Za nešto manje od mjesec dana stiže nam velebni frankfurtski sajam automobila, javnost će se u deset dana koliko traje događaj uvjeriti u moć i blještavilo autoindustrije, ipak i ta priča ima drugu stranu medalje...


Vjerojatno nema osobe na svijetu, koja ako i malo gaji ljubavi prema automobilima ne bi znala nabrojati najveće automobilske salone na svijetu. Jedan takav počinje ubrzo, 14. rujna u Frankfurtu. Koliko takvi događaji znače proizvođačima, najbolje otkrivaju njihove najave u kojima sve svoje novitete službeno po prvi put predstavljaju na takvim velikim skupovima. Ipak, neki ne misle tako. U zadnje vrijeme je postalo već normalno da neki od proizvođača otkažu svoje prisustvo, a iznimka ponovno neće biti ni Frankfurt, na kojem smo prije dvije godine ostali uskraćeni za Aston Martin. Očito procjena struke uz drugi niz faktora (financijski velik zalogaj, mjesto održavanja salona nije unosno tržište za pojedini brand) uvjetuju takvim stvarima, pa se proizvođači čak i kroz svoje vlastite akcije (npr. roadshow) odlučuju na samostalnu promociju bez prisustva blještavih reflektora velikih paviljona.

Očito ni automobilski proizvođači nisu ostali imuni na društvene mreže.
Ako se kojim slučajem zaputite na razgledavanje noviteta u Frankfurt, nećete vidjeti ništa od Alfe Romeo, Citroenovog premium brenda - DS automobila, Fiata, Infinitija, Jeepa, Mitsubishija, Nissana Aston Martina, pa čak ni od – Peugeota i Volva. Potražili smo odmah službena objašnjenja zašto su otkazali nastup, pa je tako glasnogovornik iz PSA grupacije bio prilično rezolutan. Njihov jedini francuski predstavnik Citroën bit će u Frankfurtu kako bi u velikom stilu predstavio lansiranje novog modela (C3 Aircross), dok će Peugeot i DS kroz nadolazeće vrijeme biti u fokusu putem drugih marketinških metoda. Slično obrazloženje stiglo je iz Nissana.

Stvarno je pomalo iznenađujuće da proizvođači preskaču događaje koji nose toliko njima željeni publicitet, gotovo milijunsku posjetu na 'IAA' koji se održava svake dvije godine, izmjenjujući se sa salonom automobila u Parizu. Ipak, iako govorimo o desetkovanju aktera na takvim događajima u Europi, imamo primjer koji veseli. Ženevski salon automobila omiljen je na Starom kontinentu, svake godine broji sve više posjetitelja, a zahvaljujući dobrom spoju njegovanja tradicije i visoke platežne moći, kao i dobrom geografskom položaju, ne treba brinuti oko novog trenda otkazivanja.