese starenja, bez obzira na to miruje li vozilo ili se kotrlja cestom.

Pročitajte i ovo Stručnjak za bojlere Neno Kuzman o trovanju - 5 VEĆA SIGURNOST Stručnjak pojašnjava što učiniti kako bi vlasnici bojlera bili sigurni i koji su najčešći problemi: "Ljudi misle da je sve ok kada je bojler zatvoren bijelim poklopcem" Slika nije dostupna na teren izišli pirotehničari Šok na autoservisu: Umjesto kvara mehaničar pronašao pola kile plastičnog eksploziva

Stvari, međutim, nisu vidljive: propadanje (ili trošenje) skriveni je proces koji u svakodnevnoj upotrebi obično ne zamjećujemo. Na kraju nas čeka velik, skup kvar, primjerice nakon pucanja zupčastog remena. Upravo zato proizvođači zupčastih remena propisuju interval u kojem taj dio valja zamijeniti. Kako je s drugim automobilskim dijelovima, imaju li i oni određen rok trajanja?

APARAT ZA GAŠENJE Prah se može zgrudati, potisni plin iscuriti, pa aparat postaje neupotrebljiv.
ROK TRAJANJA Aparat za gašenje valja provjeriti svake dvije godine

RASHLADNA TEKUĆINA Talozi i procesi starenja smanjuju djelotvornost, primjerice u zaštiti od hrđanja i zaleđivanja.
ROK TRAJANJA Zamjena tekućine za hlađenje svake dvije do šest godina

MOTORNO ULJE Aditivi gube na djelotvornosti, gorivo i voda u ulju otežavaju podmazivanje.
ROK TRAJANJA Prema navodima proizvođača zamjenjuje se svakih 12 do 24 mjeseca

TEKUĆINA ZA KOČNICE Tekućina za kočnice privlači vlagu, vrelište se snižava pa mjehurići pare mogu smanjiti snagu kočenja.
ROK TRAJANJA Kontrolirati svake dvije godine, po potrebi zamijeniti

KUTIJA PRVE POMOĆI Zavoji više nisu sterilni, flasteri više ne lijepe.
ROK TRAJANJA Poslije pet godina valja zamijeniti sterilni pribor

RASHLADNO SREDSTVO KLIME Djelotvornost hlađenja se smanjuje, podmazivanje sustava je otežano.
ROK TRAJANJA Svake tri godine na servis klime u radionicu

GUME Ozon razgrađuje sastojke guma. DOT-broj pokazuje koliko je guma stara
ROK TRAJANJA Gume valja zamijeniti poslije najviše osam godina uporabe

SREDSTVO ZA KRPANJE GUMA Lateks u posudi se zgruda pa više ne može zalijepiti puknutu gumu.
ROK TRAJANJA Pogledati što piše na boci, poslije osam godina zamijeniti

ZRAČNI JASTUK Pri sudaru se zračni jastuk ne otvara. Oprez, zamjena je često skuplja od preostale vrijednosti auta.
ROK TRAJANJA Kod suvremenih auta vječan, kod starijih samo 10 do 15 godina

ZUPČASTI REMEN S vremenom olabavi, zupci se troše. Ako pukne, prijeti skupi kvar motora.
ROK TRAJANJA Ovisno o vozilu, zamijeniti nakon tri do deset godina

FILTER ZRAKA U KABINI Filter se začepljuje, površine se sljepljuju, kakvoća zraka u kabini smanjuje se.
ROK TRAJANJA Ovisno o količini prašine traje od jedne do tri godine

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene