Obavijesti Video Pretražite Navigacija
TEST

TEST: Mercedes-Benz GLA – zasluženi redizajn koji se ne vidi, ali osjeća...

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Filozofiju što manje primjetnog redizajna nastavlja i njemački proizvođač automobila, a posljednji dokaz za to je njihov novi crossover

Natjecanje između proizvođača automobila oko što manje primjetnog redizajna nastavlja se punim tempom, a dokaz za to je i novi GLA. Prilikom dolaska na test, izvana smo jedva uočili drugačija prednja svjetla – bi-xenoni su zamijenjeni LED-icama – nove branike sprijeda i straga te dotjeranu prednju masku. Bogati paket opreme dodatno je uljepšao Mercedesov najmanji SUV mat crnim aluminijskim felgama veličine 19 cola, na što se odlično nadovezala nova Canyon Beige boja.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna NISU ISPLATIVI Mercedes prestaje s proizvodnjom dviju klasa: Fokusirat će se na luksuzne automobile Slika nije dostupna Nacionalna prezentacija [VOZILI SMO] Mercedes-Benz A klasa Facelift

U unutrašnjosti, ako ste se ikada našli za upravljačem A-klase, osjećat ćete se kao kod kuće. Ispred vozača je mesnati kožni trokraki upravljač koji odlično leži u ruci, na središnjem stupu se nalaze brojne tipke za upravljanje audio sustavom, bluetoothom, klimatizacijskim sustavom ili grijanjem sjedala, a središnji most donosi nekoliko držača čaša i pepeljaru.

Međutim, da se radi o automobilu koji je već nekoliko godina na tržištu, pokazuju manjak velikih digitalnih ekrana, kao u novijim Mercedesovim modelima, a i nedostatak postolja ili pretinca prikladnog za odlaganje mobilnog telefona.

Prednja sjedala su solidno profilirana i dolaze s integriranim naslonom za glavu, no namještaju se ručno, dok se u stražnjem dijelu nalaze dva statična sjedala, također s integriranim naslonima za glavu, između kojih je smješteno 'pomoćno' mjesto za sjedenje, koje odraslima može poslužiti isključivo za kraća putovanja.

Testni GLA u opremi je imao Nissanov sustav kamera od 360 stupnjeva i parkirne senzore, što će kupci Mercedesovog SUV-a itekako cijeniti, budući da je preglednost slaba, i to ne samo u odnosu na konkurente – Audi Q3 ili BMW X1 – nego općenito.

Kada smo se već dotakli suparnika, valja spomenuti da se s prtljažnikom od 421 l, kojem se pristupa uz automatsko otvaranje vrata, Mercedes ne mora ničega sramiti, no Audi i gabaritima veći BMW imaju više mjesta u gepeku, točnije 460 i 505 l.

Paleta motorizacije uključuje dvije izvedbe 2,1-litrenog dizelaša i 1.6 te 2.0 benzince, uz sportsku 45 AMG verziju na vrhu. U našem se primjerku očekivano našao vremešni dizelski motor s četiri cilindra koji broji 170 KS i 350 Nm okretnog momenta, dostupnih od vrlo niskih 1.400 o/min. Time su omogućena trenutna i snažna ubrzanja, posebice kada se 7-stupanjski automatski mjenjač prebaci u S+ način rada. Tijekom normalnog režima rada motor i mjenjač se izvrsno nadovezuju te time pružaju iznimno ugodnu vožnju, iako je motor bučniji nego što bi se od luksuznog modela očekivalo.

Udobnost je u odnosu na sestrinsku A-klasu ra razinu viša, čime je prelazak preko gradskih rupa manje osjetan, ali je istovremeno narušena krutost ovjesa, a time i zabava u vožnji.

Budući da se radi o SUV vozilu mnogi će se zapitati kako se ponaša izvan asfalta. Terenske mogućnosti Nijemci su poboljšati Comfort ovjesom koji dolazi u doplati, a donosi povišenje karoserije od tla za 30 mm. Također, u ponudi je i 4MATIC verzija s pogonom na sve kotače, no GLA i dalje nije namijenjen za teške terene, već za bezbolno svladavanje previsokih rubnih kamena.

Kada su pitanju manja SUV vozila, cijena je minus broj 1, pa je logično da je jednako i kod tvrtke iz Stuttgarta. Razlika u odnosu na bazičnu A-klasu (192.492 kn) i GLA (244.769 kn) je nešto više od 50.000 kuna, što je veliki iznos koji verzija s većom udaljenosti od tla mora nadomjestiti opremom ili svojim sposobnostima, no poučeni iskustvom i prodajnim rezultatima, privlačnost najmlađeg segmenta automobila je snažnija i od najštedljivijeg karaktera, stoga redizajnirani GLA ima priliku krasiti kućne prilaze mnogih.

Mercedes-Benz GLA 220d
Motor Četverocilindarski, turbo * Obujam 2.143 cm³ * Snaga 130 kW (174 KS) pri 3.600 o/min * Najveći okretni moment 350 Nm pri 1.400 o/min * Najveća brzina 223 km/h * 0 – 100 km/h 7,2 s * Pogon na prednje kotače * Mjenjač 7-stupanjski, automatski * Spremnik 50 l (+ 6 l rezerva) * D/Š/V 4.424 / 1.804 / 1.494 mm * Prtljažnik 421 l * Težina praznog vozila 1.540 kg * Potrošnja 7,7 l/100 km * Emisija CO2 110 g/km * Cijena od 244.769 kuna

 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene