Golf 7 još uvijek sjaji u prodajnim salonima, a to znači da ponuda rabljenih Golf „šestica“ na tržištu cvijeta. Auto Bild otkriva može li se kralj kompakata dokazati i u starosti...


Coca Cola i VW Golf imaju dva zajednička obilježja: već su desetljećima iznimno uspješni, ali još nitko nije razotkrio recept njihova uspjeha niti mu je pošlo za rukom kopirati ga sa sličnim rezultatom. Međutim, za razliku od gaziranog napitka, Golf se od svog predstavljanja 1974. jako promijenio i zasnovao gotovo nepregledno veliku obitelj.

U listopadu 2008. VW je predstavio šestu generaciju uspješnog automobila. Golfa VI zlobnici nazivaju Golfom "pet i pol" jer se šestica temeljila na platformi prethodnika. Osim klasičnog kompaktnog formata s troja i petera vrata, postoji i karavan Variant (proizvodi se od 2009., od 55.000 kuna) i kompaktni monovolumen Golf Plus (proizvodi se od 2009., od 65.000 kuna). Međutim, oba su samo izvedenice Golfa V prilagođene dizajnu Golfa VI. To se ne odnosi na Golf Cabrio predstavljen u lipnju 2011. (rabljeni od 85.000 kuna): novo je razvijen na osnovi Golfa VI, a proizvodio se u nekadašnjoj Karmanovoj tvornici u Osnabrücku. Vrhunski sportski model je Golf R s četverocilindarskim turbomotorom od 270 KS i serijskim pogonom na sve kotače. Vrhunski se Golf ni kao rabljeni ne može dobiti za manje od 100.000 kuna.

Međutim, GTI sa 211 KS i prednjim pogonom posve je dovoljan da vlasniku izmami trajni osmijeh na lice. Ne samo u vožnji nego i pri kupnji jer se dobro održavan GTI može kupiti već za 140.000 kuna.
Želite štedjeti? Nema problema, Golf i to zna, ponajprije kao TDI.

Tko se odlučio za motor i oblik karoserije, treba još samo razmisliti o opremi. Naš savjet: srednja linija opreme Comfortline posve je dovoljna. Klima-uređaj, prednji električni podizači stakala i ESP serijski su već u osnovnoj inačici Trendline. Comfortline donosi dašak luksuza (udobna sjedala s potporom za kralježnicu, pomoć pri parkiranju). Vrhunska inačica Highline, osim kozmetike poput 17-inčnih naplataka i kromiranih ukrasa, nudi ponajprije jako dobra sportska sjedala i automatski klima-uređaj.

Na Auto Bildovu testu izdržljivosti Golf VI 1,4 TSI (160 KS) pokazao se izvanrednim: s iznimkom jednog neispravnog prihvatnog cilindra spojke bez smetnji je odvozio više od 100.000 kilometara – ukupna ocjena bila je "odličan".

VW Golf 6 - test rabljenog

Pravi motor za svaki tip vozača:

Osnovni: 1,4 (80 KS) - za one koji paze na cijenu
Stići sigurno i pouzdano od A do B: tko upravo to očekuje od automobila, bit će zadovoljan osnovnim četverocilindarskim benzincem sa 80 KS. Posve pristojno ubrzava Golfa i akustički ostaje u pozadini. Međutim, tko često vozi autocestom u petoj brzini, trebao bi dati prednost štedljivijoj i snažnijoj inačici TSI. Posebice na usponima autocesta 1,4-litrenom motoru brzo ponestane daha. Osnovni motor troši u prosjeku 7,5 litara benzina – nimalo upečatljiva vrijednost za kompaktno vozilo sa samo 80 KS. Golf 1,4 TSI sa 42 KS više troši pola litre manje. Razmjerno skupa je i zamjena zupčastog remena propisana svakih 90.000 kilometara: 1,4 ima čak dva zupčasta remena, a zamjena, uključujući zatezne remenice, skretne koture i pumpu za vodu, košta oko 700 eura. No zato Golf štedi drugdje: osim povoljnije kupovne cijene snažan argument za kupnju je mali rizik kvara, što ga čini pouzdanim maratoncem.
Četverogodišnji Golf 1,4 Trendline s oko 80.000 km može se pronaći od 55.000 kuna.

Svestran: 1,4 TSI (122 KS) - za sve životne situacije
Golf 1,4 TSI, 122 KS – više Golfa nikom ne treba. Suvremeni 1,4-litreni četverocilindarski benzinac s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem ostvaruje kombinaciju niske potrošnje i dobrih performansi. Vuče gotovo jednako snažno kao common-rail dizelaš, ali je tiši i uglađeniji.

Dobar izbor: 1,4 TSI sa 122 KS nudi dovoljno snage i ne troši više od sedam litara

Sa sedmerostupanjskim mjenjačem s dvije spojke Golf postaje kralj štednje. Zadovoljava se s manje od šest litara goriva na 100 kilometara. Čak ni pri forsiranoj vožnji ne troši više od osam litara supera. Na testu je 1,4 TSI trošio u prosjeku sedam litara. I serijski šesterostupanjski ručni mjenjač pun je pogodak: stupnjevi prijenosa savršeno su stupnjevani i vrlo precizni, kako to inače poznajemo samo kod BMW-a i Mazde.
Velika kap gorčine kod 1,4 TSI: motor koji je zbog svojih svojstava najpreporučljiviji u Golfu VI istodobno je i najproblematičniji.
Trogodišnji Golf 1,4 TSI Trendline s oko 80.000 kilometara košta od 65.000 kuna naviše.

Štedljiv: 1,6 TDI (105 KS) - za gutače kilometara i škrce
Onaj kome su važnije male prosječne potrošnje nego sportske vrijednosti sprinta, neće pogriješiti s 1,6-litrenim TDI. Predstavljen 2009., novorazvijen common-rail turbodizelaš sa 105 KS bez muke ostvaruje potrošnje ispod pet litara. Pritom zadivljuje mirnoća rada TDI motora u Golfu VI. Neusporedivno s grubim zvukom sagorijevanja pumpa-brizgaljka dizelaša u Golfu V.
Međutim, prije kupnje izračunajte isplati li se štedljivi dizelaš u usporedbi s benzincem. Cijenjeni TDI su i kao rabljeni skuplji od slično opremljenih benzinaca, troškovi osiguranja i poreza također su viši. Tko godišnje ne prelazi barem 15.000 kilometara, u konačnici najčešće jeftinije prolazi s benzincem.
Modeli 1,6 TDI proizvedeni 2010. i 2011. dobili su u okviru servisne akcije nov upravljački uređaj motora jer su se pri niskim vanjskim temperaturama javljale poteškoće s hladnim startom.
Šest godina stari Golf 1,6 TDI s oko 150.000 km nudi se od 60.000 kuna.

Sportski: 2,0 TSI (211 KS) - za sportaše i tradicionaliste
Mali automobil, velika snaga: taj je recept Golf GTI pretvorio u superuspješnicu. U međuvremenu čarobna se oznaka kod Golfa IV svela na čistu inačicu opreme. U svom šestom izdanju kompaktna je jurilica ponovno na čast svom imenu i pretku iz 1976. Samo je Golf VI GTI uživao sa snažnim dvolitrenim TSI od 211 KS. Dvije litre obujma, izravno ubrizgavanje benzina i turbopunjač na ispušne plinove omogućuju GTI-ju sportske performanse, za 6,9 sekundi model sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem dostiže 100 km/h, kraj je tek pri 240 km/h. Na testu se GTI zadovoljio sa 8,6 litara supera – posve prihvatljivo s obzirom na performanse.
Slabe točke: osim poteškoća s razvodnim lancem kao i u 1,4 TSI, u GTI-ju je dolazilo i do puknuća povratnih opruga bregastog vratila ventila. Auto Bildu su poznati slučajevi teških oštećenja glave cilindra i bloka motora.
Za 105.000 kuna može se kupiti trogodišnji Golf GTI s oko 120.000 km.

PROBNA VOŽNJA: Ni kao rabljeni nije bagatela, ali vozi dobro
NAŠE TESTNO VOZILO bio je Golf 1,4 TSI s petera vrata u srednjoj opremi Comfortline. Prvi ga je vlasnik u lipnju 2010. platio točno 190.000 kuna. Od dodatne opreme priuštio si je električne podizače stakala straga, Climatronic umjesto serijskog ručnog klima-uređaja i metalik lak. U šest godina Golf je prešao 122.900 kilometara, a vrijednost je i dalje zadovoljavajuća. VW-ov koncesionar nudi ga za 68.400 kuna.

NAŠ DOJAM U VOŽNJI Ovaj Golf 1,4 TSI vozi kao nov. Glede pogona nema nikakvih nedostataka, sve savršeno funcionira. Turbobenzinac sa 122 KS lako povuče. Turbo nedostaci prošlih vremena posve su nepoznati motoru s izravnim ubrizgavanjem i prednabijanjem: umjesto iznenadnog turbo potiska, kod TSI snaga teče kontinuirano. Između 1500 i 4000 okretaja na raspolaganju je 100 njutnmetara. Već malo iznad praznog hoda TSI ravnomjerno ubrzava. Međutim, 1,4 ne nudi silovite reakcije i ne voli visoke okretaje, od 5000 o/min počinje se opirati. Šest je stupnjeva prijenosa prikladno stupnjevano i mogu se precizno mijenjati. Ovjes nudi uspjeli kompromis sportske tvrdoće i visoke udobnosti. Kao jedini tehnički nedostatak na testnom se vozilu pojavilo nešto masnoće iz oštećenog zgloba lijeve spone. Uklanjanje tog problema košta oko 350 kuna.

NAŠA OCJENA

Tko kupi ovaj Golf na sigurnoj je strani. Premda je 68.000 kuna mnogo novca za skoro sedam godina staro kompaktno vozilo, ovdje su i motor i oprema na visini, baš kao i opće stanje vozila pa je, usprkos dolasku novog modela, daljnji gubitak na vrijednosti mali.

ZAKLJUČAK
Svejedno volite li Golf ili ne: nema kompakta koji vozi tako blizu savršenstvu. Međutim, nije sve na Golfu blistavo. Oduzimamo mu jednu zvjezdicu ponajprije zbog problema s razvodnim lancem kod TSI motora i neodlučnog pristupa VW-a besplatnim popravcima tvorničkih kvarova. Savjet: tko pokaže zanimanje za TSI treba se kod VW-a raspitati o prethodno poduzetim servisnim mjerama i popravcima.