455175
455175
455175
455175
455175

Gledatelji će istinski uživati u ovim kreacijama suvremene baletne scene

  • , 28.10.2016., 12:51
  • Autor:
  • komentara

Zagrebačkoj publici ovom će se prilikom predstaviti baletnim djelom Tamni pejzaži, za koji originalnu glazbu potpisuje cijenjeni multimedijalni njemački umjetnik Thomas Köner.

 
 
 
 
Tamni pejzaži HNK (FOTO: PR)
Tamni pejzaži HNK (FOTO: PR)

Praizvedba dva suvremena autorska plesna djela Tamni pejzaži Marjane Krajač i Bolero Maše Kolar, 11. studenoga, prva je ovosezonska premijera zagrebačkoga Baleta.

U težnji da svoj baletni repertoar obogati i najsuvremenijim koreografskim izričajima, zagrebački Balet predstavit će radove dviju etabliranih autorica, koje su priznanja za svoj rad i nastupe osvajale na domaćoj i međunarodnoj suvremenoj plesnoj sceni.

Iako su obje dobro poznate ljubiteljima suvremenoga plesa, ovo će biti njihov prvi rad sa zagrebačkim baletnim ansamblom na pozornici Hrvatskoga na¬rodnog kazališta u Zagrebu.

Dubravka Vrgoč, intendantica Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, tom prigodom je izjavila: Po prvi puta u povijesti Baleta naše će kazalište u jednoj večeri promovirati dvije ženske koreografkinje i time otvoriti možda i novo poglavlje tog plesnog izričaja u insitucionalnim okvirima. I Marjana Krajač i Maša Kolar renomirane su baletne umjetnice, iznimno zanimljive u svom izričaju i u svojoj ustrajnosti da plesom ne samo iscrtaju osobne i kolektivne biografije, već i znakove ovog vremena u kojem se umjetnost mora izboriti za svoje mjesto u društvenim rasporedima. Stoga će predstava Tamni pejzaži/Bolero publici svakako ponuditi jedno uzbudljivo i neredovito umjetničko iskustvo.

Tamni pejzaži HNK (FOTO: PR)

Marjana Krajač pripada renomiranim hrvatskim koreografkinjama mlađe generacije i dobitnica je nekoliko značajnih domaćih strukovnih nagrada, od kojih i Nagrade hrvatskog glumišta za izuzetno koreografsko ostvarenje. Diplomiravši na Akademiji izvedbenih umjetnosti u Berlinu, svoju karijeru razvijala je kroz brojne angažmane kao izvođačica u predstavama istaknutih europskih koreografa te u suradnji sa značajnim osobama suvremene plesne umjetnosti, poput Susanne Linke, Marcia Haydée i Milane Broš. Radno je aktivna u različitim europskim plesnim središtima, kreirajući velik broj jedinstvenih koreografskih radova.

Zagrebačkoj publici ovom će se prilikom predstaviti baletnim djelom Tamni pejzaži, za koji originalnu glazbu potpisuje cijenjeni multimedijalni njemački umjetnik Thomas Köner, a scenografiju i kostimografiju osmislio je likovni umjetnik i modni dizajner Silvio Vujičić.

„Tamni pejzaži“ zamišljeni su kao koreografski reljef koji istovremeno prigrljuje i rekonstruira baletni oblik, njegovu arhitekturu i izvedbenu emociju. Komad se razvija u uskoj suradnji s kreacijom plesača, gotovo u dahu plesača u njihovom misaonom procesu. Baletni ansambl izrazito je aktivno i sofisticirano pratio je koreografsku ideju, a kroz plesni smo rad otvorili brojna zanimljiva tematska područja povijesne zalihosti baleta te sondirali razlike i kontraste. Ravnatelj Baleta Leonard Jakovina uvjereno je otvorio prostor za suvremeno promišljanje i estetesko istraživanje, a uz njegovu kontinuiranu podršku umjetnički je proces koherentno vođen prema cjelini. U zagrebačkome Hrvatskom narodnom kazalištu trenutno lebdi jedan zanimljiv fluid i otvorena atmosfera u kojoj umjetnički proces raste svakoga dana. Drago mi je na prilici što smo skladatelj Thomas Köner, likovni umjetnik Silvio Vujičić i ja toj atmosferi mogli aktivno pridonijeti vlastitom vizijom aktualnih umjetničkih tendencija. Jedva čekam uvesti publiku u ovu emociju bijele melankolije i pejzaža tamnih rubova, izjavila je Marjana Krajač.

Koreografkinja Maša Kolar u drugome će dijelu ove baletne večeri prikazati svoje viđenje slavnoga Bolera, najuspješnijega i najpoznatijega djela Mauricea Ravela, u elektroakustičkoj obradi suvremenoga skladatelja i instrumentalista Višeslava Laboša. S velikim poštovanjem prema izvorniku, ova suvremena koreografska verzija Bolera, uz poznati dvotaktni stilizirani ritam i formu repetitivnosti, manipulira izmjenom broja plesača i plesnim elementima kroz tri različita segmenta, metaforički suprotstavljajući individualnost suživotu u zajednici.

Tamni pejzaži HNK (FOTO: PR)

Maša Kolar svoju je profesionalnu plesačku karijeru, poslije školovanja na Vlaamse Dansacademie u belgijskome Bruggeu, razvijala nastupajući u plesnim produkcijama i baletnim ansamblima diljem svijeta, postigavši iznimnu međunarodnu reputaciju i kao koreografkinja i kao plesna pedagoginja. Dobitnica je mnogih domaćih i međunarodnih strukovnih nagrada, među kojima je i prestižna Nagrada Mary Wigman, za posebna plesna dostignuća u koreografijama Johna Neumeiera, Stephana Thossa i Matsa Eka.

U vezi suradnje sa zagrebačkim Baletom HNK, Maša Kolar izrazila je svoje veliko zadovoljstvo riječima:
Od velikodušnoga poziva direktora Baleta Leonarda Jakovine, prije više od godinu dana, kada se začela prva ideja, sve faze na putu realizacije bile su kreativno osvježavajuće. U plesačima podjele „Bolera“ susrela sam iznimno angažiran i zainteresiran ansambl, kojemu rad s koreografijama suvremene plesne scene nije svakodnevica, kao što niti nama nije svakodnevica rad s klasično obrazovanim baletnim plesačima u okviru jedne nacionalne baletne kuće. Upravo zbog te činjenice osjećam da naša suradnja budi znatiželju baletne publike i svi s nestrpljenjem očekuju prvu javnu izvedbu.

U podjeli Tamnih pejzaža i Bolera sudjeluje velik broj solista i članova ansambla zagrebačkoga Baleta HNK: Natalia Horsnell, Takuya Sumitomo, Iva Vitić Gameiro, Rieka Suzuki, Andrea Schifano, Milka Hribar Bartolović, Guilherme Alves, Valentina Štrok, Cataraina Meneses, Kornel Palinko, Atina Tanović, Simon Yoshida, Mutsumi Matsuhisa, Duilio Ingraffia, Asuka Maruo, Gianmarco Beoni, Lucija Radić, Adam Harris, Sabrina Feichter, Tomaž Golub, Cristiana Rotolo, Saya Ikegami, Sebastian Šimić, Adam Harris, Miruna Miciu, i Ovidiu Muscalu.

Ravnatelj Baleta zagrebačkoga HNK, Leonard Jakovina, ovom prigodom je izjavio: S predumišljajem sam posegnuo upravo za domaćim autoricama tražeći da njihove koreografije budu ujedno i praizvedbe, želeći da publika koja prati našu nacionalnu baletnu scenu bude prva koja će imati mogućnost vidjeti najnovije uratke Maše Kolar i Marjane Krajač. Uvjeren sam kako će naši gledatelji istinski uživati u ovim kreacijama suvremene baletne scene.

 

Komentari

Na stranicama portala DNEVNIK.hr omogućeno je čitateljima da iznose svoje komentare i stavove o objavljenim informacijama. Komentari i stavovi čitatelja ne odražavaju stajalište ili mišljenje portala DNEVNIK.hr, novinara ili nakladnika informacija u odnosu na koje se iznose. Za posljedice objavljenih komentara i stavova odgovaraju isključivo čitatelji te se čitatelji upozoravaju da na portalu DNEVNIK.hr nije dopušteno objavljivati nedopuštene sadržaje poput neistinitih, uvredljivih, klevetničkih ili na drugačiji način nezakonitih sadržaja. Navedena zabrana obuhvaća i zabranu kršenja tuđih prava intelektualnog vlasništva i korištenje tuđih osobnih podataka. Na stranicama portala DNEVNIK.hr nije dopušteno poticati, pogodovati poticanju i širiti mržnju ili diskriminaciju po bilo kojoj osnovi (na osnovi rase, etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog nasljeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije) te antisemitizam i ksenofobiju, ideje fašističkih, nacionalističkih, komunističkih i drugih totalitarnih režima. Redakcija portala DNEVNIK.hr ima pravo odmah po saznanju za nedopušteno djelovanje ili podatak ukloniti sporni sadržaj ili mu onemogućiti pristup, a za sve posljedice odgovara osoba koja je obavljala nedopuštenu djelatnost ili postavila sporni sadržaj na stranicu.



DNEVNIK.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice DNEVNIK.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice DNEVNIK.hr kliknite na gumb "Slažem se". Slažem se