Obično u ovom ljetnom periodu svi pričamo o velikim nogometnim transferima, ali u ovoj su priči mnogo veći ulozi u pitanju, automobilski divovi udružili su snage...


Nakon punih 88 godina u vlasništvu General Motorsa (GM) njemački proizvođač automobila prelazi u ruke grupacije PSA Peugeot Citroën. Dogovor o preuzimanju potpisan je još u ožujku, no tek je sada dobio sve potrebne suglasnosti.

PSA je veliki posao zaključio jučerašnjim stavljanjem potpisa na ugovor vrijedan više od dvije milijarde eura, ujedinivši time čak pet marki – Peugeot, Citroën, DS te novopridošli Opel i Vauxhall. Francuzi i Nijemci jako se vole u zadnje vrijeme na svim razinama, stoga nije skrivano zadovoljstvo, a prve najave otkrivaju da Opel neće mijenjati svoju filozofiju. Preciznije, najavljene su inovacije i tehnologije s potpisom „made in Germany“, kao i financijsko stabiliziranje i profitabilni rast od 2% do 2020. dviju novih marki u grupaciji, odnosno 6% do 2026. godine.

Predsjednik uprave PSA Carlos Tavares slikovito je opisao kako će Opel ostati njemački, a Vauxhall britanski brend, potvrdivši time kako će imati prilično slobodne ruke. Zadaća uprave bit će povećati udjel u prodaji na europskom tržištu i približiti se lideru – grupaciji Volkswagen.
Koje automobile nova suradnja prvo donosi na tržište? Pravu eksploziju očekujemo u predstojećem periodu, Crossland X već je predstavljen, Grandland X (na bazi Peugeot 5008) samo što nije stigao, a već se radi i na novoj Corsi koja je najavljena za 2019., dok će gospodarski sektor dobiti novi Combo.

Za kraj, s potpisivanjem ugovora PSA nastavlja suradnju s GM-om na razvoju električne mobilnosti. Uz to, Opelove tvornice i dalje će proizvoditi Buick i Holden, marke u vlasništvu GM-a.
Pred PSA grupacijom zanimljivo je razdoblje. Mogu li Peugeot, Citroën i Opel zajedničkim snagama pobijediti ranjeni Volkswagen, bit će jako zanimljivo pratiti.