Pola stoljeća nakon prvog paljenja motora, zvuk ikone automobilske industrije još se nije utišao


 

O povijesti Alfe nemoguće je pisati bez osjećaja. Ponajviše zbog toga što je nekoć gotovo svaki njihov model bio materijal za sobni poster, a poneki i za umjetničku galeriju, no poput živog bića, imao je svoje muhe i mušice. Upravo je takvih 18 (pretpostavlja se) dizajnerskih remek djela prije punih 50 godina osmislio legendarni Franco Scaglione, krivac za dizajniranje i brojnih Lancia, Aston Martina i Maseratija tijekom pedesetih, dok je izrada bila prepuštena tvrtci Carrozzeria Marazzi.

Projekt je temeljen na šasiji trkaćeg modela Tipo 33, koji se nije mogao pohvaliti zavodljivim linijama, što je predivna Alfa Romeo 33 Stradale, kao prvi serijski automobil s leptir vratima, višestruko nadomjestila. Pogonjena 2,0-litrenim V8 proizvodila je 233 KS pri visokih 8.800 o/min, do stotke ubrzavala za 5,5 sekundi i hvatala maksimalnu brzinu od 260 km/h.

Pritom je ostavljala bez daha svakom novom pojavom, a jednako tako i cijenom. U doba kada je prosječni automobil koštao otprilike 18.000 kuna, Talijani su za 33 Stradale tražili oko 38.000 kn. Međutim, usporedimo li to s današnjom vrijednošću modela koji posjeduje možda i najveću povijesnu težinu za Alfu i vrijedi preko 70 milijuna kuna, ondašnje se cifre ne čine toliko strašnima.

S obzirom na jubilarni pedeseti rođendan talijanski proizvođač se potrudio napraviti posebnu i vremenski ograničenu izložbu u Museo Storico Alfa Romeo, u Areseu pored Milana. Izložba prikazuje povijest modela 33 Stradale u simbolična 33 koraka, stoga ako se slučajno nađete u blizini muzeja svakako navratite i prisustvujte jednom od najljepših dijelova automobilske baštine.