Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Citroen CX slavi 40. rođendan

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Prošlo je točno 40 godina otkad je CX prvi put predstavljen javnosti na pariškom auto salonu, pa vam donosimo neke osnovne informacije i fotke da se podsjetite ili pak upoznate s ovim popularnim automobilom.

Iako većina nas koji se sjećamo Citroen CX-a ovaj model ne pamti po tom nesretno dizajniranom prednjem kraju, ovaj je automobil zauzeo veliko mjesto u povijesti francuskog proizvođača.

Pročitajte i ovo PR Sigurnost na prvom mjestu Peugeot zimski pregled vozila PR Pobjednička ponuda Peugeot pobjednička ponuda

Citroen CX model dizajnirao je Robert Opron, a bila je to limuzina 4.63 metara dužine. Bio je to prvi takav limuzinski model u povijesti Citroena koji je dolazio s dizelskim motorom čime je bio konkurentan na europskom tržištu.

Ime CX je francuska inačica skraćenice za koeficijent otpora zraka u engleskom (Cd) čime se željelo skrenuti pažnju na njegov aerodinamički dizajn koji baš i nije bio uobičajen sedamdesetih godina 20. stoljeća. Citroen CX bio je dostupan u fastback varijanti s četvora vrata, u karavanskoj varijanti te kao model s produženim međuosovinskim razmakom.

Model CX proizvodio se u dvije generacije. Serija 1 proizvodila se od 1975. do 1985., dok se Serija 2 proizvodila od 1985. do 1991. Prodano je nešto malo više od 1,2 milijuna CX-a a bio je to i jedini automobil na svijetu u kojem ste, prema riječima Jeremyja Clarksona, mogli odigrati teniski meč u stražnjem dijelu.

Gledajući sa dizajnerskog stajališta, CX nije bio toliko dramatičan kao DS ili SM model ali je zato naslijedio mnoga od tehničkih čuda koja su krasila prethodno spomenute modele poput hidropneumatskog samopodesivnog ovjesa sa DS modela kao i električni samocentrirajući upravljački sustav.

Citroën za Peking pripremio nešto vrlo posebno!

Pogled u prošlost: Ovo je vrlo rijedak primjerak

Model oznake 2400 GTi koji je na tržište lansiran 1977. pod poklopcem je imao 2.4-litreni motor koji je izbacivao 128 KS. Kasnije je uveden 2.5-litreni turbo motor koji je omogućavao maksimalnu brzinu od 195 km/h a najsnažniji model u ponudi bio je svakako GTi Turbo iz 1984. koji je s lakoćom postizao 220 km/h.

Citroen CX bio je proglašen europskim automobilom godine 1975. te je također bio prvi francuski automobil koji je dolazio opremljen ABS kočnicama.

Međutim, CX nije bio lišen svojih mana. Bilo ga je vrlo skupo održavati, dijelovi su bili loše kvalitete, elektronika je u najboljem slučaju bila prosječne kvalitete a to je i dalje bio prilično čudno oblikovan automobil za svoje doba.

Neki entuzijasti nazivaju ga posljednjim ''pravim'' Citroenom prije nego što je Peugeot preuzeo kontrolu nad tvrtkom 1976. CX je u konačnici zamijenio XM model 1989. koji se je temeljio na istoj šasiji kao i Peugeot 605.

Za kraj, uživajte u foto galeriji Citroena CX!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene