Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

Grbin oštro po Ustavnom sudu: "Pričao sam s Milanovićem, imamo plan C. Popišali su se na sve nas"

Schlörwagen

Pogledajte kako izgleda ultra-aerodinamični njemački automobil iz 1939. godine

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Donosimo vam priču o Schlorwagenu, vrlo neobičnom njemačkom automobilu koji je proizveden prije 75 godina, s koeficijentom otpora zraka od samo 0.15, što je i dan danas teško potući.

Prema svim povijesnim podacima, razdoblje između dva svjetska rata nije bilo baš lijepo vrijeme za živjeti. Međutim, jedna svjetla točka tih inače vrlo turobnih vremena bila je automobilistička industrija koja je doživljavala pravu renesansu.

Proizvođači su eksperimentirali s dizajnom i tehnologijama čije tragove možemo vidjeti i dan danas. Jedan takav automobil je i njemački Schlorwagen, ultra-aerodinamični sedmerosjed temeljen na Mercedes-Benz 170H modelu.

Njemački inženjer Karl Schlor s Instituta za aerodinamiku u Gottingenu, razvio je prvo Mercedes-Benz 170H model s 38 KS. Inspiriran oblikom krila aviona, redizajnirao je automobil, uklopio prozore neprimjetno u karoseriju ne bi li dobio bolji protok zraka te je razvukao karoseriju preko prednjih kotača.

Promjene koje je Karl Schlor uveo polučile su uspjehom. Mercedes-Benz 170H postizao je maksimalnu brzinu od oko 104 km/h dok je Schlorwagen (s istim motorom pod poklopcem) ostvarivao 135 km/h. K tomu, trebalo mu je samo osam litara goriva da pređe 100km što je bilo poboljšanje od gotovo 35 posto u odnosu na 170H.

Ovaj primjerak njemačkog inženjeringa i inovativnog dizajna mogao se pohvaliti nevjerojatno niskim koeficijentom otpora zraka te stoga i izuzetnim aerodinamičnim svojstvima dok ipak nije bio lišen mana pri čemu je možda najveća bila njegova potpuna nepraktičnost.

Širine malo preko dva metra i koeficijentom otpora zraka od tek 0.15 što je daleko bolji rezultat od današnjih predvodnika u ovom području poput Toyote Priusa ili VW XL1 modela, Schlorwagenov je život počeo na doista fascinantan način. Tajna ovako niskog koeficijenta otpora zraka leži u tada opsesivnoj pažnji koju su inženjeri poklanjali obliku karoserije. Zrak prelazi preko automobila s gotovo nimalo otpora.

Rezultat Schlorovog rada predstavljen je na međunarodnom auto salonu u Berlinu 1939. godine kada je i dobio nadimak 'Gottingen Egg' ili Jaje iz Gottingena. Bio je oko dva metra širok te je imao tri reda sjedala za sedmero ljudi.

Jedini primjerak Schlorwagena čuvao se u oronuloj zgradi u blizini Gottingena a tijekom rata ukradena su mu sjedala i kotači. Britanska vojska u konačnici ga je negdje premjestila nakon čega nikad više nije vidio svjetlo dana.

U čast 75. godišnjice rođenja ovog vrlo osebujnog automobila, tim Andreasa Dillmanna iz Instituta za aerodinamiku izradio je maketu u omjeru 1:5 koristeći izvorne crteže. Automobil su, naravno, testirali u zračnom tunelu da vide kako se ponaša. Otkrili su da se zrak kretao uzduž karoserije automobila bez ikakvih zastoja, turbulencija ili bilo čega što bi ga usporilo.

Kako to sve izgleda, pogledajte u našoj video i foto galeriji!
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene