Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Audi povećao Sportback familiju

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Čini se da je čelništvo Audija čvrsto odlučilo da neće ostaviti niti jedan tržišni segment vozila nezastupljen i prepustiti konkurenciji i milimetar slobodnog prostora te je tako Audi upravo predstavio još jedan dodatak ionako vrlo bogatoj modelskoj ponudi. Novitet dolazi u liniji najmanjeg vozila s oznakom četiri prstena – A1, koji nam dolazi u Sportback formi s petera vrata.

A1 Sportback u prodaju dolazi početkom 2012. godine a najnoviji hatchback s petera vrata Audi predstavlja kao mladenački automobil za osobe koje se žele istaći u masi, istovremeno sportski i niski potrošač, te vrlo praktičan gradski automobil.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Audi iznenadio posjetitelje Frankfurt Motor Showa konceptom zvanim Nanuk Slika nije dostupna Audi redizajnirao A3 Sportback

Karoserijska inačica s petera vrata dizajnerske elemente vuče s A1 modela s troja vrata. Prednjim krajem dominira velika rešetka hladnjaka s isturenim gornjim kutovima. Upečatljivi prednji svjetlosni sklopovi mogu se naručiti i sa Xenon Plus svjetlosnim sklopovima dok LED dnevna svjetla upotpunjuju dojam. Stražnji svjetlosni sklopovi jednako su interesantnog dizajna a isti su opremljeni SuperRed LED svjetlosnim sklopovima.

Audi će na zahtjev kupaca obojiti liniju krovišta – luk krovišta, sam krov i krovni spojler, u jednu od tri kontrastne boje dok je u ponudi sveukupno 12 boja karoserije uključujući i novu 'Samoa Orange' nijansu tople narančaste koju ćemo moći vidjeti isključivo na A1 Sportback modelu.

U ponudi će također biti i S-Line paket opreme za vanjski izgled vozila koji donosi još više detalja i istaknutiji sportski izgled. Individualizacijski program za A1 Sportback u dogledno će vrijeme uključivati i aerodinamički paket opreme i druge opcije za ušminkavanje.

Ono što većinu zanima je vjerojatno koliko je zapravo nova Sportback inačica veća u odnosu na A1 model s troja vrata. U čemu je doista razlika osim u dodatna dva vrata? Audi A1 Sportback dugačak je 3.95 metara kao i karoserijska inačica s troja vrata te ima i isti međuosovinski razmak od 2.47 metara. Međutim, novi model je šest milimetara širi (1.75m) i viši (1.42m) od A1 s troja vrata a uz unaprijeđena aerodinamička svojstva, otpor zraka smanjen je na 0.32 Cd.

Specifična karakteristika Audi A1 Sportback modela jest da je karoserija izrađena od ultra-lakih materijala te je svojom niskom masom (A1 Sportback 1.2 TFSI na vazi pokazuje 1.065kg) istovremeno vrlo čvrsta i izuzetno otporna na udarce, te tiha u vožnji, u skladu s imperativima današnjeg tržišta.

A1 Sportback serijski će dolaziti s četiri sjedala pri čemu se na zahtjev kupaca stražnja sjedala mogu zamijeniti klupom kako bi bilo moguće smjestiti pet osoba umjesto četiri. Spomenuta sjedala ergonomski su dizajnirana te pružaju karakteristično sportski nizak položaj sjedenja i solidnu potporu.

Prtljažni prostor A1 Sportbacka nudi zapremninu od 270 litara. Sklapanjem stražnjih sjedala ta se zapremnina povećava na 920 litara. Dno prtljažnika vrlo je praktično tek 66 centimetara od tla što olakšava utovarivanje težih komada prtljage.

A1 Sportback dolaziti će sa šest mogućih pogonskih jedinica: u ponudi su tri TFSI jedinice te tri TDI varijante. Svaki od šest agregata u ponudi prati filozofiju 'downsizinga', tj. smanjenja zapremnine motora umjesto čega se dostavljanje željene snage oslanja na rad turbo punjača i sustav direktnog ubrizgavanja goriva. Sve verzije osim 1.6 TDI jedinice sa S-Tronicom te najsnažnije benzinske varijante opremljene su Start/Stop sustavom.

Početni motor, 1.2-litreni TFSI, proizvodi 86 KS koji se hvali vrlo niskom potrošnjom od 5.1 l/100km. Dva 1.4-litrena TFSI motora proizvode 122 KS tj. 185 KS. Taj najjači benzinac u ponudi potpomognut je turbo punjačem i kompresorom što je rezultiralo maksimalnim okretnim momentom od 250 Nm a istom je dovoljno da 100 km/h postigne za 7.0 sekundi te maksimalnu brzinu od 227 km/h.

Tri dizelska motora su u ponudi. Nova 1.6-litrena jedinica koja je dostupna u dvije verzije, s izlaznom snagom od 90 KS i 105 KS početne su ponude dizelaša. U kombinaciji s ručnim mjenjačem obje varijante troše tek 3.8 l/100km dok emisija CO2 iznosi 99g/km. Najjači dizelaš, 2.0 TDI sa 143 KS, koji će naknadno uslijediti, omogućava A1 Sportbacku da ubrza do stotke za 8.5 sekundi sa prosječnom potrošnjom goriva od vrlo niskih 4.1 l/100km.

Sustav prijenosa također je jedna od jačih točki A1 Sportbacka na račun čega će se ovaj model čvrsto pozicionirati u klasi kompaktnih vozila. Audi s novim A1 Sportbackom na popisu dodatne opreme nudi 7-stupanjski S-Tronic mjenjač koji se može naručiti s 1.4-litrenim TFSI motorom sa 122 KS te 1.6 TDI jedinicom sa 90 KS. Isti mjenjač dolazi kao dio standardne opreme s najjačim benzinskim motorom u ponudi, 1.4-litrenim TFSI motorom sa 185 KS. Mjenjač s dvije spojke garantira mekan i iznimno brz prijenos bez ikakvih primjetnih pauza ili rupa u dostavljanju snage.

Vozač može prepustiti sav posao 7-stupanjskom S-Tronic automatiku, koji također uključuje i Hill Hold Assist funkciju, ili može prebaciti i na ručno mijenjanje brzina. Poluge za mijenjanje brzina na upravljaču nalaze se na popisu dodatne opreme. Ručni mjenjači, 5-stupanjski ili 6-stupanjski ovisno o tipu motora, također nude savršenu kombinaciju sportskih karakteristika i učinkovite/niske potrošnje.

Kupci koji odaberu 'Attraction' paket opreme, dobiti će 15-inčne čelične naplatke dok 'Ambition' paket donosi 16-inčne alu-naplatke (1.4 TFSI sa 185 KS standardno dolazi opremljen sa 17-inčnim naplatcima). Audi kupcima nudi i 17-inčne naplatke od lijevanog aluminija s gumama dimenzija 215/40 za koje će također biti potrebna određena nadoplata. Svi tipovi naplataka s novim A1 Sportback modelom s petera vrata, neovisno o dimenzijama, dolaze u ekskluzivnom novom sedmerokrakom dizajnu. Tu su i opcionalni 18-inčni alu-naplatci s potpisom Quattro GmbH za dodatnu dozu sportskog izgleda.

Mnoštvo individualnih opcija naglašava tehnološki napredan karakter novog A1 Sportbacka. Pod time mislimo na Xenon Plus prednje svjetlosne sklopove s LED dnevnim svjetlima a LED tehnologija primijenjena je i na stražnje svjetlosne sklopove. Tu je zatim High-Beam Assist, senzori za svjetlo i kišu, panoramski krov, alarm, dvije posebne verzije sustava za parkiranje i tempomat, te još mnoštvo drugih funkcija.

Audi s novim modelom također nudi i automatsku klimu, zatamnjene prozore, grijanje za prednja sjedala i kožni multifunkcionalni sportski upravljač koji je projektiran na način da olakšava upotrebu a isti se može opremiti i s polugama za mijenjanje brzina kod varijanti sa S-Tronic mjenjačem.

Najviše će vas po novčaniku opaliti MMI Navi Plus koji je najbolji navigacijski sustav u klasi malih kompaktnih automobila. MMI Plus sadrži tvrdi disk, DVD, glasovno upravljanje a istim se upravlja preko 6.5-inčnog ekrana koji se izvlači iz komandne ploče i nudi trodimenzionalni prikaz u visokoj rezoluciji.

Još jedan primjer kvalitete i obima dodatne opreme je digitalni audio sustav s Bose surround sustavom i 14 zvučnika. Prednji wooferi su osvijetljeni s LED svjetlosnim sklopovima. Bluetooth i žičano sučelje tu je za korištenje mobilnih telefona i eksternih playera.

Novitet u ovoj klasi vozila je i Bluetooth internetski telefon koji uključuje Audi Connect, novu internetsku uslugu koju njemački proizvođač nudi s A1 Sportbackom, a isti donosi navigaciju s prikazima s Google Earth i Google Street View programa, posebno pripremljene vijesti, informacije o vremenu i prometu, internet radio i POI (point-of-interest) tražilicu s glasovnim upravljanjem. WLAN Hotspot povezuje mobilne uređaje unutar vozila s Internetom. Audi također putnicima nudi izuzetno precizne informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu koji preko Interneta nudi i fotografije prometnica i stanja na cesti na odabranoj ruti.

Audi A1 Sportback u salone dolazi na proljeće 2012. godine. Cijene još nisu poznate a upravo to može biti jedini problem sa ovim vrlo dobrim automobilom. Trenutna cijena za početni 1.2 TFSI model sa troja vrata iznosi 148.000 kn dok najjači 1.4 TFSI model sa 185 KS i S-tronic mjenjačem košta punih 200.000 kn. Za nas ipak malo preskupo!

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene