Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

Milanović: "Ovo je priprema za državni udar. To im neće proći, nemojte se bojati!"

BMW i Zagato izradili jedinstven Coupe

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Još je jednom došlo to doba godine kada se na talijanskom jezeru Como okuplja elita automobilističkog svijeta a sretni posjetitelji mogu vidjeti neke od najljepših primjeraka vozila iz prošlog stoljeća ali i novih konceptnih studija.

Villa d'Este tako će i ovoga puta biti mjesto događaja za nekoliko spektakularnih svjetskih premijera čime se ovaj pitoreskni grad ponovno etablira kao okupljalište najboljih proizvođača karoserija i općenito automobila na svijetu. Posebno iznenađenje tako je pripremio poznati milanski proizvođač karoserija Zagato koji se ovoga puta spojio s BMW-om a rezultat ove doista jedinstvene suradnje je BMW Zagato Coupe.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži? Slika nije dostupna Volvo Sport P1900 Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine?

Zagato je u uskoj suradnji s dizajnerima i inženjerima BMW-a stvorio doista uzbudljiv i emotivno nabijen coupe. BMW Zagato Coupe utjelovljuje beskonačno oduševljenje automobilima ovih dviju tvrtki i uspješno spaja njihov prepoznatljiv genski kod u doista jedinstven estetski izričaj. Ovo je još jedan znak da tradicionalni proizvođači karoserija i dalje i te kako imaju što ponuditi.

Ovaj spoj tradicije i inovativnosti, starog i novog, jedan je od glavnih razloga zašto je upravo Concorso d'Eleganza Villa d'Este bio savršeno mjesto za premijerno prikazivanje ovog prekrasnog unikatnog coupea. Najekskluzivniji automobilistički događaj na svijetu tradicionalno okuplja klasične automobile, motocikle i inovativne konceptne studije. I naš Concept One Mate Rimca po prvi put je prikazan na Concorso d'Eleganza.

Vozila koja su ovdje predstavljena pomno su odabrana pri čemu je broj sudionika strogo ograničen a ambijent bez premca. Concorso je zapravo i počeo kao svojevrsni haute couture event automobilističke industrije, okupljanje proizvođača karoserija koji su imali priliku predstaviti svoje jedinstvene kreacije, a BMW Zagato Coupe slijedi tu tradiciju.

Zagato i BMW odlučili su se na realističan i primjenjiv pristup prilikom razvoja ovog unikatnog coupea. ''Zagato je oduvijek pružao kupcima potpuno funkcionalne automobile s kojima su istog trena mogli krenuti u akciju, bilo na cesti ili trkaćoj stazi. BMW Zagato Coupe rađen je po istom principu,'' kaže Dr. Andrea Zagato, koji predstavlja treću generaciju svoje obitelji na čelu ove tvrtke. Time rečeno, BMW Zagato Coupe registriran je za cestovnu upotrebu i ispunjava sve zakonske preduvjete bilo gdje u svijetu. ''Relativno je lagano izraditi dizajnersku studiju koja nije namijenjena za cestovnu upotrebu. Kada se ne morate zamarati stavkama kao što su sigurnost u sudaru ili zaštita pješaka, to otvara neke posve nove pravce u smislu dizajna automobila,'' dodaje Zagato. ''Izazov je upravo u tome da emotivni naboj konceptne studije uklopite u cestovno legalni automobil. Mi smatramo da smo uspjeli u tome s BMW Zagato Coupeom.'' Prekrasan coupe već je odradio prva testiranja na BMW-ovoj testnoj stazi.

Oba partnera na ovom jedinstvenom projektu mogu se pohvaliti bogatim povijesnim nasljeđem kao i velikom strašću za automobilima koja seže 80 godina unatrag. Adrian van Hooydonk, viši potpredsjednik BMW Group Design-a, i sam Andrea Zagato, dugo su priželjkivali ovakvu suradnju jer obojica vrlo visoko cijene jedan drugoga. Zagato je protekle dvije godine otišao kući s Concorso d'Eleganza s prestižnom nagradom za dizajn, međutim ova suradnja nije samo rezultat njihovog međusobnog poštovanja.

Naime, glavni dizajner Zagata, Norihiko Harada, i Adrian van Hooydonk višegodišnji su prijatelji te je sasvim očekivano da kada je Andrea Zagato predložio van Hooydonku suradnju da nije trebalo dugo da se donese pozitivna odluka i krene u rad na automobilu koji utjelovljuje strast za automobile koju ove dvije tvrtke dijele.

Nakon prve suradnje BMW-a i talijanskog proizvođača karoserija davne 1939. godine na sportskom coupeu koji se temeljio na BMW 328 modelu koji je bio posebno naručen za nadolazeću trkaću sezonu, točnije za Mille Miglia (gdje je i zauzeo postolje 1940. godine), BMW se u Milano vratio već 1954. godine kada je od Renza Rivolte, osnivača ISO-a, otkupio crteže, licence i opremu potrebnu za proizvodnju legendarne Isette.

Gotovo 60 godina kasnije BMW je dobio priliku ponovno uspostaviti poslovni odnos s obitelji Rivolta. Marella Rivolta, supruga Andree Zagata, zapravo je ni više ni manje nego voditeljica dizajnerskog odjela u Zagatu koja je zaslužna za opremu i boje koje vidimo na ovom unikatnom ljepotanu.
Talijanski dizajneri također su zaslužni i za upečatljiv izgled BMW 3200 Michelotti Vignale-a (1959.), BMW 700 (1959.), BMW 3200 CS Bertonea (1962.) i BMW M1 modela (1978.), a najbolji dokaz njihove stručnosti i izvrsnosti jest činjenica da svi ovi automobili i dan danas imaju status dizajnerskih ikona svoga vremena.

Karoserija BMW Zagato Coupea u potpunosti je izrađena ručno. Kao i davnih dana, nova 'koža' posebno je prilagođena mehaničkoj arhitekturi automobila dok istovremeno naglašava linije automobila i omogućava dovoljno prostora za disanje. Stručnjaci u Zagatu proveli su nebrojeno mnogo sati ručno obrađujući površine od aluminija i s velikom pažnjom na detalje u konačnici su podarili automobilu njegov jedinstven oblik.

Same proporcije BMW Zagato Coupea garantiraju vrlo posebno vozno iskustvo. Izuzetno dugačak poklopac motora, kokpit postavljen dosta prema unatrag i prepoznatljiv 'double bubble' krov i Kamm Tail ukazuju na dinamičnu orijentaciju automobila kao što samo coupe karoserijske forme i mogu. Krovište se doslovce stapa s nabijenim stražnjim krajem gdje se i sva snaga automobila prenosi na podlogu.

BMW i Zagato poznati su po tome da inspiraciju nalaze u studijama profesora Kamma o aerodinamički oblikovanom stražnjem kraju. BMW 328 Kamm Coupe iz 1940. kao i Alfa SZ i TZ imali su tipičan Kamm Tail (K-Tail) raspored. Ovo rješenje postalo je poznato u Italiji pod nazivom ''Coda Tronca'' karoserije koje je Zagato testirao početkom 1960-ih.

Kamm Effect dio je funkcionalnog pristupa dizajnu čiji je cilj postizanje optimalne aerodinamičke učinkovitosti. Prema istome, CX ili koeficijent otpora zraka se može sniziti dok se istovremeno zadržava kompaktan izgled. Smanjenje otpora zraka tako je osigurano primjenom Kamm Tail dizajna bez ikakve potrebe da se izdužuje ili ukosi oblik stražnjeg kraja automobila.

BMW Zagato Coupe stoga nema potrebe za dodatnom podrškom u obliku bilo kakvog fiksnog ili mobilnog stražnjeg krila obzirom da je aerodinamika stražnjeg kraja već ionako vrlo učinkovita.

Interijer automobila vrlo je jasno strukturiran i tipično BMW-ovski pozivajući vozača da preuzme kontrolu. Zagatovi dizajneri prepoznali su taj detalj i dodatno ga naglasili ekskluzivnim bojama i materijalima. Najkvalitetniji materijali i detalji u unutrašnjosti coupea pružaju vrlo moderan i sportski osjećaj s kokpitom koji je u tipičnoj maniri bavarskog proizvođača automobila orijentiran ka vozaču.

Uz BMW Zagato Coupe, kako i priliči ekskluzivnom unikatnom primjerku, dolazi set torbi koje oponašaju oblik 'double bubble' forme krovišta.
 

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene