119601
119601
119601
119601
119601

VIDEO: Temeljit test ljetnih guma, ušteda goriva, trošenje...

  • , 28.03.2010., 14:33
  • Autor:
  • komentara

I ove je godine njemački auto klub, ADAC, proveo temeljit test ljetnih guma.

 
 
 
 
Testiranje ljetnih guma
Testiranje ljetnih guma

'Za sezonu 2010 testirali smo 19 guma dimenzija 185/65 R15 te 17 guma u dimenziji 225/45 R 17', izjavio je Daniel Bott, voditelj testiranja. 'Testirali smo ponašanje guma u različitim uvjetima, na suhoj i mokroj podlozi. Ispitivali smo i trošenje gume, potrošnju goriva kao i vanjsku te unutarnju razinu buke', objasnio je.

Prvenstveno se ispitivala stabilnost vozila, dakle, ponašanje vozila pri naglim promjenama vozne trake, kao i osjećaj na upravljaču, pri brzinama do 150 km/h. Na takozvanom Handling testu, ispitivano je držanje zadanog pravca u zavoju, kao i granice proklizavanja. Nakon toga uslijedilo je kočenje na suhoj podlozi pri brzini od 100 km/h. 

Ništa nije prepušteno slučaju

Moderni testovi ništa ne prepuštaju slučaju. Ovdje se mjeri razina buke pri 80 km/h. Preglasne gume, naime, smetaju ljudima, ali i prirodi. Mjerio se i otpor kotrljanja, te potrošnja pri 80, 100 i 130 kilometara na sat. Kočenje na mokrom pri brzini od 80 km/h izvodi se pomoću metalne šine. Slijedi ispitivanje akvaplaninga na pravcu, u zavoju, ali i utjecaj iznenadnog naleta na mokri dio ceste na kojem se ispituje daljnja stabilnost vozila, odnosno širina izlijetanja iz zavoja. U grupi 185/65 R 15H, pet je guma dobilo najbolju ocjenu, koja prema ADAC-u glasi, 'naročito preporučljivo'.


S ukupnim zbrojem ocjena pobjednik testa je Pirelli Cinturato P6, a slijede ju  Nokian H,  Continental Conti Premium Contact 2, Dunlop SP Sport Fast Response, i Uniroyal Rain Expert. Ocjenu 'nisu preporučljive', u ovoj su dimenziji dobile gume:Interstate Touring IST-1 M+S i Good Ride Radial SP06 M+S.Izuzetno lošima ove su se gume pokazale na mokroj podlozi. ADAC-ovi stručnjaci ističu kako su karakteristike na mokroj, ali i na suhoj podlozi, jednostavno poražavajuće. Naša preporuka ukoliko prilikom kupovine naletite na Interstate i Goodride, obavezno ih zaobiđite. U kategoriji 225/45 R17 W (duplo ve) i Y (ipsilon), ponovo pobjeda za talijanski Pirelli, ovaj put s modelom Cinturato P7. Najbolju su ocjenu još dobile gume: Dunlop SP Sport Maxx TT, PAUZA,   Continental Conti Sport Contact 3, Michelin Pilot Sport 3
i Bridgestone Potenza RE 050 A.

Gume koje obavezno treba izbjegavati jesu: Nankang Noble Sport NS-20, PAUZA, Sava Intensa, Good Ride Neza 200 M+S
Wanli S-1063 i Sunny SN 3800 M+S.Gume koje obavezno treba izbjegavati jesu:Nankang Noble Sport NS-20, PAUZA,Sava Intensa, Good Ride Neza 200 M+SWanli S-1063 iSunny SN 3800 M+S Sava je tako ponovo ušla u ligu najgorih, i to u društvo jeftinih kineskih guma. Naime, već je na testu zimskih pneumatika  Sava podbacila s modelom Eskimo S3, a sada je neuspjeh osobina i niskoprofilne Intensa gume. Test je pokazao loše karakteristike na suhoj te osobito mokroj podlozi. Najgoru je ocjenu Intensa dobila za akvaplaning te za upravljivost na mokrom.

Koje gume izbjegavati u širokom luku

A kao i kod guma manjih dimenzija, i ovdje se treba kloniti kineskih pneumatika. I to u širokom luku. Marka Good Ride i imenom i profilom kopira Goodyear, no daleko je od renomiranog brenda. Uz to, kao i Sunny, nosi oznaku M+S, što je posve neprimjereno za niskoprofilnu ljetnu gumu.
Good Ride imenom asocira na dobru vožnju, no s njima je vožnja sve samo ne dobra. I nadasve opasna.

Glavna karakteristika loših kineskih guma je njihova niska cijena, no štednja vas, u ovom slučaju, može stajati glave. Na testu se pokazalo kako automobil opremljen kineskim pneumaticima može imati čak 40 metara dulji zaustavni put. U praksi to znači, dok se jedan automobil potpuno zaustavio, drugi s brzinom većom od 50 km/h udara u prepreku. A ta brzina može uzrokovati fatalne posljedice. Stoga, dobro razmislite što kupujete.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.

Dnevnik.hr na Facebooku

 
 


DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se