Tehnološki najnapredniji automobil na svijetu, tako je predstavljena nova krstarica iz Ingoldstadta


Baš kada pomislite kako su proizvođači automobila dosegnuli vrhunac inovativnosti, pojavi se novitet, najčešće iz njemačkog “svetog trojstva”. Naše riječi ovaj put je u Barceloni potvrdio Audi s predstavljanjem nove generacije modela A8.

Osim dizajna, o kojem se uvijek može razglabati, i proizvođač iz Ingolstadta je još jednom dokazao kako su tehnološke inovacije najbitnije u budućnosti svijeta mobilnosti.

Vanjski dizajn A8 napokon je nešto novo u Audijevoj kolekciji?
Najveća limuzina iz Audija narasla je 30 mm u obje svoje verzije, pa tako u 5172 mm, odnosno 5.302 u A8L izvedbi donosi smireni dizajn u kojem se ipak ističe prednja agresivnija maska, koju će lako usvojiti nadolazeći modeli. Puno je ali ne i previše detalja s konceptnog, futurističnog Prologuea. Kako to već biva, Audi je opet veliku pozornost dobio na račun novih svjetala, uz prednja laserska HD Matrix LED svjetla, povezana svjetla straga OLED tehnologije izazvala su najviše oduševljenja među prisutnima na Audijevom okupljanju u Barci. Zasigurno ih uskoro možemo očekivati i na drugim modelima (A6 i A7).

Popis opreme u A8 se zove knjiga opreme. Što ona zapravo donosi?
Novi A8 svojim će vlasnicima u najopremljenijoj izvedbi ponuditi čak 6 zaslona unutar vozila. Tri u prednjem redu i tri u drugom redu sjedala, gdje će biti moguća čak i masaža stopala. Tako će budućim vlasnicima omiljena literatura barem u početku biti korisnički priručnik.
Vlasnici imat će priliku osloniti se na sustav autonomne vožnje treće razine. To znači da će uz pomoć kamera, ultrazvučnih i laserskih senzora novi A8 voziti potpuno samostalno pri brzinama do 60 km/h (opcija Traffic Jam Pilot), te će sam tražiti slobodno parking mjesto u garaži ili u gradu. No, to će se nuditi tek kad se razradi pravna regulativa, a to se očekuje iduće godine u Njemačkoj, a kasnije i u ostatku Europe. Nabrajanje svih novotarija moglo bi potrajati no od čak 41 sustava pomoći u vožnji treba istaknuti sustav protiv grebanja naplataka pri parkiranju uz rubnjak. Zanimljivost hibridnog modela e-tron je wireless punjenje litij-ionske baterije. Energija će se odašiljati iz punjača smještenog na tlu parkinga ili garaže. Sve uz nadoplatu, naravno.

Dizel motorima je odzvonilo, imamo li napokon Audi na baterije?
Audi se još uvijek ne vidi u potpunosti u struji, a najbolji dokaz je novi A8, koji će kupcima biti dostupan s dva V6 turbo motora u ponudi, radi se o 3.0 TDI i 3.0 TFSI izvedbi snage 286, odnosno 340 KS. Zlatnu sredinu tvori 4.0 TDI V8 snage 435 KS, kao i benzinski 4.0 V8 snage 460 KS, dok je vrhunac priče 6.0 W12 od 585 KS. Svi oni zabrinuti za stanje ledenjaka i polarnih medvjeda pričekat će kojih dva-tri mjeseca više za A8 L e-tron (3.0 TFSI + električni motor) kombinirane snage od 449 KS.

Javnost će A8 imati prilike uskoro vidjeti na salonu automobila u Frankfurtu, kada će krenuti prve isporuke u Njemačkoj (početna cijena 90.600 Eura), a kod nas pred kraj godine.