Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Priča o legendarnoj tenisici koja je oduševila Jordana i "spasila" Nike

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Trojka se na policama prvi put pojavila u veljači 1988. i Jordan ih je nosio tijekom pobjedničke utakmice na natjecanju Slam Dunk Contest

Pročitajte i ovo PR SHOOSTER DAN DOBRO DOŠLI NA SHOOSTER DAN U ARENA CENTRU PR SHOOSTER Očito imamo kampanju za nove Nike Air Max 270

I DOK mnogi svoju kolekciju žele obogatiti s barem nekoliko verzija popularne "jedinice", priča o "trojci" možda je i najzanimljivija, a upravo je to tenisica (Cyber Monday) koja će se 15. listopada točno u 12 sati naći u prodaji zagrebačkog Nossa koji povodom izlaska organizira i popratni event na kojem će se za glazbu pobrinuti DJ Bizzo.

Čak i ako vam "Air Jordan" ne znači apsolutno ništa, vjerojatno ste barem jednom u životu vidjeli neku od tenisica iz legendarne serije koju je najbolji košarkaš svih vremena, Michael Jordan, popularizirao osamdesetih i koja se održala na životu čak i nakon njegova povlačenja.

Štoviše, mogli bismo čak reći da su Jordanice danas podjednako popularne, ako ne i popularnije nego su to ikad bile (ako je suditi po cijeni koju neki modeli imaju).

Kako je sve počelo

Trojke su nastale u turbulentnom razdoblju tvrtke Nike. Te 1987. potpredsjednik kompanije Rob Strasser dao je otkaz, a to je bila odluka koju je malo tko mogao predvidjeti. Radilo se o lokalnoj legendi i čovjeku koji je spasio Nike. Za svog trogodišnjeg staža, Strasser je preokrenuo kompaniju potpisavši mladog Jordana u jednom od najuspješnijih poslovnih poteza u povijesti. Odlazak Strassera podrazumijevao je i odlazak Jordana koji je u tom periodu baš trebao produljiti svoj ugovor.

Kreativni direktor kompanije i glavni dizajner, Peter Moore, koji je dotad dizajnirao "jedinice" i "dvojke" trebao se baciti na posao osmišljavanja trojki, ali to mu nije baš polazilo za rukom. U svoj je ured pozvao tada 35-godišnjeg dizajnera Tinkera Hatfielda, dao mu list papira i naredio mu da dizajnira novu Jordanovu tenisicu. Tjedan dana kasnije i Moore je napustio kompaniju i Hatfieldu prepustio dizajn tenisice koja se na tržištu trebala pojaviti za dvadesetak dana.

Hatfield nije imao prijašnjih iskustava s dizajniranjem Jordanice. Da, bio je mlada nada, ali bio je neiskusan i imao samo dvije godine iskustva. Predsjednik kompanije Phil Knight nije znao tko je, a nije poznavao ni njegov rad. Jordan je u tom trenutku imao svoje ime na najpopularnijim tenisicama u povijesti, ali Moore i Strasser pokušali su ga namamiti u novonastali Sports Inc. gdje bi mu ponudili vlastitu tenisice i liniju sportske odjeće. Adidas je također pokušavao ugrabiti slavnog košarkaša koji je, podsjetimo, na njemačku tvrtku ciljao i prije nego su mu iz Nikea ponudili petogodišnji ugovor na tada nezamislivih pola milijuna dolara. 

Ukratko, ugovor s košarkaškom legendom ovisio je o Air Jordan III i Tinkeru Hatfieldu.

Hatfieldov plan
No, Hatfield je imao plan. Sjeo je na avion i dogovorio sastanak s Jordanom, a njegov pristup pokazao se presudnim. Učinio je ono što nijedan dizajner prije njega nije - pitao je Jordana što on želi i poslušao ga. Svaki arhitekt jako dobro zna da ne možete izgraditi kuću, a da ne znate što oni koji će živjeti u njoj žele. Taj je pristup primijenio na Jordanu: "Mislim da Michael nikad nije surađivao s ljudima na taj način. U stvari, mislim da tada nitko u našem biznisu nije imao taj pristup".

Kao što znamo, i jedinice i dvojke bile su visoke tenisice, a Jordan je htio model koji je manje sputavao. Poluduboke tenisice nisu bile posebno popularne i daleko nestabilnije od visokih. Htio je lakšu tenisicu.
Hatfield je osmislio još nešto. Budući da su se prva dva modela reklamirala Jordanovom fotografijom u skoku, dizajner je fotografiju pretvorio u logo stvorivši pritom nezaboravni crtež koji se nakon toga pojavljivao na svim modelima povezanim s legendarnim košarkašem. Uza sve to, koristio je i lakše materijale, s posebnim naglaskom na koži s uzorkom koji je podsjećao na slonovsku kožu i koja se savršeno uklapala u tadašnji Jordanov stil koji je uključivao i cipele talijanskih proizvođača.

Hatfield i dizajner Ron Dumas danima nisu spavali i stvorili su tenisice koje je Jordan trebao odobriti.

Tenisice koje su "spasile Nike"

Otputovali su u Kaliforniju i pričekali Jordana da završi golf meč s Mooreom i Strasserom koji su mu netom prije toga prezentirali "ponudu koja se ne odbija".

Kad su mu predstavili tenisicu, Jordan se nasmijao. Netko je napokon napravio tenisicu po njegovim željama, a tu je bio i nezaboravni logo kojeg je dotad vidio samo na nacrtima. Nikeov logo prebačen je na stražnju stranu, a na jeziku se nalazio daleko veći "Jumpman" koji je danas gotovo neodvojiv od brenda. Čim se počeo raspitivati o mogućim bojama, Hatfield je znao da su uspjeli: "Phil Knight vjeruje da sam tada pomogao u spašavanju Nikea. Ne znam je li to istina ili ne, ali to je njegovo viđenje".

Trojka se na policama prvi put pojavila u veljači 1988. i Jordan ih je nosio tijekom pobjedničke utakmice na natjecanju Slam Dunk Contest, a mnogima je u sjećanje urezana fotografija Jordana koji u trojkama leti prema košu.

Jordan je ostao uz Nike i otad surađivao s Hatfieldom na 19 drugih modela koji su i dan-danas najpopularnije tenisice u povijesti.

Podsjetimo, Zagrebački Noss 15. listopada u ponudi će imati Cyber Monday u crno-bijeloj varijanti (ne izlazi na Cyber Monday), a ovo je ujedno i prvi model trojke koji se na tržištu pojavio od ljeta 2014. kada su sneakerheadi diljem svijeta razgrabili model Sport Blue.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene