Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Auris sa srcem Priusa

Napokon Toyotin hibrid za europsko tržište

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Iako kod nas Toyota Prius nikada nije pustila dublje korijene, daleko na istoku i zapadu ovaj je automobil pravi hit.

Dva milijuna prodanih primjeraka dovoljno govori o popularnosti koju prvi pravi hibrid uživa među američkim i azijskim kupcima. Europa u toj čitavoj priči drži tek skromnih 10 posto tržišnog udjela, djelomično zbog toga što se ovdje podjednako dobro štedi i uz dizel, a djelomično i zbog dizajna i koncepcije Priusa, koji mnogo bolje odgovaraju azijskom i američkom ukusu.

Pročitajte i ovo Ilustracija Prijeratno doba Rat je stvarna prijetnja, a Europa nije spremna, upozorava Poljska: "Doslovno svaki scenarij je moguć" Slika nije dostupna Porsche Semper Vivus Znate li tko je proizveo prvi hibridni automobil na svijetu?

No, u Toyoti su shvatili i da njihov hibridni pogon ima velike potencijale, da je konkurencija još uvijek daleko i da bi ga trebalo što bolje iskoristiti. Prvi korak – njegovo ugrađivanje u neke druge modele. Prvi je na red tako stigao Auris.

Ono što ovu naizgled običnu kompaktnu Toyotu čini posebnim automobilom, nosi naziv Hybrid Synergy Drive. Pogon u potpunosti preuzet iz Priusa sastoji se od 1,8 litarskog benzinskog motora sa 99 konjskih snaga i električnog motora od 60 kilovata odnosno 81 konjske snage.

Prema posebnoj i teško razumljivoj hibridnoj matematici 99 + 81 je jednako 136. Naime, upravo toliko deklariranih konja razvija kompletni pogonski sustav ovog Aurisa.

Laik će teško na prvu shvatiti da je pred njim malo tehničko remek djelo kojeg između ostalog pokreće i struja. Da nema natpisa Hybrid, ovog bi Aurisa bilo lako zamijeniti za običnog kompakta.

Posebnost na površinu iskače tek nakon otvaranja prednjeg poklopca gdje otkrivamo svu silu žica i utičnica te mali i potentni električni motor. Dovoljno snažan da samostalno ubrzava sve do 50 na sat, pomaže prilikom naglih ubrzavanja te maksimalno rasterećuje benzinca, postižući ono što je kod ovakvog automobila najvažnije – uštedu goriva.

I to nije sve – Auris Hybrid i sam tijekom vožnje puni svoje baterije koristeći kinetičku energiju, što jasno daje do znanja, recimo, prilikom kočenja, kada zvuči kao moderan ZET-ov tramvaj.

Zahvaljujući svemu tome ušteda goriva je zaista impresivna. Primjerice, prilikom puzanja u koloni od semafora do semafora, uglavnom radi samo elektromotor tako da tamo gdje drugi najviše 'piju', Auris najviše štedi. I u klasičnoj, nešto dinamičnijoj gradskoj vožnji, Auris će iznenaditi svojim prosjecima od 4 do pet litara. Jedini teren gdje baš i nije neki štediša je otvorena cesta i autocesta. Sve ostale minuse i pluseve ovog automobila pogledajte u prilogu Automotiva.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene