132332
132332
132332
132332
132332

Usporedni test: Toyota RAV4 ili Hyundai IX35

  • , 17.07.2010., 08:04
  • Autor:
  • komentara

Još prije samo nekoliko godina Toyota RAV4 mirno je uživala u statusu apsolutnog predvodnika klase kompaktnih SUV-ova.

 
 
 
 

No aktualni model nije te sreće. Konkurenti su se rapidno umnožili, i na RAV4 napadaju raznim oružjem. Najefikasnijim se pokazala cijena, jer su povoljni korejski kompaktni SUV-ovi uspjeli odgristi velik dio tržišnog kolača. A sada kreću još agresivnije.

IX35 jedan je od najozbiljnijih pretendenata na mjesto kralja klase. Na prvi pogled, ima sve: izgled, unutarnje vrijednosti, odličnu cijenu i svježinu. RAV4 s druge strane iza sebe ima već četiri godine tržišnog staža, ali i dozu nove energije koju mu je donio nedavni redizajn. U Toyoti su pritom posegnuli za klasičnim receptom: novi odbojnik, prednja i stražnja svjetla, poklopac motora i naplatci.

S druge strane IX35 napada kao potpuno nov proizvod i to je njegova velika prednost. Dizajn je vrlo atraktivan i mladenački, agresivan, s brojnim sportskim obilježjima, i zaista privlači pažnju. To je sasvim očekivano kod ovakvih noviteta, no vrijeme će pokazati je li taj vau-efekt dovoljno snažan da iste reakcije izaziva i nakon samo godinu, dvije nakon početka proizvodnog ciklusa.

U unutrašnjosti nema značajnijih promjena. Redizajnirani RAV 4 je ovdje gotovo identičan prethodniku. S druge strane IX35 djeluje svježije, razigranije, ali i ergonomski urednije. Ipak, niti ovdje dojam nije savršen, jer nailazimo na tipične korejske boljke - detalje od jeftine plastike.

Automobili su prilično sličnih vanjskih dimenzija. Hyundai je oko sedam centimetara duži, no na prednjim ili stražnjim sjedalima nije vidljiva neka osjetnija razlika u korist Koreanca. Njegov višak centimetara jasno je vidljiv tek u prtljažniku, koji je sa 465 litara za 55 litara raskošniji od onog u Toyoti.

Iako su redizajnirali automobil, u Toyoti nisu ponudili neke značajnije promjene u pogledu motorizacije. Tako je najsnažniji dizel ostao 2,2-litarski D-CAT sa 177 konjskih snaga, no njega nije moguće kombinirati s automatskim mjenjačem, tako da testirani primjerak pokreće slabija inačica sa 150 konja, uz pogon na sva četiri kotača. Hyundai, s druge strane, na našem tržištu nudi samo jedan dizelski motor. Riječ je o novorazvijenom snažnom dvolitrašu koji razvija 184 konja. Moguće ga je kombinirati s automatskim i ručnim mjenjačem te s pogonom na dva ili četiri kotača.

Pa iako je osjetno snažniji, Hyundaijev dizel je samo neznatno žedniji od Toyotinog. Usporedimo li izvedbe s ručnim mjenjačima razlika se mjeri u rasponu od dva do tri decilitra. No isto vrijedi i za performanse. Hyundai je s osjetno snažnijim motorom podjednako brz kao i Toyota. Razlog – stotinjak kilograma veća masa i drugačiji omjeri u mjenjaču.

U pogledu udobnosti u vožnji, pobjednik je Toyota. Njen se ovjes doima osjetno sofisticiranijim i bolje se nosi s neravninama bez obzira radi li se o vožnji po asfaltu ili izvan njega. I po pitanju dinamičkih svojstava u prednosti je Toyota. Ovjes se nešto bolje nosi s brzim zavojima, a i upravljač je izravniji i pruža mnogo više povratnih informacija.

U pogledu cijene jasan pobjednik je Hyundai. Usporedimo li top modele s pogonom na sve kotače i najjačim motorima, razlika u korist IX35 je čak 76 tisuća kuna. Uz napomenu da u tom slučaju Hyundai ima, a Toyota nema automatski mjenjač. Kod osnovnih dizelaša s pogonom na dva kotača, razlika je još uvijek 26 tisuća kuna, s time da je osnovni Hyundai bolje opremljen.

Konačno, Hyundai je potpuno nov automobil, a Koreanci su se posebno potrudili zapapriti konkurenciji, prije svega dizajnom i cijenom. U tim je kategorijama IX35 jasno ispred Toyote, no i iskusni igrač ima svoje prednosti koje Hyundai ipak nije uspio dostići. Čije su pak prednosti veće, najbolje će pokazati tržišna utakmica.

Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.

 

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.



DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se