Žiteljima većih gradova s aerodromima koji bilježe deseterostruko veći godišnji promet putnika u odnosu na naše zračne luke vjerojatno je velik problem izaći s aerodroma a pogotovo pronaći svoj automobil na velikim parkiralištima. Cijela situacija postaje još gora ako se uopće ne možete sjetiti gdje ste parkirali automobil.
Putnici u zračnoj luci u Dusseldorfu u Njemačkoj čak više ne moraju niti parkirati svoje automobile sami. Nedavno je na aerodromu u funkciju pušten automatizirani sustav parkiranja koji koristi lasere i robota zgodnog naziva Ray koji zapravo naliči na viljuškara i koji prenosi automobile do određenog parkirnog mjesta i isto ih tako iznosi van.
Kako ovaj sustav zapravo funkcionira? Nakon rezerviranja usluge parkiranja putem pametnog telefona putnici jednostavno trebaju parkirati svoje automobile i ostaviti ih zaključane u jednom od dodijeljenih tzv. futurističkih transfernih kutija.
Laseri zatim detektiraju dimenzije vozila pri čemu se u obzir uzima i položaj retrovizora, kotača i branika, te kompletan postupak parkiranja zatim predaju u ruke robota Raya koji nikada neće očekivati napojnicu. Iako, pretpostavljamo da ne škodi reći hvala.
Električni robot Ray može postići brzinu do 6 milja na sat. Svaki Ray je autonoman te za rad koristi lasersku navigaciju i softver za mapiranje ruta. Ray točno zna gdje se nalazi zahvaljujući svojim laserima koji se odbijaju od refleksivnih površina smještenih po cijeloj garaži.
VELIKO TESTIRANJE Evo kako su ocijenjene javne garaže u Zagrebu
Tvrtka koja je osmislila ovu tehnologiju, Serva Transport Systems, također koristi informacije o letovima i prtljazi koje dobiva od zračne luke i koje integrira u svoj softver tako da Ray može znati kad treba pripremiti vaš automobil tako da vas isti može čekati na izlasku iz garaže čim izađete iz zračne luke.
U slučaju da vaš let kasni, Ray će to znati i čekati će prije nego što pripremi vaš automobil za preuzimanje. Također će znati da li imate prtljage te će uračunati vrijeme potrebno za preuzimanje prtljage u svoju kalkulaciju i odgoditi dopremanje vašeg automobila za to vrijeme.
Izvršni direktor Rupert Koch tvrdi da bi korištenje robota poput Raya moglo povećati kapacitet parkirališnog prostora za 40 posto. To pridaje učinkovitijem parkiranju automobila tako da se mali automobili parkiraju pored drugih malih automobila a veliki pored drugih velikih automobila. Putnike ovaj komfor košta 220 kuna na dan ili 30 kuna po satu. Trenutačna cijena ove usluge parkiranja koja se naziva Premium Plus ne odskače mnogo od standardne cijene parkiranja u zračnim lukama.
Najjednostavniji sustav koji uključuje dva Raya, dvije transferne postaje i prateći softver, košta gotovo 1,2 milijuna dolara. Serva Transport Systems trenutačno posluje s gubitcima ali Koch je optimističan da će tvrtka sljedeće godine početi poslovati s profitom obzirom da su i druge zračne luke iskazale interes za njihov sustav.
Glavni cilj ovog projekta jest da poslovnjaci koji često putuju zrakoplovom mogu na najjednostavniji i najbrži mogući način ostaviti svoj automobil prilikom putovanja i jednako ga tako pokupiti po povratku.
Ako sumnjate kako ovo sve funkcionira, pogledajte što Ray može u filmiću koji vam donosimo.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.
-
Nastavlja se potraga
Policija je sinoć razdvojila i nadzirala Dankine roditelje, bageri prekopavaju dvorište, je li malena još živa? "Više sam nego zabrinut..."
-
Misteriozan nestanak
Susjed nestale djevojčice Danke: "Čuli smo dječji žamor... Jedno je dijete već bilo oteto"
-
Problemi u prometu
FOTO U sudaru automobila i teretnog vozila ozlijeđene tri osobe