Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Roditelji misle da je ime brand

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U posljednje vrijeme rađa se sve više djece s 'izmišljenim' imenima. Stručnjaci smatraju kako roditelji djeci odabiru neobična imena vjerujući da će na taj način biti upečatljivi, a istina je da im takva imena samo donose probleme.

U posljednje vrijeme sve je više prisutno svojevrsno natjecanje u davanju što neobičnijeg i čudnijeg imena djetetu.

Pročitajte i ovo Dječak ubio roditelje i teško ranio sestru uhićen je Dječak ubio roditelje i teško ranio sestru pa zvao policiju i izmislio suludu priču Ilustracija Uzorno ponašanje Tata i mama prijavili dijete policiji i zaradili pohvalu: "Zaista su dali primjer"

U trendu 'što neobičnije, to bolje' predvode poznate osobe, ali ni 'obični' ljudi ne zaostaju. Nedavno smo imali priliku čitati o paru iz Kine koji je svom djetetu dao ime @.

Britanska manekenka Jordan i australski pjevač Peter Andre svojoj su novorođenoj kćeri dali ime Princess Tiaamii. Izjavili su kako im je za odabir imena trebalo puna tri tjedna. 

No čini se kako im ni dugo razmišljenje nije pomoglo da donesu pametnu odluku o ne baš nebitnoj stvari u životu djeteta. 

'To je uistinu glupo ime i djevojčica će imati mnogo problema zbog njega. Zvuči kao strano, pa će mnogi misliti da nije Britanka. Odabir imena princeza označava pretencioznost. Mnogi će također pomisliti kako to nije ime nego titula', objasnio je profesor psihologije na sveučilištu UCLA, Albert Mehrabian, jedan od najboljih stručnjaka za dječja imena.

Mehrabian smatra da mnogi roditelji svojoj djeci biraju neobična imena, jer ih smatraju brandom. Smatraju da će se 'proizvod' sa zvučnijim imenom samim tim i bolje 'prodavati'. 

S njim se slaže i Pamela Satran, jedna od autorica knjiga o dječjim imenima u Velikoj Britaniji i Americi.

'Velike kompanije stavljaju svoje inicijale na svaki predmet koje nude, jer vjeruju da će se tako bolje prodati. To je u zraku. I to je utjecaj toga. Roditelji žele potomku dati osjećaj individualnosti, posebnosti i prednosti, jer smatraju kako su ljudi s neobičnim imena upečatljiviji', objašnjava Satran. 

Ipak čini se kako to u stvarnosti baš i ne funkcionira na taj način. 

Satran je otkrila da su znanstvenici proveli istraživanje među školskom djecom o reakcijama koje izazivaju dječja imena. 

Djeci su pokazane fotografije iste lijepe kraljice s različitim imenima. Kraljica s atraktivnijim imenom smatrana je fizički atraktivnijom.

U drugom je istraživanju skupina učitelja zamoljena da ocijeni učeničke eseje. Pritom nisu znali da ocjenjuju isti esej s drukčijim imenom. Uočeno je kako su nekonvencionalna imena dobila nižu ocjenu. 

Mehrabian za pojavu neobičnih i besmislenih imena optužuje i zakone u Velikoj Britaniji i Americi, odnosno manjak uplitanja vlasti u to pitanje. 

U Francuskoj prema zakonu djetetu možete dati samo ime s liste dopuštenih imena, a u Njemačkoj su izmišljena imena zabranjena. 

U posljednje vrijeme velik se broj roditelja odlučilo za ime Maddox po sinu Angeline Jolie, a svakog dana sve je veća i popularnost imena Cruz, kako se zove najmlađi sin Victorije i Davida Beckhama. 

Nedavno je 'The Times' objavio listu najluđih imena mališana slavnih roditelja.

Don Johnson i Kelly Phleger djetetu su dali ime Atherton Grace, Steven Spielberg i Kate Capshaw odlučili su kćerku nazvati Destry, a Gary Oldman i Donya Fiorentino svog su sina nazvali Guliver, prema Guliverovim putovanjima. Steffi Graf i Andre Agassi kćer su nazvali Jaz. 

Ipak unatoč porastu popularnosti neobičnih imena među prvih deset najpopularnijih i dalje su tradicionalna imena.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene