Otkad je Renault postigao veliki uspjeh sa svojim 'low-cost' brendom Dacijom, i drugi proizvođači pokušavaju slijediti njihov primjer. Ono što je potrebno na tržištu nije nekakva smiješna, nezgrapno dizajnirana tvorevina poput Peugeotove limuzine 206, već automobil koji je u startu izrađen da bi bio jeftin, poput Dacie Logan.
Pročitajte i ovo
Volvo Sport P1900
Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?
Renault oduševio novim Espaceom
Rusi su to uvidjeli te se tako ovih dana na europskom tržištu pojavio duhovni nasljednik Lade Rive. Jedna ruska televizijska postaja objavila je informaciju da je AutoVAZ lansirao svoj novi limuzinski model Grantu na europsko tržište.
Ruski AvtoVAZ, inače proizvođač Lade, najprodavanijeg brenda na domaćem ruskom tržištu, odlučio je angažirati bivšeg šefa dizajna u Volvou, Stevea Mattina, da unese dašak svježeg zraka u pomalo dosadan dizajn ovog brenda kako bi svoju modelsku ponudu s novim modelima u suradnji s Renault-Nissanom mogli lansirati na europska tržišta.
Europska premijera Lada Granta limuzine održana je prošle godine na međunarodnom auto salonu u njemačkom gradu Leipzigu. Lada Granta ispunjava Euro5 normu za emisije plinova a standardni paket opreme uključuje ABS i Emergency Braking sustav, kao i ESP te dva zračna jastuka.
Za pogon Lada Granta koristi 1,6-litreni četverocilindrični benzinac s dva ventila po cilindru i direktnim ubrizgavanjem koji razvija 90 KS te je uparen s peterostupanjskim ručnim mjenjačem.
AutoVAZ smatra da bi mogli prodavati nekih 5.000 jedinica godišnje na europskom tržištu, a čini se da proizvođač ne očekuje ostvariti posebnu zaradu već ispitati potencijal uvođenja ovakvog modela na stranim tržištima i predstaviti se široj europskoj javnosti.
Lada za početak planira uvesti Grantu u pet europskih zemalja, točnije Njemačku, Francusku, Češku, Bugarsku i Srbiju, ali i u neke baltičke zemlje.
Da li to znači da bi uskoro mogli vidjeti i novu generaciju Lade Nive? Takve informacije još uvijek nisu potvrđene, međutim, obzirom na ikonski status koji ovaj automobil ima u povijesti ovog brenda, ne bi bilo sasvim nerealno očekivati da nam možda dolazi i novi nasljednik legendarnog 4x4 modela.
Proteklih desetak godina svi smo posvjedočili činjenici da se novi brendovi vrlo lako pozicioniraju na tržištu automobila obzirom da kupci sve više traže najbolju vrijednost za svoj novac, te su tako npr. Dacia i KIA napredovale od brenda koji nitko nije shvaćao pretjerano ozbiljno do proizvođača koji ostvaruju uspjeh u svim klasama vozila. Čini se da uskoro možemo očekivati i sličnu budućnost za ruski AvtoVAZ.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.