Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Naglašena aktraktivnost

Polo GTI: Tko ga kupi, definitivno će uživati

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Golf GTI, ikona auto industrije, pokretač takozvane hot-hatch klase, rodio se prije točno 35 godina.

U Wolfsburgu nisu ni sanjali kakav će uspjeh polučiti papreni Golf, no kada je GTI priča postala hit, odlučeno je slavna tri slova proširiti i na drugi, do tada ljubiteljima brze vožnje, posve nezanimljivi, Polo. Deset godina nakon prvog GTI-a, Nijemci predstavljaju Polo G40. Ljubitelji sve znaju, a za one manje upućene, riječ je o Polu s 1,3 litrenim motorom i specijalnim G punjačom, takozvanim G-Laderom.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Provedeno istraživanje Većina Nijemaca odobrava prihvat ranjivih skupina Afganistanaca, protive se i njihovoj deportaciji Slika nije dostupna Sve zbog pandemije Mi računamo na sezonu, ali jedni od naših najvjernijih turista izgleda ne planiraju putovanja ove godine

U principu je riječ o varijaciji klasičnog kompresora, a kratica je znatno bolje poznata po Golfu G60 i legendarnom, po mnogima, nikad prežaljenom VW-om kupeu, Corradu G60.
Tako je prvi sportski Polo, još bez kratice GTI, razvijao 115 konjskih snaga i 150 Nm okretnog momenta. Snaga u svakoj novoj generaciji postepeno raste, Polo GTI postaje sve ozbiljniji sportaš no nikada ne dostiže slavu velikog brata - Golfa GTI. Ali to mu nikada niti nije bila zadaća. Polo GTI je uvijek želio pokazati da može biti prilično brz, a sada je došlo vrijeme da pokaže kako može biti i opako brz.

U staroj dobroj maniri Volkswagena, i ovdje je ta atraktivnost naglašena tek decentnim ali dobro pogođenim stylingom. Kod VW-a jednostavno nema mjesta pretjerivanju. Nema izbačenih blatobrana, škrgi, nema predimenzioniranih usisnika i krila, nema prevelikih ispušnih cijevi, razigranih crta na karoseriji ili višebojnih kombinacija. Misao vodilja je jednostavnost. Za mnoge, poput nas, idealno, za druge pak, vjerojatno, preobično i dosadno.

Razlike u odnosu na obični Polo odnose se na tradicionalnu crnu saćastu masku s crvenim obrubom, dublje branike i pragove, stražnji difuzor, dvostruku ispušnu cijev, 17 - colne naplatke takozvanog 'telefon' dizajna i, naravno, GTI natpise sprijeda i straga.  Ukoliko spadate u onu drugu kategoriju, koja ovime baš i nije impresionirana, pogled u kabinu vjerojatno će izazvati slične osjećaje. No mi se zadovoljno smješkamo.

Po čemu se razlikuje brzi Polo?

I ovdje je prisutna ista GTI filozofija - bez pretjerivanja. Odlično dimenzioniran i nadasve lijep upravljač s tipičnim crvenim koncem, isti detalj na ručici mjenjača i parkirne kočnice te, po nama, još uvijek atraktivan karirani uzorak na sportskim sjedalima. Uz aluminijske papučice i poneki sitni detalj to je u principu sve po čemu se brzi Polo razlikuje od susjedovog. Nema, dakle, preširokih pragova, koji otežavaju ulazak u automobil, nema niti trkaćih neudobnih školjkastih sjedala i nipošto nema kričavih detalja. Ovo je elegantni trkač u malom pakiranju.pa iako nije naoštren poput nekih, bez problema je spreman s njima se uhvatiti u koštac.

Naime, ovdje je fantastični 1.4 litreni benzinac s direktnim ubrizgavanjem, ali i s čak dva pojačivača snage – turbo punjačom i kompresorom. Volkswagen je jedinstven u ovom patentu i upravo je taj motor, poznat i kao Twincharger, već nekoliko puta proglašavan najboljim motorom na svijetu. A princip je, u teoriji, jednostavan. Kompresor se uključuje na niskim okretajima, pa Polo silovito potegne već od 2000 okretaja na kojima i razvija najveći okretni moment, čak 250 Nm.

Tijekom pada okretaja u kompresoru, u igru se uključuje i turbo punjač, osiguravajući veliku snagu sve do krajnje granice na okretomjeru. Twincharger principom je eliminiran neželjen efekt turbo rupe, dok je razvijanje snage jednostavno perfektno. Maksimalna snaga motora iznosi 180 konja pri 6200 okretaja, a najveći okretni moment je konstantno prisutan sve do 4500 okretaja. Sjajno, a takav je i osjećaj u vožnji!

Polo do stotke dojuri za svega 6,9 sekundi, kao i veći brat Golf, ali ono što nas je još više impresioniralo je silovitost među-ubrzanja i činjenica kako Twincharger ne gubi dah niti iznad 200 km/h. GTI najvećih 229 km/h tako lovi bez ikakve zadrške. I k tome, nikada nije preglasan i naporan.

Na autoputu ćete tako sa zadovoljstvom s lijeve trake čistiti moćne crne limuzine, a cijelo to vrijeme nijednom nećete maknuti ruke s upravljača. Polo GTI je, naime, opremljen automatiziranim DSG mjenjačem, čije hvalospjeve ste dosad puno puta čuli, a koji i u ovoj kombinaciji zaslužuje čistu peticu. 7-brzina se mijenja poput munje, bez trzaja i nevjerojatno tečno.

Odmah uočljivo osjetno poboljšanje

Valjda je i to razlog zašto se brzi Polo uopće ne nudi s manualnim mjenjačem. No, 180 konja, turbo, kompresor i automatik sigurno piju kao Superhik, pomislili ste. Krivo!
8,9 litara je bio naš prosjek.

Osim doista impresivnih performansi, koje su unatoč deficitu od dvadesetak konja, identične najjačim modelima u klasi, GTI oduševljava i voznim karakteristikama. Odmah je uočljivo osjetno poboljšanje u odnosu na prethodnika u svim segmentima - ležanju, upravljivosti, kočenju, komunikaciji s vozačem. Polo je prilično dinamičan, zahvaljujući odlično izbalansiranom ovjesu ali i takozvanom XDS diferencijalu, preuzetom s Golfa GTI, s kojim vrlo kasno počinje proklizavati preko nosa.

Ipak, nije kirurški precizan poput najboljeg trkaća u klasi - Clija RS, no Polo to niti ne pokušava. Svojom filozofijom umjerenog racera, želi ponuditi oboje iz dva svijeta, udobnost i dinamičnost, garnirane s vrhunskim performansama. Konačno, upravo je to i ono što se ovdje željelo postići, ponuditi malu raketu koja nikada neće biti naporna, iritantna, preglasna iznad 150, pretvrdog ovjesa, s neudobnim sjedalima.

Polo GTI je tako svojevrsna klasa za sebe - trkač za svaki dan, koji je na nas ostavio i više nego izvrstan dojam. U svim kategorijama čista petica te posebno čvrsta petica u kategoriji u kojoj će mnogi pomisliti kako je i ovaj Volkswagen preskup. Ovo, naime, dolazi kao šlag na tortu jer cijena osnovnog Pola GTI iznosi svega 143 tisuće kuna. Da, svega 143 tisuće, odnosno najjeftinije u klasi.

I kao takav je sasvim dovoljan za većinu trkača – 180 konja, DSG, 17 colne gume i potpuno jamstvo od 4 godine su tu. U slučaju da želite i atraktivna Xenon svjetla s LED diodama, šaltanje na volanu, posebnu boju i još neke komforne detalje poput našeg primjerka, cijena raste na još uvijek prihvatljivih 163 tisuće kuna. I sve to upućuje na vrlo jednostavan zaključak,  Polo GTI je best buy u klasi. Tko ga kupi, definitivno će uživati.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene