Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nova E-klasa

Mercedes s 4MATIC pogonom - siguran u svim uvjetima

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Imate strah od stražnjeg pogona? Mercedes na snijegu. Ne zvuči baš ugodno?

No, posve suprotno. Današnji sustavi kontrole trakcije omogućuju izvanredno ponašanje i vozila sa stražnjim pogonom, i to na najklizavijim podlogama. Ali, ako vam niti ovo nije dovoljno, tu je i Mercedesov renomirani pogon na sve kotače – 4MATIC.

Pročitajte i ovo Tvornica duhana - 1 žale se na uvjete British American Tobaco prijeti zatvaranjem pogona u Kanfanaru Ilustracija (Foto: Thinkstock) ispitivanje štetnosti Europska komisija šokirana pokusima u kojima su ljudi udisali ispušne plinove

Još 1985. godine njemačka je kompanija predstavila svoju inovaciju na modelu tadašnje E-klase, interne oznake W 124. No, pogon na sve kotače u Mercedesu je prisutan već više od stotinu godina. 1903. godine Paul Daimler, sin utemeljitelja kompanije, predstavio je osnovne principe za vozila s integralnim pogonom. Od tada je njemačka kompanija predstavila više varijanti 4x4 pogona, a neka su vozila, poput G-klase i svestranog Unimoga, ostvarila legendarni status.

Učinkovit, a jednostavan pogon

Kroz godine, 4MATIC pogon je napredovao do te mjere da na testovima uspijeva pokazati bolje rezultate i od tipičnih SUV vozila.

A u suštini, ovakav je pogon prilično jednostavan, no zato vrlo učinkovit. Naime, okretni moment se konstantno prenosi na sva četiri kotača. Njen raspored na prednjoj i stražnjoj osovini izveden je u odnosu 45 naprema 55. Kada se pokaže potreba, centralni diferencijal s ograničenim proklizavanjem omogućuje prijenos momenta između prednje i stražnje osovine, i to u odnosu 30 naprema 70, odnosno 70 naprema 30.

Kao najvažnije karakteristike ističu se izvrsna trakcija, harmonično ponašanje u vožnji, vrlo dobro držanje pravca, nježni i odmjereni zahvati ESP sustava i suvereno kretanje na različitim podlogama.

Mercedes se u vožnji ponaša neutralno, a ni žestokim dodavanjem gasa ne može ga se natjerati na klizanje stražnjeg kraja. Trakcija je jednostavno izvanredna. Stabilizirajući zahvati ESP sustava djeluju neprimjetno, što je zasluga elektrohidraulične kočnice SBC. Svi ti sustavi na klizavoj, ledom prekrivenoj podlozi, proklizavanje kotača uz pomoć kočnih impulsa neutraliziraju i odgađaju, a SBC precizno dozira potrebni pritisak kočnice.

Lakši i kompaktniji

Novi sustav u E-klasi je lakši i kompaktniji u odnosu na prethodnu generaciju. Uz to, smanjena je razina buke, jednako kao i vibracije.

To automatski znači i manju potrošnju. Nekada su Mercedesi s integralnim pogonom trošili osjetno više u odnosu na klasične modele sa stražnjim pogonom, no danas E-klasa 4MATIC troši tek između 0,2 i 0,6 litara više na stotinu kilometara. Zaista zanemarivo u odnosu na sasvim očite prednosti.

4MATIC pogon je dostupan s jednim dizelskim i dva benzinska motora u novoj E-klasi. Moćni V6 dizelaš, u modelu E 350 CDI, je i najčešći izbor, a preferirate li ipak benzince, isto zadovoljstvo pružaju i šest-cilindrični E350 te snažni V8 u modelu E500.

>> Mercedes dobio nove motore: 'Zadatak nam je smanjiti potrošnju'

Kiša, snijeg i poledica tako ne moraju biti nikakav problem. Sigurno i predvidljivo ponašanje automobila u svim uvjetima – najkraći je opis 4MATIC sustava.

Emisiju Automotiv pratite nedjeljom ujutro na programu Nove TV.
 

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene