Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

Grbin oštro po Ustavnom sudu: "Šeparović misli da vlast pripada njemu. Popišali su se na sve nas"

Najbolji auto - novi auto

Istražili smo: Koliko trošimo na automobile?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Kod kupnje novog automobila, gotovo nikome ne pada na pamet izračunati koliko ga novi automobil zapravo košta. Troškovi su najveći u prvoj godini, ne samo zbog velikog pada vrijednosti, nego i zbog najskupljeg osiguranja, ukoliko nemate bonus. Kod izdataka za servise je obrnuto.

Kako u Hrvatskoj većina vozača ne prelazi više od 15.000 km godišnje, troškova redovnih servisa u prvoj godini zapravo i nema. Danas su kod novih automobila servisni intervali 15.000 km ili veći, a isto je s izmjenama ulja. Da bismo izračunali koliko uistinu godišnje košta nov automobil, u obzir smo uzeli potrošeno gorivo za 15.000 kilometara, što bi trebao biti hrvatski prosjek, troškove obveznog i kasko osiguranja, te pad vrijednosti.

Pročitajte i ovo Boris Vujčić Hrvatska najgora u Eurozoni Upozorenje guvernera: Glavni doprinos inflaciji daju usluge, rast cijena će se nastaviti Jahorina ni Bosna nije što je bila Cijene na skijalištima u susjednoj zemlji odletjele u nebo! "Sad je trenutak da hitno reagiramo"

Krećemo od najmanjih automobila, u takozvanoj mini klasi. Prvi automobil kojim smo se pozabavili je Smart ForTwo, i to micro hibrid drive. Za njega morate izdvojiti 7.700 kuna za police osiguranja, dok će vas gorivo na godišnjoj bazi koštati oko 5.000 kuna, prema prosječnoj potrošnji od 4.4 litre. To je tvornički podatak kojeg ćemo se držati i kod ostalih automobila, iako znamo da su često nerealni.

Ako na te brojke nadodamo pad vrijednosti od dvadesetak posto, okvirno 17.000 kuna, dolazimo do ukupno 29.700 kuna. Dakle, mali vas Smart godišnje košta gotovo 30.000 kuna, ne uzimajući u obzir eventualnu kupnju zimskih guma, pranje automobila, dolijevanje raznih tekućina ali i plaćanje kazni za parkiranje ili za kršenje prometnih propisa. Prelazimo u klasu malih gradskih automobila. Za Renault Clio sa 100 konja snažnim benzinskim motorom, za police morate izdvojiti oko 9.000 kuna. Dodatak za benzin je 6.800 kuna, a gubitak vrijednosti 19.000. Ukupno, dakle, 34.800 kuna.

Volkswagen Golf mora biti dio ove priče. Najpopularniji kompakt ne gubi na vrijednosti kao konkurenti, ali je i kasko za njega skuplji. Popularni 2.0 TDI u prvoj godini izgubit će petnaestak posto ili okvirno 25.000 kuna. Na to moramo dodati punih 13.500 kuna za police. Za Mazdu 3 1.6 dizel, iste osnovne cijene, okvirno 160.000 kuna, za police ćete izdvojiti 1.200 kuna manje, ali ćete izgubiti 7.000 kuna više na vrijednosti. To ukupnu brojku diže sa 38.500, koliko će vas koštati Golf, na čak 44.300 kuna.

Srednja i visoka klasa automobila prvu godinu izgubi oko 15 posto na cijeni

Na to moramo dodati i troškove goriva od 5.300 kuna kod oba automobila. Slična je situacija i kod predstavnika srednje klase. VW Passat je sa 17.700 kuna za 700 kuna skuplji kod osiguranja od Honde Accord. Dizel verzije oba automobila koje smo uzeli u obzir, koštaju oko 217.000 kuna, s tim da Passat u prvoj godini gubi 35.000 kuna na vrijednosti, a Accord 40. Potrošnja je slična i s 6.300 kuna zadovoljit će se oba automobila. Sumiramo li, kod srednje klase godišnji troškovi već prelaze 50.000 kuna.

Za kraj smo ostavili Audi A6 i Mercedes S klase. A6 3.0 TDI će vam iz džepa izbiti 31.500 kuna samo za police osiguranja. Uz to, automobil koji košta 450.000 kuna izgubit će minimalno 70.000 kuna na vrijednosti pa se trošak goriva od 7.500 kuna na predviđenih 15.000 kilometara čini kao sitniš. Kod Mercedesa S 500, koji je skuplji za još 150.000 kuna, police osiguranja koštat će vas 41.000 kuna. Gubitak vrijednosti može ići i do 100.000 kuna pa su troškovi goriva od 13.000 kuna, stvarno zanemarivi.

Imati automobil - skup sport

Brojke do kojih se dolazi ako izračunamo koliko će nas koštati automobil u prvoj godini, moramo još uvećati za godišnji porez i davanja prilikom tehničkog pregleda. Srećom te dvije stavke ne prelaze 1.200 kuna svaka. Ne zaboravite, ukoliko vozilo u prvoj godini prevali 15.000 kilometara, slijedi i trošak servisa koji varira od 1.000 pa do 3.000 kuna i više, ovisno o vrsti vozila.

Konačno, naše je istraživanje još jednom potvrdilo kako je posjedovanje automobila prilično skupo. Ovime ne aludiramo da odustanete od kupnje već da kupovini novog automobila pristupite razumno. Ako vas možemo utješiti, gubitak vrijednosti pada s godinama, a i police osiguranja se smanjuju, ukoliko, naravno, ne skrivite sudar. I za kraj dobro poznata izreka – najbolji automobil je novi automobil, ma koliko se činio skup.

Emisiju Automotiv možete gledati u njedjeljnom jutarnjem terminu Nove TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene