Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Ford predstavio novi Mondeo NASCAR trkaći automobil

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Prije nekoliko dana, Ford je na Charlotte Motor Speedwayu predstavio svoju novu uzdanicu za NASCAR sezonu 2013. godine koja će se temeljiti na novom Mondeu (Fusion za USA) modelu o kojemu smo nedavno govorili i na našem portalu.

Fordovi inženjeri uvelike su se oslanjali na izgled novog proizvodnog Ford Mondea želeći zadržati snažan osjećaj identiteta i potaknuti kod gledatelja osjećaj poistovjećivanja sa serijskim modelima Plavog Ovala.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Volvo Sport P1900 Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine? Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom

Poput Touring Car serije u Europi, u američkom NASCAR-u sudjeluju trkaći automobili koji se temelje na serijskim proizvodnim modelima što uvelike utječe na popularnost ovog sporta u Americi jer se gledatelji prilikom odabira svog favorita mogu poistovjetiti s cestovnim verzijama svog najdražeg trkaća.

NASCAR je i dalje najpopularniji sport u Americi sa stajališta godišnjeg broja gledatelja. Zapravo, jedini sport koji uživa veće gledateljstvo od NASCAR-a je američki nogomet. Stoga je jasno zašto proizvođači automobila ne žele propustiti priliku za sudjelovanje u ovom natjecanju, jer gledatelji stvaraju povezanost s brendom automobila i modelom koji kasnije mogu kupiti u svom lokalnom auto salonu.

Zbog ove velike reklamne vrijednosti ''serijski trkaći'' (trkaći automobili koji se temelje na serijskim proizvodnim automobilima, poput Touring Car Racing serije u Europi) sa Chevroletovim motorima nose ime i masku Impale SS, Dodge svoje trkaće oblikuje po uzoru na Chargera dok su Toyotini uzdanici nalik na Camry.

Novi Ford Mondeo Sprint Cup trkaći automobil za 2013. godinu tako je poput novog cestovnog Mondea dobio potpuno novu modernu siluetu i novo naličje te potencijalno nagovještava novo razdoblje za američka ''stock car racing'' natjecanja.

''Željeli smo da Mondeo (Fusion u USA) bude automobil koji će pomoći da se termin ''stock car'' vrati natrag u NASCAR utrke,'' kaže Jamie Allison, direktor Ford Racing odjela, i dodaje: ''mislim da će se gledatelji kada vide automobil samo nasmiješiti i navijati kao da je njihov vlastiti automobil na stazi. To će im pružiti novi osjećaj povezanosti s ovim sportom čime će posljedično i sam sport biti još bolji zbog toga što ima nešto doista prirodno u tome da vidite trkaće automobile na stazi koji izgledaju poput automobila koji stoje parkirani pred kućama gledatelja.''

Ovo je ujedno i treći put da je Ford istovremeno izbacio proizvodnu verziju i NASCAR verziju novog modela. Prvi takav slučaj bio je 1968. godine s Ford Torino modelom. Legendarni vozač NASCAR utrka David Pearson vozio je Torino 1968. i 1969. godine. Sljedeći primjer je nešto novijeg datuma, točnije 2006. godine kada se novo-predstavljeni Ford Fusion (Mondeo) pojavio u auto salonima diljem Amerike istovremeno s debijem na trkaćoj stazi.

Neki od izazova s kojima su se suočili dizajneri bio je projektirati i izraditi automobil koji je u skladu s odredbama NASCAR-a ali i pokušati zadržati proporcije serijskog cestovnog modela, barem donekle. Razlike su velike ponajviše jer je cestovni Mondeo automobil s prednjim pogonom i prednje smještenim motorom, dok trkaća verzija ima također prednje smješten motor ali stražnji pogon s vrlo dugačkom haubom te je mnogo niži u odnosu na tlo i širi. Profil i proporcije automobila do temelja su drugačije kod cestovne i trkaće verzije, kaže Nicoghosian, a tu su i neka druga ograničenja koja su predstavljala doista velik izazov. Proces preobrazbe cestovnog Mondea u NASCAR trkaća nije toliko jednostavan kao da nabacite par spojlera i naljepnica.

''Doista smo do maksimuma iskoristili pomoć dizajnera iz Fordovog dizajnerskog centra, iskoristili smo njihovo znanje i proces dizajniranja automobila za cestu,'' kaže Pat DiMarco, programski menadžer u Ford Racing NASCAR odjelu. ''Počeli smo od konceptualnih nacrta našeg dizajnerskog tima, te smo u priču uveli stručnjake za aerodinamiku da vidimo što je moguće a što nije,'' dodaje DiMarco.

Tijekom spomenutog procesa izrađeno je nekoliko modela u omjeru 1:4 da bi lakše procijenili sveukupan izgled automobila i kako bi se ponašao u zračnom tunelu. U konačnici je izrađen model u stvarnoj veličini koji je prošao zadnje provjere u dizajnerskom centru baš kao što se to radi i sa cestovnim modelima. Šefovi u Fordu ipak su bili ti koji su dali zadnju riječ. Izvršni direktor Forda, Alan Mulally, kao i neki drugi članovi odbora odvezli su se do Design Centra da bi pogledali automobil i dali svoj blagoslov.

Novi NASCAR Mondeo trkaći automobil cijele ove godine prolaziti će testiranja u pripremi za trkaći debi u veljači sljedeće godine na legendarnoj Daytoni 500. Mi bi samo dodali – izgleda fenomenalno!

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene