Naplatci su svakako važni. Dakako, ponajprije funkcionalno moraju biti besprijekorni.


Naplaci s udubinama od udarca ili puknuti naplaci mogu vas stajati glave, zato je bitno brinuti se o njima. Ogrebani, udareni ili puknuti, ne očajavajte, ako nije kardinalno velika šteta, daju se obnoviti.

Danas se malo tvrtki time bavi, ali malo bolji vulkanizer znat će vas uputiti na pravu adresu. Popravci se kreću od 100 kn pa do par tisuća, ovisno o kompleksnosti posla.

Postoje razlike od tvrtke do tvrtke, ali općenito posao obuhvaća skidanje guma i uranjanje naplataka u kupku od kemikalija. Tu ostaju nekoliko sati dok kemikalije ne skinu lak ili boju i ne ostane čista površina. Slijedi pregled oštećenja.

Red zahvata je: zavarivanje (ako je potrebno), a onda brušenje, pjeskarenje ili poliranje kako bi se dobila ravna podloga za nanošenje i dobro prihvaćanje zaštitne boje. Konačna faza ovisi o kupcu; lakiranje ili nanošenje praškastog premaza.

Vrijeme trajanja popravka određuju veličina oštećenja i dizajn naplataka (primjerice, višedijelni naplatci moraju se prvo rastaviti). Očigledno je da se svi naplaci ne mogu popraviti, neka velika oštećenja bolje je ne krpati nego jednostavno baciti felgu. O njoj vam glava ovisi, pa to shvatite ozbiljno. Ipak, neka oštećenja naoko se čine nepopravljiva, a za iskusnog majstora to je sitnica.

OČISTITE IH
Prašina kočnih obloga lijepi se na felgu, zapeče i ako ne reagirate dovoljno rano, jako teško ćete otkloniti prljavštinu. Najbolji način da to izbjegnete je da naplatke redovito perete.

ISPOLIRAJTE IH
Automobile poliramo da zaštitimo boju, kako bi bolje izgledali i radi lakšeg održavanja. Isto se odnosi i na naplatke.

PAZITE IH
Izbjegavajte penjanje na nogostup, rupe na cesti, parkiranje blizu rubnika.

ŠTETNE KEMIKALIJE
Ovo upozorenje posebice se odnosi na one koji imaju višedijelne naplatke ili politurne premaze, a uglavnom je namijenjeno vlasnicima koji aute katkad peru u autopraonicama. Ako se nađete u ručnoj praonici, zamolite osoblje da ne rabi agresivne kemikalije, osjetljivi lak matira i ljušti se.

REPARIRAJTE IH
Hrđavi, matirani, nagriženi naplaci narušavaju izgled automobila, ako već ne razumijete da je to sa sigurnosnog aspekta rizično, pogotovo kod čeličnih naplataka.