Obavijesti Video Pretražite Navigacija
TEST

Honda HR-V 1.6 i-DTEC - Dinamičan crossover za gradsku džunglu

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Hondino viđenje suvremeno koncipiranog crossovera, s vjerojatno najboljim dizelskim motorom u segmentu

Tržište vapi za novim crossoverima što je nagnalo Hondu da iz arhive izvadi oznaku HR-V. Nadjenuli su je novokonstruiranom crossoveru kompaktnog formata koji, za razliku od starog HR-V-a, dragog nam "džepnog terenca" od prije desetak godina, nema veze s offroad vožnjom. Zato i nema pogon na sve kotače, no da je to neki minus – i nije!

Pročitajte i ovo Ilustracija Požurite na pumpu Vlada donijela odluku: Od utorka rastu cijene goriva Slika nije dostupna Test rabljenog Ili ga volite ili ga mrzite, no Nissan Juke je još uvijek totalno drukčiji od drugih

Pluseva ima na pretek. Honda tvrdi da je HR-V konglomerat triju tipova vozila: izgleda poput kupea, prenosi osjećaj sigurnosti kao SUV, a u unutrašnjosti je varijabilan poput monovolumena. Sve to pod istom kapom? Moguće je, ali uz kompromise.

Vezu sportaša i obiteljskog automobila ilustriraju brojna dizajnerska rješenja. Primjerice kupolasti krov i skrivena kvaka stražnjih vrata. I premda se u kabinu ulazi lako, sjedi povišeno i uživa u dobroj preglednosti – kako to priliči SUV vozilima – prevladava osjećaj integriranosti vozača u elegantan kupe. Najviše zbog središnje konzole koja se proteže između prednjih sjedala i završava rukonaslonom varijabilne pozicije. Takvim akcentuiranjem kokpita stvoren je ambijent pravog vozačkog stroja, što HR-V ipak nije. Ali nije ni običan crossover.

Pogledajte samo njegov upravljač – sportski zadebljan, malenog promjera, izravan i osjetljiv. Pa mjenjač – ručica veličine joysticka, kratki i točni hodovi među stupnjevima... pravo osvježenje u vrijeme kada su ručice mjenjača u nekim "sportskim" automobilima nezgrapne poput kamionske "poluge", uz pripadajuću klimavost. Ne, Honda je ipak nešto posebno.

Stražnja klupa je iznimno prostrana, svakako prostranija nego u bilo kojem kupeu, ali i većini kompakata. Uzevši u obzir duljinu vozila (4,30 m) teško je zamisliti veću, ali i prilagodljiviju putničku kabinu. Trik je u jedinstvenoj konstrukciji sjedala – stražnja podsjećaju na ona u kino-dvoranama i na sličan način se sklapaju u uspravan položaj. Tako se oslobađa prostor za predmete visine i do metra koji se lako smještaju na pod, iza naslona prednjih sjedala – fikus ili bicikl, na primjer. I u standardnoj konfiguraciji sjedala prtljažnik je natprosječan.

Mada progresivan i inovativan, HR-V ipak nema sve. Recimo, nema LED dnevna svjetla, osim u najskupljoj inačici. HR-V je zapravo Vezel – tako se, naime, zove verzija za japansko tržište gdje se prodaje od 2014. godine. Europska verzija se razlikuje tek u detaljima, jedan od njih je dizelski motor. Iz solidne litraže crpi 120 KS, no interesantnije je kako radi: uglađeno, tiho i štedljivo. Hondin dizelaš je među najekonomičnijima svoje vrste, a istodobno i jedan od najeksplozivnijih. Jača strana mu je linearna isporuka snage i želja za okretajima, a slabost škrta zvučna izolacija. Honda smatra kako je ušteda na masi važnija od ultimativne akustičke udobnosti.

Honda je obično u pravu. Na neke se stvari lako priviknuti, a druge se rješavaju dostatnim financijskim sredstvima. Govoreći o cijeni vozila, testirani model s dizelskim motorom i bogatim (mada ne i najbogatijim) paketom opreme Elegance stoji oko 225 tisuća kuna. Suparnici su jeftiniji, ovisno o tome što podrazumijevamo pod suparnicima. Na koncu kupac odlučuje je li mu samo najbolje dovoljno dobro.

Zaključak
HR-V cilja na teritorij Opel Mokke, Nissan Qashqaija ali i Mazde CX-3. Pokreće ga odličan dizelski motor, a poantira prostranom i uistinu praktičnom karoserijom. Ideja spajanja kupea i SUV vozila nije nova, ali jest način na koji je to realizirala Honda. Ukratko – apsolutno preporučljiva roba, a o cijeni sudite sami.


Honda HR-V 1.6 i-DTEC Elegance NAVI

Motor dizelski, četiri cilindra Obujam 1597 cm3 Snaga 88 kW (120 KS) pri 4000 o/min Najveći okretni moment 300 Nm pri 2000 o/min Pogon prednji Mjenjač šesterostupanjski, ručni Spremnik goriva 50 l Dimenzije D/Š/V 4294/1772/1605 mm Ubrzanje 0–100 km/h 10,1 s Najveća brzina 192 km/h Potrošnja 5,5 l/100 km CO2 104 g/km Prtljažnik 453/1026 l Cijena 225.355 kuna

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene