Potpuno nova Mazda 3 sadrži puni spektar SKYACTIV 1 tehnologija, komponenti za unapređivanje performansi vozila i uštede u potrošnji goriva, zaokruženih u vrlo atraktivnom pakiranju koje nosi KODO dizajnerski jezik.
Niža i elegantnija od svog prethodnika, treća generacija Mazde 3 nema gotovo ništa zajedničko s prijašnjim modelima osim samog imena. Ovo je potpuno nov automobil iznutra i izvana koji leži na 6 cm dužem međuosovinskom razmaku od prošle generacije (2700mm) dok je istovremeno 4,6 cm kraći (dužina 4460mm). S visinom od 1455mm i širinom od 1796mm, nova Mazda 3 spustila se za 1.5 centimetara i proširila u bokovima za 4.1 cm dok zadržava gotovo istu količinu prostora za glavu a putnici na stražnjim sjedalima na raspolaganju imaju 90.9 cm prostora za noge.
Od dinamičnog prepoznatljivog krila na prednjoj rešetci u pet točaka do ukošenih svjetlosnih sklopova i široko postavljenih prednjih lukova kotača, odvažnih karakternih linija koje se protežu od jednog kraja automobila do drugog i isklesanog stražnjeg kraja s provokativnim stražnjim svjetlima, KODO dizajn očigledan je u svakom detalju vanjskog izgleda nove Mazde 3 dajući joj jedinstven i upečatljiv izgled.
Međutim, Mazdini dizajneri i inženjeri nisu stali samo na estetskom dojmu. Vanjske površine i linije nove linije Mazde 3, bilo u hatchback izdanju s petera vrata ili limuzinskom izdanju, zaslužne su za vrlo nizak koeficijent otpora zraka od 0.275 tj. 0.255, dapače najbolji u klasi, u slučaju kad je automobil opremljen s i-ELOOP sustavom regenerativnog kočenja i aktivnim zatvaračem dotoka zraka. Potonji je novost za Mazdu, a ovaj aktivni zatvarač dotoka zraka ugrađen je ispred hladnjaka zraka i automatski se otvara i zatvara u skladu s uvjetima vožnje s ciljem unapređivanja aerodinamičkih svojstava što posljedično utječe i na učinkovitiju potrošnju goriva.
Unutrašnjost je jednako impresivna s novim kokpitom orijentiranim ka vozaču. Svaki kontrolni gumb i funkcija pozicionirani su na način da omogućavaju jednostavno i intuitivno korištenje. Mazda će s novom generacijom Mazde 3 predstaviti i potpuno novu generaciju HMI (human-machine interface) sustava koji se temelji na tzv. 'heads-up' konceptu kokpita. Novi HMI sustav pomaže vozaču da održi primjeren položaj u sjedalu, da se koncentrira na vožnju i da vozi sigurnije čak i uz procesuiranje veće količine informacija.
Mazda 3 također će biti prvo vozilo japanskog proizvođača koje će imati potpuno novi Active Driving Display, manji ekran na izvlačenje koji prikazuje brzinu vožnje, navigacijske podatke i druge važne informacije o automobilu a smješten je okomito iza područja s instrumentima izravno u području vida vozača pružajući mu važne informacije bez da mora skrenuti pogled s ceste.
Mazda 3 biti će ponuđena s četiri motorizacijske opcije. SKYACTIV-G 1.5-litreni benzinac razvija 100 KS dok snažniji 2.0-litreni dolazi sa 120 i 155 KS. Jedini dizelaš u ponudi biti će SKYACTIV-D 2.2-litreni dizelski motor sa 150 KS.
Nova Mazda 3 za 2014. biti će dostupna sa SKYACTIV-MT ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa i SKYACTIV-Drive 6-stupanjskim automatskim mjenjačem. Prvi, SKYACTIV-MT nudi kratke i precizne promjene koje podsjećaju na MX-5 Miatu.
Mazdin jedinstven i-ELOOP sustav regenerativnog kočenja koristi kondenzator za pohranjivanje električne energije koja nastaje tijekom kočenja . Ovaj sustav regenerativnog kočenja unapređuje učinkovitost potrošnje goriva smanjenjem sastavnog parazitskog otpora alternatora kad god je to moguće što maksimalno povećava učinkovitost rada automobila u svim načinima rada. Za razliku od drugih sustava koji se temelje na baterijama a energija se skladišti u akumulator, i-ELOOP (Intelligent Energy Loop) prvi je ovakav sustav na svijetu koji se temelji na radu kondenzatora za pogonjenje svih električnih komponenti vozila.
►►► Nova Mazda 6 otkriva svoje adute
►►► Mazda tvrdi da je MX-5 najbrži kabriolet na svijetu – po kiši....
S novom Mazdom 3 japanski proizvođač na tržištu će predstaviti nekoliko potpuno novih sigurnosnih sustava pod zajedničkim nazivnikom i-ACTIVSENSE. Ove tehnologije koriste senzorne uređaje poput 'milliwave' radara i kamera koji pomažu vozaču da detektira opasnosti na cesti, da izbjegne sudare i minimalizira štetu ako je sudar neizbježan. Iako s ovakvim sustavima prometne nesreće neće nestati, njihov je cilj smanjenje učestalosti nesreća i ozbiljnosti ozljeda i štete.
Ovo su neki od elemenata i-ACTIVSENSE sigurnosnog paketa koji će biti dostupni kao nadoplata: High-Beam Control (HBC) sustav po potrebi automatski prebacuje s dugih na kratka svjetla i obrnuto, zatim je tu i Blind Spot Monitoring (BSM), sustav koji detektira predmete i vozila u mrtvom kutu kako na bokovima tako i na stražnjem dijelu vozila te izdaje vizualno upozorenje u vanjskim retrovizorima a prati ga i zvučno upozorenje.
Lane Departure Warning System (LDWS) pruža upozorenje prilikom nenamjernog prelaska u drugu prometnu traku; Forward Obstruction Warning (FOW) sustav prati prostor ispred vozila i izdaje zvučno i vizualno upozorenje vozaču kad postoji velika opasnost od sudara (ovaj sustav radi pri brzinama od 15 do 150 km/h); Smart City Brake Support (SCBS) sustav koji pri brzinama do 30 km/h pomaže spriječiti sudar s drugim vozilom funkcionira na način da laser detektira predmete ili vozila ispred automobila i izračunava rizik od sudara te ako takav postoji smanjuje hod papučice kočnice za brži odaziv a ako vozač ne poduzme ništa, SCBS sustav aktivira automatsku funkciju kočenja. Mazda Radar Cruise Control (MRCC) sustav utvrđuje razliku u brzini i udaljenosti od vozila koje prometuje ispred i automatski prilagođava brzinu vožnje da bi se održala sigurna udaljenost.
Još jedan element koji valja spomenuti je SKYACTIV-Body koji učinkovito apsorbira sile tijekom udarca iz bilo kojeg smjera i minimalizira mogućnost intruzije u putnički prostor. Druge standardne opcije s novom Mazdom 3 uključuju šest zračnih jastuka (prednji, bočni i potpune zračne zavjese), prednji naslonjači za glavu koji smanjuju trzajne ozljede kralježnice, električnu ventilaciju prednjih i stražnjih kočionih diskova, ABS sa Electronic Brakeforce Distribution funkcijom i Brake Assist funkcijom, dnevna svjetla, Dynamic Stability Control (DSC) i Traction Control System (TCS), sklopivi upravljački stup nakon aktivacije zračnog jastuka, sustav za praćenje pritiska zraka u gumama, sigurnosne pojaseve u tri točke za sva sjedala, prednje zatezače sigurnosnih pojaseva s limitatorima zatezne sile te LATCH (Lower Anchors and Tethers for Children).
Sve u svemu, mi bi rekli da je Mazda napravila odličan posao. Pomalo ružan Focus ili dosadan Golf 42 sada imaju poštenu konkurenciju u obliku nove Mazda 3!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.